DCS Liberation

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

Post Reply
User avatar
Sartori
Posts: 159
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (0hs)



Gildia Rentier

Hejka,

Zaliczam właśnie drugą próbę powrotu do DCS po zdaje się ponad półrocznej przerwie. Przeglądając jutuby celem sprawdzenia co tam nowego w wagnerolandii namierzyłem nijakiego pana Samurai 1-1. Zmajstrował ów jegomość dwa filmiki na temat aplikacji do DCS, która generuje pseudo-dynamiczną (bo turową) kampanię, gdzie niemożebnie ów dodatek chwalił. Linki do filmików o tutaj:





Z natury ciekawym będąc temat zgłębiłem i jestem szczerze w szoku, bo to faktycznie działa. Apka osiąga to, czego mi, i zdaje się nie tylko mi, bardzo w DCS brakowało, mianowicie poczucia bycia częścią większego konfliktu.

Apka w sumie działa w dużej mierze niezależnie od DCS i na upartego cały konflikt można rozstrzygnąć nawet nie wchodząc do kokpitu. Po utworzeniu nowej kampanii (jest kilka scenariuszy) dostajemy pewną ilość funduszy, za które możemy kupić w naszych bazach pojazdy naziemne, jak i samoloty. Następnie możemy wygenerować automatycznie misje dla lotnictwa. Każdy package może mieć przypisany player slot i wziąć udział w przydzielonej misji. Możemy też dodawać własne packege, jeżeli zostały jakieś wolne samoloty, lub anulować wygenerowane i skonfigurować własne wedle uznania. Następnie klikamy przycisk "Takeoff" i możemy rozegrać misję w DCS.

Trochę to bardzo growe, a mało realistyczne, ale o całości zapomina się, gdy odpalimy misję. Bo tutaj pojawia się bodaj największa zaleta apki: SKALA. Naprawdę robi wrażenie w porównaniu do generatora misji w DCS. Zarówno na niebie i ziemi jest dość tłoczno, toteż IFF idzie w ruch co chwilę. Zagęszczenie to jest też zależne od mapy i scenariusza. W obrębie np. Zatoki Perskiej mamy scenariusz inwazji na Iran, gdzie jest jeszcze stosunkowo luźno, jak i odbijanie Emiratów z rąk redfor, gdzie już od startu jesteśmy o włos od SAMów przeciwnika. Wiadomym, w takich warunkach misje SEAD mają w pierwszych turach priorytet.

I tutaj miałem osobiście niezłego zonka. Bo to, że na niebie trzeba co chwilę przycisk IFF wciskać, to rozumiem, ale ten scenariusz nauczył mnie, że tryb Self Protect na LD-10 Jeffa nie jest jedynym słusznym. Otóż razu pewnego rakieta wystrzelona w kierunku wrogiej baterii SA-6 radośnie powędrowała w bok i po chwili otrzymałem komunikat o zniszczeniu własnej baterii Patriotów. Jak to się stało? Tłok. Patrioty miały na celowniku samoloty redfor, a pech chciał, ze znalazłem się w wiązce radarowej. Rakieta zinterpretowała to po swojemu. I tak odkryłem, że Tryb Aktywny (rakieta szuka celu w obrębie SPI) to jednak jest to.

Generalnie DCS Liberation pozwala na tworzenie misji multi, więc zastanawiam się nad stworzeniem kampanii LRP w oparciu o ten generator, bo jest to materiał na fajne dynamiczne misje przy, umówmy się, minimum (żadnej?) pracy.

User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 451
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 231 (0hs)



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

Brzmiało fajnie dopóki nie zauważyłem słowa "tłok" :)

Optymalizacja jest coraz lepsza ale na multi dalej są problemy jak ktoś przesadzi z ilościami. Spróbować warto ale obawiam się o moje fpsy :/

User avatar
Sartori
Posts: 159
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (0hs)



Gildia Rentier

Alienzo wrote: 2020-07-23 09:54 Brzmiało fajnie dopóki nie zauważyłem słowa "tłok" :)

Optymalizacja jest coraz lepsza ale na multi dalej są problemy jak ktoś przesadzi z ilościami. Spróbować warto ale obawiam się o moje fpsy :/
Program daje pewne możliwości optymalizacji:

Image

User avatar
Bercik
Moderator
Posts: 166
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 124 (0hs)



