Szkolenie ATC - Overhead Pattern

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

Szkolenie na Marianach.

Start z Andersen AFB i wektory do Initial procedury Overhead Pattern do pasa w użyciu.


Szczegóły wkrótce.

UWAGA - POLKA 1 (4-ship F/A-18) dla doświadczonych lotników, ze względu na wyższy stopień trudności :)

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

Na początku omówienie głównych założeń procedury Overhead Pattern. Omówienie planowanego ćwiczenia i potencjalnych manewrów. .


Czas rozpoczęcia misji godzina 10:20 Local Time
Dokładna pogoda nie jest znana, biuro meteo z powodu braków kadrowych nie przygotowało szczegółowej prognozy. Ogólnie przewidywane są warunki VMC z lekkim zachmurzeniem i wiatrem z kierunku zachodniego.
Szczegółowa pogoda oczywiście będzie w komunikacie ATIS.

Plan misji - po starcie przejście na łączność z kontrolerem approach, następnie wektorowanie radarowe do punktu initial i wykonanie procedury overhead pattern. Możliwe warianty typu full stop, T&G, low approach, closed pattern, przerwanie podejścia (breakout) i reentry procedure.


Można również spodziewać się rozdzielania formacji (split) - nie musi nastąpić ale może - dlatego każdy z pilotów musi być przygotowany do prowadzenia komunikacji z TWR, nie tylko flight leader. Podobnie z kołowaniem na lotnisku - każdy pilot musi mieć mapy i potrafić samodzielnie ogarnąć komunikację z TWR w zakresie kołowania na lotnisku.

Częstotliwości TWR, APP i ATIS podane na mapach:

Image

Image

Image

Image

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

UWAGA
Planowane rozmieszczenie maszyn na płaszczyznach postojowych:

Image

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

Standardowo wrzucam dla tych którzy jeszcze nie znają:

Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48

Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU

User avatar
Jangus
Posts: 31
Joined: 2021-06-27 14:19

Flights: 103 (214hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VMFA-117 Marine Aviator

Polka 1-3 jest 2x, a nie ma polka 1-2. Chodzi o rozpiske miejsc parkingowych

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

Errata dla lotu POLKA

1-1 156
1-2 180
1-3 57
1-4 170

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

LAST MINUTE STAND CHANGE DLA LOTÓW:
SURFER
1-1 150
1-2 152

DAISY
1-1 181
1-2 25

Post Reply