2021-08-31 Trening: starty w parach, lądowania overhead break
A taką instrukcję overhead breaka dla F/A-18 ktoś może ma? Czyli przy jakiej prędkości wypuszczać klapy do połowy, przy jakiej pełne, przy jakiej lecieć downwindem, kiedy po wejściu na downwind dodać trochę mocy itd. Oraz przede wszystkim na jakiej wysokości nad lotniskiem robi się ten break. Bo ja już słyszałem o 800 ft, 1000ft, 1500ft i o 2000ft.
- Wroblowaty
- Posts: 181
- Joined: 2019-09-05 17:34
Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C
Jeżeli chodzi o instrukcję lądowania VFR na lotnisku Hornetem, to dobrymi źródłami są:Jangus wrote: ↑2021-08-27 19:01 A taką instrukcję overhead breaka dla F/A-18 ktoś może ma? Czyli przy jakiej prędkości wypuszczać klapy do połowy, przy jakiej pełne, przy jakiej lecieć downwindem, kiedy po wejściu na downwind dodać trochę mocy itd. Oraz przede wszystkim na jakiej wysokości nad lotniskiem robi się ten break. Bo ja już słyszałem o 800 ft, 1000ft, 1500ft i o 2000ft.
- Prawdziwa instrukcja NATOPS do Horneta (s. 333)
- Instrukcja od Eagle Dynamics (s. 108)
- Chuck's Guide (s. 123)
W podlikonwanej przez mnie isntrukcji NATOPS do Horneta znajdziemy zdanie:
Czyli należy postępować według procedur danego lotniska. Charty, które obowiązują na Gildii (link) nie zawierają informacji na temat wysokości pattern'ów.Enter the pattern as prescribed by local course rules.
Aczkolwiek w dokumencie FAA (Advisory Circular (AC) 90-66B), opisującym procedury dla lotnisk niekontrolowanych, czytamy:
A więc według tych zaleceń, Hornetem powinniśmy wchodzić w pattern na wysokości 1500 ft AGL (jeżeli ATC nie zażyczy sobie inaczej).It is recommended that airplanes observe a 1,000 foot above
ground level (AGL) traffic pattern altitude. Large and turbine-powered airplanes should
enter the traffic pattern at an altitude of 1,500 feet AGL or 500 feet above the established
pattern altitude. Ultralight aircraft should operate no higher than 500 feet below the
powered aircraft pattern altitude. A pilot may vary the size of the traffic pattern
depending on the aircraft’s performance characteristics.
Aczkolwiek w realu piloci Hornetów często wykonują Carrier Break również na lądzie. Tutaj wypowiedź prawdziwego pilota Horneta znaleziona przeze mnie na forum ED:
(Link do wątku z którego pochodzi cytat)Civilian fields generally have traffic pattern information posted in the IFR Supplement (military)/AFD(civ) (not to be confused with approach plates). Usually turbine aircraft have a 1500’ traffic pattern at civ fields however the “carrier break” is normally requested, and granted as long as the field isn’t busy. It’s not a practice thing, it’s a breaks are fun especially showing off for civilians thing.
Podsumowując, na podstawie aktualnie posiadanych przeze mnie informacji, uważam, że, w naszych DCS'owych realiach, overhead break Hornetem najbardziej prawidłowo jest zaczynać na 1500 ft AGL, jeżeli nie ma ATC, a jeżeli jest, to prosić o 800 ft AGL (carrier break). Nie wykluczam możliwości, że w jakiejś kwestii się mylę, a więc jeżeli ktoś nie zgadza się z tym co napisałem, zachęcam do dyskusji .
P.S. Wróblowaty skąd wziąłeś to 1200 ft?
Wroblowaty wrote: ↑2021-08-27 19:26 Klapy, tak jak podwozie poniżej 250 kts, na pozycji z wiatrem nie ma jednej prędkości, trzymasz on speed AoA (wektor prędkości na środku E-bracket). Nad lotniskiem break na 1200 ft.
“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Dla F-16 może tak, dla Horneta wygląda to trochę inaczej...
Never lead a low or slow
Always lead a high or fast
When low and slow: Fix the low, then the slow
When high and fast: Fix the fast, then the high
Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball
Fly the ball all the way to touchdown
Always lead a high or fast
When low and slow: Fix the low, then the slow
When high and fast: Fix the fast, then the high
Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball
Fly the ball all the way to touchdown