Red Sunset: Back in the Bay

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 220 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Przepływamy w rejon toczącej się wojny domowej. USA opowiedziało się po stronie sił "Południa". Od pierwszego dnia naszym zadaniem będzie wspieranie działań lądowych.

Dokładny briefing będzie 17.07.
Po 19.07, po misji treningowej można pisać o sloty.
Pierwsza misja kampanii będzie "noob friendly".
Na razie dostępne tylko sloty "kluczowe".

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Jangus
Posts: 31
Joined: 2021-06-27 14:19

Flights: 101 (212hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Marine Aviator

Będą jeszcze jakieś dodatkowe sloty dla 18ek ?

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 220 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Zarys Fabularny

Witamy ponownie w zatoce. Od kiedy 7 lat temu konflikt Omanu z UAE poskutkował zerwaniem kontakótw między Abu Zabi a Waszyngtonem sprawy się tylko pogarszały. Mimo, że Oman wyszedł z początkowych gwałtownych walk zwycięsko, zajmując wschodnie wybrzeże półwyspu Musandam i łącząc eksklawę Chasab z resztą kraju, to niepokoje wywołane konsekwencjami społeczno-gospodarczymi wojny dorpowadziły ostatecznie do jego rozpadu na część północną i południową. Ta druga szybko ogłosiła neutralność, a ta pierwsza nie miała dość sił aby dokończyć rozpoczętego dzieła.

Oficjalnie USA nie poparło żadnej ze stron. Jednak o ile Oman Północny głośno deklarował, że jego świętą zasadą jest utrzymanie ciągłości szlaków morskich w cieśninie Hormuz, to UAE, licząc na poparcie reszty okolicznych państw, skupiło się na retoryce świętej jedności Wierzących. Zwłaszcza postępujące zbliżenie z Iranem sprawiło, że Stany zaczęły najpierw powoli, a potem rwącym strumieniem słać pomoc wojskową do Chasab. Czując, że czas konfrontacji powoli nadchodzi Saudyjczycy zaczęli równie intensywnie zasilać siły zbrojne Emiratów.

Taki stan napięcia nie mógł się utrzymywać w nieskończoność i niecałe dwa tygodnie temu, dokładnie zgodnie z oczekiwaniami Pentagonu, konflikt rozbudził się ze zdwojoną siłą.

Pierwsze strzały, a wraz z nimi pierwsze rozkazy zastały nas w połowie drogi przez Ocean Indyjski. Nasze zadanie jest jasne. Mamy dokonać stanowczego uderzenia na kluczowe instalacje Emiratów i wesprzeć Północnoomańskie siły lądowe.

16.00, widoczność dobra, scatter na 8kft. CASE I Ops.

Uzbrojenie stron

Będzie to pierwsze w historii starcie, w którym stawimy czoła jednostkom o tym samym pochodzeniu technologicznym, ponieważ UAE dysponuje potężnymi myśliwcami F-16C Fighting Falcon i Mirage-2000C, a na lądzie trzon ich sił stanowią czołgi Leclerc chronione przed atakiem z powietrza przez zestawy HAWK, Rapier oraz, co dla naszej misji kluczowe, kilkoma bateriami MIM-104 Patriot.

Utrudnieniem dla naszej misji będzie fakt, że Oman również dysponuje sprzętem zachodnim w tym czołgami Challenger i Patton oraz potężnymi myśliwcami F-16C Fighting Falcon. Na czas naszego uderzenia, zaprzestaną jednak działań w powietrzu, więc nie będzie problemu IFF.

Zadanie

Naszymi celami są:
1. Uderzenie na dwa bazę Al Minhad i zniszczenie znajdujących się tam zapasów paliwa, amunicji i ew. samolotów przez Devil 1/2.
2. Atak na elektrownię Dewa Al-Warsad 2 i możliwie jak największe zniszczenie infrastruktury przez Pontiac-2.
3. Atak na jednostki naziemne Emiratów będące w kontakcie z siłami Omanu i przede wszystkim likwidacja napotkanych nowoczesnych czołgów przez Dodge 1.

Ataki na elektrownię i lotnisko będą eskortowane przez Squid 1.

SEAD Joker 1 - Wyknanie wszystkich zadań będzie możliwe jedynie, jeśli pobliska bateria Patriot zostanie skutecznie przyduszona.

DEAD Joker 2 - Jeśli zadanie Joker 1 się powiedzie, spróbujemy zniszczyć kluczowe elementy Emirackiego Patriota.

Wrogie lotnictwo jest wyczerpane długą walką i większość ich maszyn jest w różnym stadium "nieprzygotowania do działań", ale coś może się pojawić, w związku z tym Pontiac 1 wykona misję Sweep/TARCAP w rejonie Al-Minhad-Dubaj. Ram 1/2 będą stanowiły rezerwę oraz zapewnią kontrolę przestrzeni powietrzne na wypadek pojawienia maszyn cywilnych bądź maszyn innych okolicznych krajów.

ROE
  • Nie wolno nam dopuścić do wywołania incydentu, który skończyłby się naruszeniem integralności sąsiadów walczących stron. W szczególności Iranu(!) i w mniejszym stopniu Omanu Południowego.
    Przestrzeń powietrzna tych krajów nie może zostać naruszona.
  • Nie wolno dopuścić do incydentu z udziałem statków powietrznych innych państw. W razie gdyby zbliżały się niebezpiecznie do rejonu działań, powinny zostać przechwycone i odprawione skąd przyszły.
  • Powietrze będzie się gotować od fal radarowuch, bo Iran postawił swoją obronę przeciwlotniczą w stan gotowości. Uważajcie, żeby jej nie prowokować.
Uwagi dodatkowe

Do rejonu działań jest ok. 160 mil ale możliwe, że będzie trzeba wisieć, a dostępne są jedynie Recovery Tankers.