Gildia Marshaller

1st AC Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Wielki szacun dla twórcy!
Niestety dopóki boty wiedzą o odpaleniu w nich w TWSie już w momencie zejścia pocisku z szyny, single player musi się ograniczać do zadań A2G

User avatar
Sartori
Posts: 159
Joined: 2019-05-20 23:50

Flights: 37 (0hs)



Gildia Rentier

Jestem w niemałym szoku. Okazało się, że Liberation działa w oparciu o Pythona, zresztą Khobba na Githubie udostępnił kod źródłowy. To jeszcze rozumiem. Ale okazało się, że całość działa na bibliotece PyDCS. Ktoś stworzył bibliotekę do Pythona, za pomocą której można tworzyć misje do DCS... W Pythonie... I tak, mój próbny skrypt dla patrolu 3 F-16 w okolicach Batumi wygląda następująco:

import dcs

mission = dcs.Mission()
batumi = mission.terrain.batumi()
batumi.set_blue()
usa = mission.country("USA")
mission.patrol_flight(usa, "Patrol", patrol_type=dcs.planes.F_16C_50, airport=batumi, pos1= dcs.Point(batumi.position.x+1000,batumi.position.y+9000),
pos2=dcs.Point(batumi.position.x-1000, batumi.position.y-9000), start_type= dcs.mission.StartType.Cold, speed=600,
altitude=20000, max_engage_distance=8000, group_size=3)
mission.save("pydcs_test.miz")

Ogrom pracy, który włożono w tą bibliotekę i samą apkę poraża.

User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 781
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 356 (0hs)



Gildia Marshaller

Zadania A2G to narazie jakiś żart jest, czołgi pochowane w gęstym lesie, wyrzutnie SAM wewnątrz budynków. Raczej traktuje to jako ciekawostkę niż faktycznie coś wartego grania.

User avatar
Robo
Posts: 116
Joined: 2018-11-20 22:39

Flights: 209 (0hs)



Gildia Instruktor

273rd Executive Officer

1st AC Pilot

SN-42 Commanding Officer

Z drugiej strony takie jest życie, cele nie chcą stać na środku pola oznaczone "dymem" ;-) Ale jak to SAMy wewnątrz budynków? W sensie pośród zabudowy, czy faktycznie wewnątrz modelu kolizyjnego?

User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 781
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 356 (0hs)



Gildia Marshaller

Robo wrote: 2020-07-25 14:01 Z drugiej strony takie jest życie, cele nie chcą stać na środku pola oznaczone "dymem" ;-) Ale jak to SAMy wewnątrz budynków? W sensie pośród zabudowy, czy faktycznie wewnątrz modelu kolizyjnego?
Wewnątrz w sensie wewnątrz. Nie pomiędzy :)

User avatar
emc
Posts: 61
Joined: 2018-10-11 23:19

Flights: 36 (0hs)



Gildia Rentier


CPU: i7 7700 | Motherboard: ASUSTeK PRIME B250M-A | GPU: GeForce GTX 1080 8GB DDR5 | RAM:16GB DDR4-2400 | Controlls: Saitek Pro Flight X-56 Rhino | Saitek Pro Flight Rudder Pedals | OpenTrack with LaserClip | VoiceAttack with VAICOM Pro plugin
User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (0hs)



Gildia Rentier

:oops: Beznadzieje to i tyle, jakoś ciekawostka do SP. Do naszych misji to nie widzę zastosowania. Kampanię spokojnie się pisze, w której uwzględniasz wszystkie aspekty poprzedniej misji, a nawet więcej. Btw skoro my skupiamy się na multiplayer po co nam takie rozwiązania i dodatkowa appka obciążająca system.

User avatar
Glow
Posts: 135
Joined: 2019-08-29 23:09




Gildia Spotter

NEWBIE Spotter

Z czasem będzie też wersja MP. Wsparcie od devów musi być, bo kilka aktualizacji DCSa i autor nie nadąży. Podobna sytuacja była w Armie3 z Warlords, gdzie pomysł chwycił, serwery były pełne i BI wsparło projekt.

EDki chyba mają własny pomysł na to. Zobaczymy co wyskrobią z tej swojej "dynamicznej kampanii". Falcona 4.0 raczej nie przeskoczą.


User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (0hs)



Gildia Rentier

Tak jak pisałam no mają takiej potrzeby i parcia na to. Lepiej niech zajmą się pogoda i jednostkami naziemnymi. A najważniejsze nowy silnik.

Post Reply