[2021-01-30 20:30] Szkolenie Podstawowe II

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Lukasz
Moderator
Posts: 196
Joined: 2019-02-12 01:52

Flights: 158 (498hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-203 Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Image

Nazwa wydarzenia: [2021-01-30 20:30] Szkolenie Podstawowe II

Data/godzina wydarzenia: 2021-01-30 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Hancer

Serwer: N/A

Sloty: 17/24

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4462

Mapa: Caucasus (default)

ACMI: KLIK

Czas trwania: 240min.

Krótki opis:

Życie kadeta to ciągła nauka.

Lista obecności:

Obecni Nieobecni

User avatar
Hancer
Posts: 1042
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 153 (358hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

PODSUMOWNIE

Dziękuje za liczne uczestnictwo. Jednocześnie informuję o zwalnianiu slotów lub niezapisywaniu się, jeżeli nie mamy pewności co do możliwości poświęcenia czasu na szkolenie.
Założenia misji były stosunkowo proste i przedstawiony w ten sam sposób, braki wynikły z powodu nieogarniania niektórych elementów podstaw działania operacyjnego.

Nie bez przyczyny zwracałem szczególną uwagę na komunikację, niedozwolone są wszelkie manewry na lotnisku bez odpowiedniego komunikatu na częstotliwości lotniskowej.

Łączność w grupach, kolejny ważny aspekt naszych działań. Lider nie może czekać nie wiadomo jaki okres na odpowiedz skrzydłowego.

Sprawdzanie systemów maszyny oraz sterowania, nie możemy dopuszczać, do sytuacji gdzie po starcie jakiś system nam nie działa.

Polecam przećwiczenie coldstart, najlepiej z doświadczonym pilotem. Uchroni to was przed podstawowymi problemami dotyczące systemów oraz komunikacji.

Jeżeli w misji obowiązują charty, mamy z góry określone sposoby poruszania się w obrębie strefy lotniskowej.

Link do pobrania diagramów: https://drive.google.com/file/d/1ec0zmP ... sp=sharing

W tym przypadku nie było większych problemów poza jedną grupą, ale wynikało to z wcześniejszych problemów z komunikacją. Nie możemy dopuszczać do sytuacji, kiedy po starcie maszyny krążą w pobliżu lotniska, stwarzając zagrożenie dla startujących maszyn. Podobnie nie wolno robić holda w przeciwnym kierunku niż zakładany.

Przykładowe poprawne podejście z punktu NEMO

Image

Szkolenia są ważnym elementem doskonalenia swoich możliwości bojowych, wyciąganie wniosków i poprawianie niedociągnięć tworzy z nas maszynę bojową nie do zniszczenia.

"Sukces nie oznacza końca, porażka nie jest ostateczna – liczy się odwaga, aby brnąć dalej." Winston Churchill

Post Reply