Szybka pomoc, czyli rozterki MM

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (0hs)



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

1) No częściowo masz rację, a częściowo... to tylko gra. Z jednej strony mamy ograniczenia - żadnego realnego wsparcia z ziemi, czy samolotów rozpoznawczych, dronów. Wypatrzenie celów na zasadzie "w tym kwadracie 5x5 km coś jest" to kompletna loteria. W wielu aspektach jest nam trudniej niż w realu - od ograniczeń, gry po fakt, że jesteśmy tylko amatorami grającymi w grę, bez wyszkolenia i doświadczenia. Z drugiej bywały misje kiedy na A-10 braliśmy "realne" uzbrojenie, czyli dużo mniej niż "gildiański loadout", a na koniec MM mówił, że A-10 się nie spisały, bo tam było tyle pojazdów i nie zostały one zniszczone. I dochodzi do sytuacji, kiedy samoloty lecą obwieszone jak choinki a na dole jest pięć celów i tyle... Stąd te pytania - na co się przygotować. Czy 4 bomby i dwie rakiety wystarcza, czy trzeba brać 30 rakiet i 10 bomb. Potrzebna jest jakaś obustronna wymiana informacji między MM a flightem, żeby nie zdradzając niespodzianek wiedzieć na co się przygotować.

Oczywiście Ty, jako MM, regulujesz ile ujawnisz, a ile nie. Jakaś doza niepewności na pewno jest ok. Byłoby Ci łatwiej, gdybyś choć trochę polatał jakimś samolotem ;) albo chociaż obejrzał kilka streamów ludzi od nas (ale tak od a do z) i zobaczył z czym borykają się piloci fast jetów w czasie lotu.

No i u nas jest tendencja do "liczenia fragów", a poza tym fetyszyzowanie "wykonania misji". W rzeczywistości nacisk byłby kładziony na bezpieczny powrót do bazy, a nie bezwzględne wykonanie zdania. SEAD przed nami się nie udał? To powinniśmy jako STRIKE wrócić do bazy i będzie kolejna okazja do ataku. A u nas jest "spróbujmy podejść, może się uda".

2) Oczywiście zależy od człowieka. Jak ktoś lata "dla statystyk" to będzie jęczał, że nie postrzelał. Ale tak jak napisałeś jest to bardzo realna sytuacja. Tak samo dla CAPów realne jest latanie w kółko 8 h z wizytami na tankowców co 2 bez zobaczenia nawet jednego celu na radarze (tylko trzeba pamiętać, że musza być dwa CAPy na zmianę, a u nas jak CAP schodzi do tankowca, to pozycja pozostaje pusta).

User avatar
Andrut
Posts: 156
Joined: 2020-04-01 08:07

Flights: 67 (0hs)



Gildia Pilot

SGPSz Oficer

Dzięki wielkie za odzew. Już mi trochę lżej.

W najbliższej misji spróbuję zaangażować leaderów flightów do współpracy. Zobaczymy jak to wyjdzie. Może się okazać, że będzie to kolejny element do zabawy dla pilotów. Mianowicie ja, jako MM określę zarys celu, lub wskażę go konkretnie, podam również zasoby jakimi dysponujemy a sposób wykonania spoczywać będzie na flight leaderze. Bodajże Stivi coś takiego praktykował, gdzie FL wpisywali uzbrojenie do tabelek. Na początek spróbuję tego z trasą przelotu, będzie podobna zasada ale tylko dotycząca trasy. FL miałby sprawdzić trasę i nanieść ewentualne poprawki. Finalnie jako MM naniosę uwagi FL do ME i waypointy będą ustalone wg wytycznych FL czyli nie tak jak zaplanuje MM a sam FL, który będzie prowadził flight.

Zaznaczam też, że nie chcę aby nagle wszyscy sprawdzali godzinami teren itp itd. Do briefingu dołączę zrzuty z mapy z ukształtowaniem terenu. Pracą dla FL będzie podanie współrzędnych WPT lub narysowanie na mapce gdzie maja być WPT.

Zadziała?

User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1429
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (0hs)



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Andrut wrote: 2022-02-01 11:52 Dzięki wielkie za odzew. Już mi trochę lżej.

W najbliższej misji spróbuję zaangażować leaderów flightów do współpracy. Zobaczymy jak to wyjdzie. Może się okazać, że będzie to kolejny element do zabawy dla pilotów. Mianowicie ja, jako MM określę zarys celu, lub wskażę go konkretnie, podam również zasoby jakimi dysponujemy a sposób wykonania spoczywać będzie na flight leaderze. Bodajże Stivi coś takiego praktykował, gdzie FL wpisywali uzbrojenie do tabelek. Na początek spróbuję tego z trasą przelotu, będzie podobna zasada ale tylko dotycząca trasy. FL miałby sprawdzić trasę i nanieść ewentualne poprawki. Finalnie jako MM naniosę uwagi FL do ME i waypointy będą ustalone wg wytycznych FL czyli nie tak jak zaplanuje MM a sam FL, który będzie prowadził flight.

Zaznaczam też, że nie chcę aby nagle wszyscy sprawdzali godzinami teren itp itd. Do briefingu dołączę zrzuty z mapy z ukształtowaniem terenu. Pracą dla FL będzie podanie współrzędnych WPT lub narysowanie na mapce gdzie maja być WPT.

Zadziała?

