2021-08-31 Trening: starty w parach, lądowania overhead break

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Proszę wpisywać tutaj: https://docs.google.com/document/d/1Qnf ... qB_P0/edit typ maszyny jeśli potrzeba czegoś innego niż F18.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Loki
Posts: 2
Joined: 2021-06-15 19:59

Flights: 28 (78hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Pilot

333 Pilot

Witam witam !
jest prośba o Vipera. .
pozdrawiam 🙂🤚

User avatar
Merlin
Posts: 25
Joined: 2020-01-26 10:30

Flights: 9 (32hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Hej!
Poproszę o A10C II (nowa wersja - Tank Killer).

User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Będzie Viper, będzie A10, F14 też profilaktycznie będzie.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Vincent
Posts: 387
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 179 (483hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

trochę pospoileruję... viewtopic.php?f=94&t=4667

User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Przełożono mi lot powrotny, jestem zmuszony zmienić termin.
Przepraszam za zamieszanie.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Jangus
Posts: 31
Joined: 2021-06-27 14:19

Flights: 101 (212hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Marine Aviator

A taką instrukcję overhead breaka dla F/A-18 ktoś może ma? Czyli przy jakiej prędkości wypuszczać klapy do połowy, przy jakiej pełne, przy jakiej lecieć downwindem, kiedy po wejściu na downwind dodać trochę mocy itd. Oraz przede wszystkim na jakiej wysokości nad lotniskiem robi się ten break. Bo ja już słyszałem o 800 ft, 1000ft, 1500ft i o 2000ft.

User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Klapy, tak jak podwozie poniżej 250 kts, na pozycji z wiatrem nie ma jednej prędkości, trzymasz on speed AoA (wektor prędkości na środku E-bracket). Nad lotniskiem break na 1200 ft. :)

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 161 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Jangus wrote: 2021-08-27 19:01 A taką instrukcję overhead breaka dla F/A-18 ktoś może ma? Czyli przy jakiej prędkości wypuszczać klapy do połowy, przy jakiej pełne, przy jakiej lecieć downwindem, kiedy po wejściu na downwind dodać trochę mocy itd. Oraz przede wszystkim na jakiej wysokości nad lotniskiem robi się ten break. Bo ja już słyszałem o 800 ft, 1000ft, 1500ft i o 2000ft.
Jeżeli chodzi o instrukcję lądowania VFR na lotnisku Hornetem, to dobrymi źródłami są: Wysokość początkowa to nieco skomplikowany temat:

W podlikonwanej przez mnie isntrukcji NATOPS do Horneta znajdziemy zdanie:
Enter the pattern as prescribed by local course rules.
Czyli należy postępować według procedur danego lotniska. Charty, które obowiązują na Gildii (link) nie zawierają informacji na temat wysokości pattern'ów.
Aczkolwiek w dokumencie FAA (Advisory Circular (AC) 90-66B), opisującym procedury dla lotnisk niekontrolowanych, czytamy:
It is recommended that airplanes observe a 1,000 foot above
ground level (AGL) traffic pattern altitude. Large and turbine-powered airplanes should
enter the traffic pattern at an altitude of 1,500 feet AGL or 500 feet above the established
pattern altitude. Ultralight aircraft should operate no higher than 500 feet below the
powered aircraft pattern altitude. A pilot may vary the size of the traffic pattern
depending on the aircraft’s performance characteristics.
A więc według tych zaleceń, Hornetem powinniśmy wchodzić w pattern na wysokości 1500 ft AGL (jeżeli ATC nie zażyczy sobie inaczej).

Aczkolwiek w realu piloci Hornetów często wykonują Carrier Break również na lądzie. Tutaj wypowiedź prawdziwego pilota Horneta znaleziona przeze mnie na forum ED:
Civilian fields generally have traffic pattern information posted in the IFR Supplement (military)/AFD(civ) (not to be confused with approach plates). Usually turbine aircraft have a 1500’ traffic pattern at civ fields however the “carrier break” is normally requested, and granted as long as the field isn’t busy. It’s not a practice thing, it’s a breaks are fun especially showing off for civilians thing.
(Link do wątku z którego pochodzi cytat)

Podsumowując, na podstawie aktualnie posiadanych przeze mnie informacji, uważam, że, w naszych DCS'owych realiach, overhead break Hornetem najbardziej prawidłowo jest zaczynać na 1500 ft AGL, jeżeli nie ma ATC, a jeżeli jest, to prosić o 800 ft AGL (carrier break). Nie wykluczam możliwości, że w jakiejś kwestii się mylę, a więc jeżeli ktoś nie zgadza się z tym co napisałem, zachęcam do dyskusji ;).

P.S. Wróblowaty skąd wziąłeś to 1200 ft?
Wroblowaty wrote: 2021-08-27 19:26 Klapy, tak jak podwozie poniżej 250 kts, na pozycji z wiatrem nie ma jednej prędkości, trzymasz on speed AoA (wektor prędkości na środku E-bracket). Nad lotniskiem break na 1200 ft. :)

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
User avatar
Biesyo
Posts: 4
Joined: 2020-12-31 14:29

Flights: 6 (17hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Panowie break 1500f agl, 300kt, 90*, mil pwr

User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 87 (251hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Biesyo wrote: 2021-08-29 16:07 Panowie break 1500f agl, 300kt, 90*, mil pwr
Dla F-16 może tak, dla Horneta wygląda to trochę inaczej...

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Dlatego zaczniemy od wykładu. :-)

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Rosly
Posts: 21
Joined: 2021-06-13 18:28

Flights: 27 (79hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

9.WPLM Pilot

ags wrote: 2021-08-15 22:33 Proszę wpisywać typ maszyny jeśli potrzeba czegoś innego niż F18.
Prośba o 2 ship F14 dla mnie i Malkav (para).
Czy powinniśmy zmienić sloty?

User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Sloty są OK, po prostu muszę wiedzieć, co dorobić do misji.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
Akira
Posts: 1
Joined: 2020-06-14 22:22

Flights: 71 (203hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

F 16 poproszę na wynos :)

Post Reply