https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htmKiler wrote: ↑2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
Brevity
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?
Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Last edited by Vincent on 2022-02-05 18:43, edited 1 time in total.
Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.Vega wrote: ↑2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
"Nemo me impune lacessit"
---<Old 303 Crow>---
---<Old 303 Crow>---
Chciałem zrobić - nawet na priv pisałem z marshallerami - ale mnie tu obrażano....na dodatek pisano, ze chce robic rzeczy, ktorych wcale nie chcialem - powstalo 7 stron, bo nie czytaliscie tego co pisze. Jak powstanie propozycja to wszyscy beda mogli sie nad nia pochylicVincent wrote: ↑2022-02-05 18:17 To wypisz te komendy z objaśnieniami i argumentami. Na pewno by się nad tym pochylono. Trwało by to najwyżej trzy posty. Nie możesz żądać od ludzi przesiania tony papierów i żeby zrobili jak sobie życzysz. Zainteresuj tematem poprowadź..Jeśli masz oczywiście dobre intencje. Taką formę chętnie przyswoję.
Last edited by Kiler on 2022-02-05 18:46, edited 1 time in total.
Kiler
O znalazł się Moreno - ale to nie zmienia faktu, że komórka ta była odpowiedzialna za standaryzację - STANAGI - w nich nie ma BREVITY - NATOPSow nie znajdziecie - bo maja klauzule bezpieczenstwa. Ja je widzialem - i nie wygladaja jak ten dokument z ruskiej witrynyFoka wrote: ↑2022-02-05 18:28https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htmKiler wrote: ↑2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
Kiler
Kiler wrote: Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
Ja ci nie bronie gadac jak chcesz - w ramach swojego lotu - gadacie BREVITY - bo to robicie w zwiazku taktycznym. LEADER komunikuje sie z AWACSEm - koordynujacym - reszta dzieje sie wewnatrz zwiazku taktycznego i jego BREVITY. Jak do tego dodasz kilkanascie innych eskadr - nie znajacych twojego BREVITY - ale znajacych kilka komend do KOORDYNACJI - to LEADERZY sie polaczaVincent wrote:
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?
Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Kiler
Wychodząc na przeciw...
Proszę o wymianę argumentów do godziny 24:00. Po tym czasie zamkniemy wątek aby go przeanalizować, bo od dłuższego czasu nie padają tutaj dodatkowe argumenty, a chcemy w możliwie krótkim czasie odpowiedzieć na pewne aspekty. Przy obecnej częstości postów mam wrażenie że niedługo osiągniemy masę krytyczną.
Dziękuje ponownie.
Proszę o wymianę argumentów do godziny 24:00. Po tym czasie zamkniemy wątek aby go przeanalizować, bo od dłuższego czasu nie padają tutaj dodatkowe argumenty, a chcemy w możliwie krótkim czasie odpowiedzieć na pewne aspekty. Przy obecnej częstości postów mam wrażenie że niedługo osiągniemy masę krytyczną.
Dziękuje ponownie.
Nie ma potrzeby pisac kogo UDAJESZ - my tez GRAMY JAKO SYRYJCZYCY- a do porozumiewania bedziemy uzywac komendy ktore znamy w 100PLMB - ty uzywaj jako Turek komend, ktore znasz w 333 - a UNICOM- ktore koordynuje dzialania - bedzie mial 7 komend, ktore zrozumieja wszyscy - malo tego, z tym UNICOM powinien sie komunikowac tylko LEADER. cale BREVITY dzieje sie wewnatrz zwiazku TAKTYCZNEGO
Kiler
Nie odpowiedziałeś na żaden z moich arguemntów, a twoja wypowiedź nie ma żadnego związku z moją.Kermit wrote: ↑2022-02-05 18:42Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.Vega wrote: ↑2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
Keep the blue side up.
VEGA
VEGA
A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Kiler
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.Kiler wrote: ↑2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Keep the blue side up.
VEGA
VEGA
GDZIE SA TE DOWODY??Vega wrote: ↑2022-02-05 19:23Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.Kiler wrote: ↑2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Kiler
Kiler wrote: ↑2022-02-05 19:41GDZIE SA TE DOWODY?? Wyslij jeszcze raz - bo może czegoś nie doczytałem - mówisz o tym " NATOPSIE" z ruskiej strony? - czy o czym?Vega wrote: ↑2022-02-05 19:23Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.Kiler wrote: ↑2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Kiler