Co to jest FARP?

Forum tylko do odczytu, archiwum postów, obecnie przeniesione na Discord.
Dział Analizy, aktywny

Moderator: Instruktor

Locked
User avatar
Sancho
Posts: 226
Joined: 2019-12-04 19:32

Flights: 197 (650hs)
Specialized in: ATC / AWACS



Gildia Instruktor

273rd Pilot

3ACS Commanding Officer

VF-31 Naval Flight Officer

FARP umożliwia dowódcom zwiększenie zasięgu brygady, dywizji lub korpusu w
strefie działań (AO) podczas misji szturmowych, desantu powietrznego
oraz wsparcia powietrznego. Zdolność FARP'a do zapewnienia amunicji i paliwa w miejscu
i czasie potrzebnym na polu walki jest kluczowa dla powodzenia misji bojowych Lotnictwa Armii

FARP to tymczasowy obiekt zorganizowany, wyposażony i rozmieszczony tak daleko do przodu lub tak szeroko rozproszony jak to taktycznie możliwe, aby zapewnić paliwo i amunicję niezbędną do utrzymania jednostek powietrznych w walce. Ustanowienie FARP'a pozwala dowódcom na zwiększenie zasięgu ich śmigłowców lub znaczne wydłużenie czasu przebywania na stanowisku poprzez wyeliminowanie konieczności powrotu maszyn do bazy operacyjnej w celu uzupełnienia paliwa i amunicji.

Wykorzystanie FARP'ów:

FARP'y są wykorzystywane do wspierania operacji lotniczych, gdy pokonywany dystans
lub wymagania dotyczące długości lotu przekraczają normalne możliwości maszyn. FARP'Y są wykorzystywane, aby wspierać i utrzymywać pełne spektrum misji Lotnictwa Armii.

Są cztery rodzaje FARP'ów: "Active", "Silent", "Jump" i "Rolling".

ACTIVE

FARP "aktywny" jest zlokalizowany w pobliżu głównej strefy bitwy i strefy działań.
Zapewnia paliwo i amunicję potrzebną do wykorzystania w walce jednostek lotniczych.
FARP aktywny zapewnia szybkie i jednoczesne tankowanie i przezbrojenie maszyn bojowych.

SILENT

Do misji o długim czasie trwania, jednostki wykorzystują kilka FARP'ów.
Niektóre z nich będą aktywne, podczas gdy reszta zostanie ukryta do czasu wywołania.
Aktywacja FARP'a ma miejsce o predeterminowanym czasie lub punkcie decyzji. Ciche FARP'y są gotowe, aby w każdej chwili stać się aktywne.

JUMP

Jump FARP jest w użyciu gdy zakres, środki i czas są ograniczone. Jump FARP zapewnia
dowódcy możliwość szybkiego tankowania i przezbrojenia gdy operacje normalnego FARP'a nie są taktycznie możliwe.

Jump FARP jest wykorzystywany do specyficznych misji na małym zakresie i ma w sobie
jedynie Ciężarówki, HEMTT'y transportowe oraz Cysterny. Jump FARP może być transportowany za pomocą środków naziemnych lub powietrznych, co jest podyktowane
ograniczeniami czasowymi lub geograficznymi.

ROLLING

Ruchomy FARP pozwala statkom powietrznym zapewniającym ochronę konwoju na uzupełnienie paliwa i uzbrojenie w miejscu przebywania konwoju. Minimalizuje to wpływ na bezpieczeństwo konwoju poprzez skrócenie czasu podróży związanego z powrotem do ustalonego FARP.

Cały powyższy tekst to ładne definicje z instrukcji ATP 3-04.17. Jednak co to oznacza w praktyce?
Oznacza to, że FARP to tymczasowy obiekt składający się jedynie z niezbędnego sprzętu
(Ciężarówki, HEMTT, HMMWV i personel). FARP musi zminimalizować swoją widoczność lub zmaksymalizować szybkość działań dlatego nie zawiera w sobie czołgów,IFV, SAM'ów, Namiotów itd. itp. W przypadku FARP'ów "Active" chcemy zminimalizować widoczność z uwagi na bliskość linii frontu i zasięg artylerii wroga. FARP to dla przeciwnika cel o wysokiej wartości z uwagi na możliwość wydłużenia czasu działań śmigłowców.

Istnieją również FARP'y stałe znajdujące się w maksymalnie bezpiecznym obszarze pozwalającym na zastosowanie prostych budowli jak barykady czy namioty. Taki FARP jednak wciąż nie zawiera czołgów, IFV, SAM'ów itd. itp.

Wskazówki do tworzenia FARP'a
  • Powinien zawierać od 4 do maksymalnie 8 miejsc postojowych na śmigłowce.
  • Powinien być zawsze ustawiony pod wiatr i droga odlotu powinna być czysta od przeszkód.
  • Powinien zawierać minimalną ilość jednostek potrzebną na wykonanie swojego zadania
  • Odległość między śmigłowcami powinna wynosić około dwie średnice wirnika głównego śmigłowca lądującego lub około 100 ft dla HEMTT.
  • Nie powinien zawierać miejsc lądowania bardzo dobrze widocznych dla przeciwnika (Zielony kwadrat,Helipad)
  • FARP z pojazdami nie powinien znajdować bardzo daleko od drogi w trudnym terenie.
  • Do tworzenia FARP'a polecam Invisible FARP.
  • FARP typu Rolling może zawierać mniej miejsc postojowych z uwagi na specyfikę działań.

Przykłady FARP'ów:
1.Przykładowe ustawienia miejsc tankowania i wymiary śmigłowców US Army
Image

2.Rolling FARP
Image

3.Jump/ Active FARP (Jednoczesne tankowanie i przezbrajanie)

Image

4. FARP “long term” na lotnisku:
Image

Przykładowy skład jednostek FARP’a w DCS’ie
Poniżej przedstawiam przykład Jump FARP’a w DCS’ie
Image

1x Invisible FARP - bez tego nie będzie się dało tankować i przezbrajać
1x HEMTT Firefighting
4x HMMWV (do osłony i klimatu)
1x HEMTT Refuel - na 8 śmigłowców dwa
2x Dowolna ciężarówka transportowa


Oczywiście każdy FARP może wyglądać inaczej i mieć inny skład jednak należy pamiętać o jak najmniejszej ekspozycji FARP’a do wroga.


Dodatek: Operacje nocne

Na podstawie ATP 3.04-17
Ustanowiony już FARP powinien mieć przygaszone lub zgaszone oświetlenie do czasu przybycia maszyn. Pozycja FARP’a może być oznaczona na kilka sposobów, jeżeli załoga posiada system NVD może być użyty system oświetlenia na podczerwień, chemlight’y, kolorowe latarki. W przypadku jasnej nocy można użyć jasnej taśmy klejącej lub innego odblaskowego materiału.


Dodatek: “FAT COW”
Śmigłowiec CH-47 ma możliwość przenoszenia systemu “extended range fuel system” (ERFS II) znany również jako “Fat Cow”. Jest modułowym systemem którego celem jest możliwość zwiększenia zasięgu operacyjnego innych maszyn. Jego zalety to między innymi możliwość szybkiego transport przez CH-47, szybkie tworzenia FARP’a, bardzo duża mobilność i duży zasięg. Podobny system, ale z mniejszym zapasem paliwa jest możliwy do zamontowania na śmigłowcu UH-60.


Źródła:
ATP 3-04.17
Youtube CasmoTV

<3 Kiowa Warrior


Potężny Setup:
Nowy Setup Taki mocny ze nie trzeba wymieniac.DCS dalej dobrze dziala.

Onwards and Upwards
Locked