Pracując nad kilkoma misjami zauważyłem że, w wielu z nich zgrupowanie jednostek naziemnych jest definiowane ściśle przez MM. Do tej pory sam postępowałem schematem dopasowywania sił naziemnych do zadań lub fabuły misji, jednak takie podejście zwykle kończy się tym że pola bitew wydają się puste, zapełnione podobnymi jednostkami, lub czołgi zupełnie nierealistycznie są pozbawione wsparcia.
Zanim przejdę dalej:
Proszę wszystkie osoby wyczulone na nieścisłości czy szukające pełnego realizmu o ponowne przeczytanie tytułu. Nie mówimy o pełnym realizmie. Dodatkowo przepraszam za możliwe błędy, jestem laikiem w temacie. Na dole w poście zamieszczę źródła których używałem.
Wyszedłem z założenia, że warto to zmienić, w granicach możliwości DCS. Zacząłem od wojsk Federacji Rosyjskiej, i postanowiłem że najlepiej będzie oprzeć wszystko Batalionowej Grupie Taktycznej jako jednostce zasadniczej. Skład takiej jednostki szacuje się na ok 700-900 żołnierzy. W realiach DCS najłatwiej będzie pracować na plutonach, więc postanowiłem pominąć wyższe podgrupy.
Skład przykładowej silnej BGT:
ilość | rodzaj | liczba wozów | liczba personelu |
4 | pluton zmechanizowany/zmotoryzowany | 48 | 450 |
4 | pluton pancerny | 40 | 200 |
1 | pluton rozpoznawczy | 12 | 50 |
1 | pluton logistyczny | zależnie od potrzeb | 50 |
1 | pluton inżynieryjny | zależnie od potrzeb | 50 |
1 | bateria artylerii rakietowej | 6 wyrzutni | 30 |
1 | bateria artylerii samobieżnej | 6 haubic | 30 |
1 | bateria obrony przeciwlotniczej | zależnie od typu(Np. SA-11) | 40 |
14 | 900 |
Po zdefiniowaniu przykładowej BGT przeszedłem do projektowania plutonów. Celem było optymalne pod względem wykorzystania zasobów przedstawienie poszczególnych podgrup, jak i zachowanie pewnej elastyczności w realiach DCS. Dlatego przykładowe plutony zawierają własne ciężarówki z zaopatrzeniem i amunicją, a nie ma ściśle plutonu logistycznego czy inżynieryjnego. Również dla większej elastyczności, niektóre plutony posiadają własną obronę przeciwlotniczą, znajdującą się poza główną baterią.
Pluton Zmotoryzowany:
Skład grupy:
4 Transportery opancerzone BTR-80
1 zestaw Striela-1 na podwoziu BRDM-2
14 Strzelców
2 strzelców granatników RPG
Pluton Zmechanizowany:
Skład Grupy:
4 wozy BMP-3
1 Zestaw SA-19 Tunguska
14 Strzelców
2 strzelców granatników RPG
Pluton Pancerny:
Skład Grupy:
10 wozów T-80U
2 Zestawy SA-19 Tunguska
Pluton Rozpoznawczy(Razwiedka):
Skład Grupy:
2 wozy MT-LB
6 samochodów opancerzonych GAZ Tigr
4 cieżarówki KamAZ
2 żołnierzy obsługi wyrzutni Igla-S
Bateria Artylerii Rakietowej:
Skład Grupy:
6 zestawów BM-21 Grad na podwoziu Ural-375
2 ciężarówki Ural-375
1 zestaw SA-19 Tunguska
Bateria Artylerii Samobieżnej:
Skład Grupy:
6 Haubic 2S19 Msta-S
2 ciężarówki Ural-4230T
1 Zestaw SA-19 Tunguska
Czas na zasadnicze pytanie: Po co to wszystko?
- Gotowe template’y bardzo przyspieszają proces tworzenia misji.
-Względnie większy realizm
- Widok piechoty wspierającej czołgi i dymu na obrazie z TGP zdecydowanie zwiększa immersję (:
Co dalej?
-Pracuję nad stworzeniem dynamicznego, bardzo immersyjnego, i względnie realistycznego pola bitwy, w którym będzie możliwe utworzenie sensownego CAS’u, i które będzie prawdziwie atrakcyjne dla śmigłowców. Wstępne efekty będzie można poczuć na „Burnt Horizon part 2”
-planuję utworzenie analogicznych template’ów dla innych państw.
Zapraszam Wszystkich do dyskusji i wyrażania swojej opinii, lub nawet do dołożenia swoich kilku groszy w postaci template’ów dla innych armii.
Plik do pobrania dla MM:
Jeśli będziecie używać napiszcie (:
Źródła:
https://militarium.net/mozliwosci-rosyj ... w-us-army/
https://www.defence24.pl/batalionowe-gr ... ch-analiza
http://przegladmilitarny.blogspot.com/2 ... alion.html
https://www.defence24.pl/nowe-oblicze-r ... zpoznawcze
https://www.defence24.pl/zmasowany-ogie ... osyjskiej/