Joker 1/2
Bateria, którą macie uciszyć jest jednym z ostatnich trzech działających Patriotów w arsenale Emiratów. Będą się starać bronić przed atakami pociskami przeciwradarowymi i to jest ich słabość. Poza tym obrona samej baterii jest znacznie mniej złożona i skuteczna, niż w przypadku jednostek wschodnich, do których jesteście przyzwyczajeni.

Wasz atak poprzedzi bombardowanie tych elementów baterii, których położenie jest znane, przez Tomahawki z USS Chosin. To powinno dodatkowo osłabić obronę, która ma w składzie podstawowym osiem wyrzutni.

Także Joker 1 - masz przede wszystkim trzymać baterię przyduszoną, kiedy Joker 2 będzie ją likwidował.

Devil-1/2
Nie wiemy dokładnie co poza magazynami amunicji i paliwa będzie do zniszczenia w rejonie. Szukajcie okazji do zadania jak największych strat.

Spodziewajcie się obrony przeciwlotniczej, krótkiego zasięgu w postaci MANPAD/SHORAD technologicznie zachodnich typów.

Pontiac 2
Zabudowa elektrowni jest gęsta, sugerowany jest atak obszarowy. Spodziewamy się obrony rakietowej, krótkiego zasięgu.

Dodge
Ponieważ sytuacja jest dynamiczna, informacje o tym gdzie znajduje się wróg dostaniecie przed samym startem. Plusem jest to, że będą precyzyjne. Dystans od startu do celu, uwzględniając konieczność możliwie bezpiecznej nawigacji to ok 100-120 mil. Nigdy nie będziecie dalej niż 30 mil od sojuszniczego pasa.

Ram 1/2
Stanowicie rezerwę dla Pontiac 1 i Squid ale pozostajecie też w dyspozycji AIC. Może okazać się konieczne przechwycenie 'postronnych' wlatujących w strefę.

Dodatkową trudnością będzie pilnowanie się przed naruszeniem integralności przestrzeni powietrznej Iranu, w którą wliczamy wyspy w zatoce perskiej.

Pontiac 1 / Squid
Wrogowie mogą tak naprawdę pochodzić jedynie z AL-Minhad lub z południowego zachodu, z Al-Dhafra.



Image


Combat Flite

User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Czy możemy liczyć na CFa, albo chociaż jakąkolwiek mapkę?

User avatar
ags
Moderator
Posts: 220
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 180 (430hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Marshal zwyczajowo jest na 16.
Rowniez licze na pliki WombatFlight.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 220 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer


Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 220 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

ags wrote: 2022-08-10 19:29 Marshal zwyczajowo jest na 16.
Wszystko co zwyczajowe jest w huk niewygodne. Ale jak mi podeślesz swoje życzenie i znajdę czas, to Ci ustawię jak chcesz.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Widzę tu tylko mały problem (nie dla mnie, ale może dla innych). SEAD/DEAD będzie potrzebował czasu na wykonanie zadania. W powietrzu nie ma tankerów, więc STRIKE będą musiały poczekać na lotniskowcu MINIMUM 30 min od naszego startu. To nie będzie tak, że my podlecimy, odpalimy rakiety i do domu, oczyszczenie obrony wymaga czasu, a nie wyobrażam sobie co chwilę słyszeć na Uni "daleko jeszcze", bo paliwo się kończy.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Foka wrote: 2022-08-11 14:02 Widzę tu tylko mały problem (nie dla mnie, ale może dla innych). SEAD/DEAD będzie potrzebował czasu na wykonanie zadania. W powietrzu nie ma tankerów, więc STRIKE będą musiały poczekać na lotniskowcu MINIMUM 30 min od naszego startu. To nie będzie tak, że my podlecimy, odpalimy rakiety i do domu, oczyszczenie obrony wymaga czasu, a nie wyobrażam sobie co chwilę słyszeć na Uni "daleko jeszcze", bo paliwo się kończy.
Dla mnie spoko, pojdziemy na ploteczki z obsluga naziemna, odpalimy sie bez pospiechu, zaliczymy jakies CTD i akurat zejdzie pol godzinki.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1162
Joined: 2018-11-11 10:35
Contact:

Flights: 220 (544hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Pesymiści.

I to Foka, EKO miszcz?

Robi się saunter i do przodu.


A tak serio to plan jest w waszych rękach. Separacja startów sama wyjdzie, bo jest wiele maszyn.

Startujcie Sead/sweep/strike i już będzie pewnie jako tako.

Informacje o statusie rekrutacji dostępne na stronie eskadry
VMFA - 117 Mighty Wombats
User avatar
Wroblowaty
Posts: 181
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 175 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Nie, żebym podpowiadał, ale jak zasypiecie Patriota TALD-ami i puścicie parę HARM-ów, to się szybko z rakiet wypstryka - akurat, żeby DEAD mógł pozamiatać. :)

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Foka
Posts: 605
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 206 (465hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Wroblowaty wrote: 2022-08-11 19:26 Nie, żebym podpowiadał, ale jak zasypiecie Patriota TALD-ami i puścicie parę HARM-ów, to się szybko z rakiet wypstryka - akurat, żeby DEAD mógł pozamiatać. :)
Ale tam mają też być HAWKi i Rapiery. Chcesz na to wlecieć? :)

User avatar
Cat
Posts: 118
Joined: 2019-04-23 00:59

Flights: 161 (452hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

Wikary, jesteś w stanie podać więcej info o tych Tomahawkach z USS Chosin? Ile ich pójdzie i jaki jest ich Time On Target?

“A pint of sweat will save a gallon of blood”
Post Reply