Hornet ramp start tutorial video

Pomoc koleżeńska dla nowych (i starych) pilotów Gildii - forum otwarte dla wszystkich

Moderator: Instruktor

Post Reply
User avatar
Qba
Moderator
Posts: 509
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 202 (532hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VFA-313 Commanding Officer

Po kilkunastu dniach zdjęciowych, wielokrotnych tzw. dublach i trzech uszkodzonych samolotach - oto jest! Jak uruchamiać Horneta, żeby nie zostać posądzonym o arkadę i nie pozostać na ziemi. W roli głównej Lieutenant Wróblowaty




User avatar
Eldritch
Posts: 6
Joined: 2022-06-09 21:28
Contact:

Flights: 8 (16hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Cadet

Witam!
Nie chcę się mądrzyć ;) ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1101
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 166 (429hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Przy starcie z ziemi nie słyszałem żeby zmieniać trym.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Eldritch
Posts: 6
Joined: 2022-06-09 21:28
Contact:

Flights: 8 (16hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Cadet

Po południu sprawdzę jeszcze rzaz w maualu , jeśli się mylę grzecznie przeproszę :) ale z tego co pamiętam dziœki trymowaniu przy starcie z pasa nie trzeba dotykać sterów sam się pięknie podnosi . Sprawdzę

User avatar
Wroblowaty
Posts: 109
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 118 (317hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Eldritch wrote: 2022-06-10 08:11 Witam!
Nie chcę się mądrzyć ;) ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film
Cześć

Przy starcie z ziemi, instrukcja Horneta przewiduje ustawienie trymera na 12 stopni bez względu na masę całkowitą i przy tym ustawieniu samolot powinien się sam oderwać około 170-180 kts. Wartości trymera pomiędzy 16 a 19 ustawiane są przy starcie z lotniskowca - o czym będzie w następnym filmie jak znajdę chwilę, żeby go nagrać. ;)

Cieszę się, że materiały się podobały i pozdawiam.

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Foka
Posts: 539
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 143 (357hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-418 Executive Officer

Tak jak pisze Wróbel - z lądu 12. Startując bez dotykania drążka łatwo overspeedować podwozie (na ziemi i w powietrzu), więc ja wolę trochę pomóc przy rotacji, żeby wcześniej się oderwać.
I po starcie trzeba uważać z prędkością (przy starcie na gate), bo podwozie może się nie schować przed 250 kts.

User avatar
Eldritch
Posts: 6
Joined: 2022-06-09 21:28
Contact:

Flights: 8 (16hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Cadet

Wroblowaty wrote: 2022-06-10 08:31
Eldritch wrote: 2022-06-10 08:11 Witam!
Nie chcę się mądrzyć ;) ale brakło mi w tym tutorialu ustawienia trymerów do startu ( 16- 18 na ekranie FCS w zależności od wagi płatowca) . Poza tym bardzo solidny film
Cześć

Przy starcie z ziemi, instrukcja Horneta przewiduje ustawienie trymera na 12 stopni bez względu na masę całkowitą i przy tym ustawieniu samolot powinien się sam oderwać około 170-180 kts. Wartości trymera pomiędzy 16 a 19 ustawiane są przy starcie z lotniskowca - o czym będzie w następnym filmie jak znajdę chwilę, żeby go nagrać. ;)

Cieszę się, że materiały się podobały i pozdawiam.
Zwracam honor ! :)
Rzeczywiście ostatnio latam tylko z lotniskowca i coś się zafiksowałem na tym trymie :) Faktycznie z lądu trym na 12 zostawiamy po ustawieniu T/O Trim
Przepraszam za zamieszanie :)

Post Reply