Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
Foka
Posts: 607
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 220 (493hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

1st ACW Surveillance Controllers

Kiler wrote: 2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htm

User avatar
Vincent
Posts: 392
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 184 (497hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?

Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Last edited by Vincent on 2022-02-05 18:43, edited 1 time in total.

User avatar
Kermit
Posts: 16
Joined: 2020-05-18 21:30

Flights: 13 (78hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.

"Nemo me impune lacessit"
---<Old 303 Crow>---
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vincent wrote: 2022-02-05 18:17 To wypisz te komendy z objaśnieniami i argumentami. Na pewno by się nad tym pochylono. Trwało by to najwyżej trzy posty. Nie możesz żądać od ludzi przesiania tony papierów i żeby zrobili jak sobie życzysz. Zainteresuj tematem poprowadź..Jeśli masz oczywiście dobre intencje. Taką formę chętnie przyswoję.
Chciałem zrobić - nawet na priv pisałem z marshallerami - ale mnie tu obrażano....na dodatek pisano, ze chce robic rzeczy, ktorych wcale nie chcialem - powstalo 7 stron, bo nie czytaliscie tego co pisze. Jak powstanie propozycja to wszyscy beda mogli sie nad nia pochylic
Last edited by Kiler on 2022-02-05 18:46, edited 1 time in total.

Kiler
User avatar
Vincent
Posts: 392
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 184 (497hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Kermit. Mów za siebie. Są manuale, odtajnione papiery. Każdy może się tego nauczyć. Nie potrzeba być pilotem czy nawigatorem, czy GCI w realu, żeby się tego nauczyć, być ekspertem i mieć coś do powiedzenia. To nie jest wiedza tajemna.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Foka wrote: 2022-02-05 18:28
Kiler wrote: 2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htm
O znalazł się Moreno - ale to nie zmienia faktu, że komórka ta była odpowiedzialna za standaryzację - STANAGI - w nich nie ma BREVITY - NATOPSow nie znajdziecie - bo maja klauzule bezpieczenstwa. Ja je widzialem - i nie wygladaja jak ten dokument z ruskiej witryny

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Kiler wrote: Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
Vincent wrote:
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?

Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Ja ci nie bronie gadac jak chcesz - w ramach swojego lotu - gadacie BREVITY - bo to robicie w zwiazku taktycznym. LEADER komunikuje sie z AWACSEm - koordynujacym - reszta dzieje sie wewnatrz zwiazku taktycznego i jego BREVITY. Jak do tego dodasz kilkanascie innych eskadr - nie znajacych twojego BREVITY - ale znajacych kilka komend do KOORDYNACJI - to LEADERZY sie polacza

Kiler
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1463
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 227 (647hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

Wychodząc na przeciw...

Proszę o wymianę argumentów do godziny 24:00. Po tym czasie zamkniemy wątek aby go przeanalizować, bo od dłuższego czasu nie padają tutaj dodatkowe argumenty, a chcemy w możliwie krótkim czasie odpowiedzieć na pewne aspekty. Przy obecnej częstości postów mam wrażenie że niedługo osiągniemy masę krytyczną.

Dziękuje ponownie.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Nie ma potrzeby pisac kogo UDAJESZ - my tez GRAMY JAKO SYRYJCZYCY- a do porozumiewania bedziemy uzywac komendy ktore znamy w 100PLMB - ty uzywaj jako Turek komend, ktore znasz w 333 - a UNICOM- ktore koordynuje dzialania - bedzie mial 7 komend, ktore zrozumieja wszyscy - malo tego, z tym UNICOM powinien sie komunikowac tylko LEADER. cale BREVITY dzieje sie wewnatrz zwiazku TAKTYCZNEGO

Kiler
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Kermit wrote: 2022-02-05 18:42
Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.
Nie odpowiedziałeś na żaden z moich arguemntów, a twoja wypowiedź nie ma żadnego związku z moją.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego

Kiler
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 19:23
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.
GDZIE SA TE DOWODY??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Vega - do dyskusji - moje doswiadczenie znasz - moge poznac Twoje??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 19:41
Vega wrote: 2022-02-05 19:23
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.
GDZIE SA TE DOWODY?? Wyslij jeszcze raz - bo może czegoś nie doczytałem - mówisz o tym " NATOPSIE" z ruskiej strony? - czy o czym?

Kiler
Locked