Avantar prowadził kiedyś kampanie w podobny sposób, tzn była lista celów, zagrożeń i to flight liderzy organizowali flighty, grupy flightów, kooperacje, kordynacje itp Inicjatywa jest jak najbardziej zacna, jednak powoduje wiele zagrożeń, szczególnie dla mission makera z uwagi na to że wiele osób nie potrafi się określić do ostatniego momentu albo chce wprowadzić jakie zmiany 30 minut przed misją. Ponadto jest sporo zależne od czynnika losowego i obecnosci/nieobecności osób, zawsze może coś wypaść. Nie mniej mega warto iść w tym kierunku bo to zacna idea :)

User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (0hs)



Gildia Rentier

Andrut wrote: 2022-02-01 11:52 Dzięki wielkie za odzew. Już mi trochę lżej.

W najbliższej misji spróbuję zaangażować leaderów flightów do współpracy. Zobaczymy jak to wyjdzie. Może się okazać, że będzie to kolejny element do zabawy dla pilotów. Mianowicie ja, jako MM określę zarys celu, lub wskażę go konkretnie, podam również zasoby jakimi dysponujemy a sposób wykonania spoczywać będzie na flight leaderze. Bodajże Stivi coś takiego praktykował, gdzie FL wpisywali uzbrojenie do tabelek. Na początek spróbuję tego z trasą przelotu, będzie podobna zasada ale tylko dotycząca trasy. FL miałby sprawdzić trasę i nanieść ewentualne poprawki. Finalnie jako MM naniosę uwagi FL do ME i waypointy będą ustalone wg wytycznych FL czyli nie tak jak zaplanuje MM a sam FL, który będzie prowadził flight.

Zaznaczam też, że nie chcę aby nagle wszyscy sprawdzali godzinami teren itp itd. Do briefingu dołączę zrzuty z mapy z ukształtowaniem terenu. Pracą dla FL będzie podanie współrzędnych WPT lub narysowanie na mapce gdzie maja być WPT.

Zadziała?
Super jest twoje podejście że przywiązujesz wagi do szczegółów ale staraj się też odciążać siebie z robota. Pomysł stiviego z wpisywaniem uzbrojenia w tabelki moim zdaniem jest bez sensu bo to każdy może sobie sam ustawić a ty nie wiem czy chcesz to potem każdemu samolotowi ustawiać? Co do pomysłów na misje prędzej wzorował bym się na tych Avantara co Barus wyżej pisał. Dodatkowa robota dla Ciebie a ludzie i tak często zapominają wpisać. Lepszym rozwiązaniem byłoby w briefingu zaznaczyć jakieś restrykcje uzbrojenia jeśli takowe planujesz.

Z planem lotu to również może być zdradliwe bo wyobraź sobie ze ktoś Ci poda 10 waypointow tzn wpisze Ci współrzędne geograficzne i musisz to rozszyfrować znaleźć i ustawić w mission editorze.
Lepiej ten czas przeznaczyć na detale które zazwyczaj każdego irytują takie jak np. realne rozstawienie jednostek żeby np. nie były ustawione btry na dachach, lotniskowiec miał działający tacan,icls, płynął pod wiatr, częstotliwości tankerow zgadzały się w misji z tym co jest w briefingu.

Moim zdaniem dobrym kierunkiem jest napewno: " Mianowicie ja, jako MM określę zarys celu, lub wskażę go konkretnie, podam również zasoby jakimi dysponujemy a sposób wykonania spoczywać będzie na flight leaderze" i brzmi ciekawie. Wytrwałości i powodzenia!

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (0hs)



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Co do restrykcji uzbrojenia, to MM nie doceniają możliwości ME. Zwykle startujemy z 2-3 lotnisk, więc wystarczy ograniczyć w ME dany typ uzbrojenia na tych lotniskach i nie ma problemu :)

User avatar
Bartek16194
Moderator
Posts: 770
Joined: 2018-10-23 19:09

Flights: 348 (0hs)



Gildia Marshaller

VFA-203 Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

492nd vFS Pilot

Foka wrote: 2022-02-01 16:48 Co do restrykcji uzbrojenia, to MM nie doceniają możliwości ME. Zwykle startujemy z 2-3 lotnisk, więc wystarczy ograniczyć w ME dany typ uzbrojenia na tych lotniskach i nie ma problemu :)
Nie polecam, ma to swoje połączenie innymi rzeczami o których nawet byśmy nie pomyśleli że może mieć i może blokować rzeczy których wcale nie chce MM zablokować

Wirtualne Biało-Czerwone Iskry - #3 Prawy skrzydłowy (TS-11) - 2021+

Steam
YT
User avatar
Nomis
Posts: 116
Joined: 2019-08-22 18:12

Flights: 114 (0hs)



Gildia Rentier

Bartek16194 wrote: 2022-02-01 20:03
Foka wrote: 2022-02-01 16:48 Co do restrykcji uzbrojenia, to MM nie doceniają możliwości ME. Zwykle startujemy z 2-3 lotnisk, więc wystarczy ograniczyć w ME dany typ uzbrojenia na tych lotniskach i nie ma problemu :)
Nie polecam, ma to swoje połączenie innymi rzeczami o których nawet byśmy nie pomyśleli że może mieć i może blokować rzeczy których wcale nie chce MM zablokować
A możesz coś więcej o zagrożeniach i co może złego powodować takie podejście? Bo ja to notorycznie stosowałem na swoich treningach i nikt nie narzekał (no dobra.. narzekali, ale na to że im ulubione uzbrojenie po blokowałem i musieli używać to co przewidziane w treningu).
Z DCSem nigdy nic nie wiadomo czy ustawienie jakieś opcji nie spowoduje np. lagów, czy desynców, ale znów no po coś te opcje zrobili...

Locked