Szkolenie na Marianach.
Start z Andersen AFB i wektory do Initial procedury Overhead Pattern do pasa w użyciu.
Szczegóły wkrótce.
UWAGA - POLKA 1 (4-ship F/A-18) dla doświadczonych lotników, ze względu na wyższy stopień trudności
Szkolenie ATC - Overhead Pattern
Na początku omówienie głównych założeń procedury Overhead Pattern. Omówienie planowanego ćwiczenia i potencjalnych manewrów. .
Czas rozpoczęcia misji godzina 10:20 Local Time
Dokładna pogoda nie jest znana, biuro meteo z powodu braków kadrowych nie przygotowało szczegółowej prognozy. Ogólnie przewidywane są warunki VMC z lekkim zachmurzeniem i wiatrem z kierunku zachodniego.
Szczegółowa pogoda oczywiście będzie w komunikacie ATIS.
Plan misji - po starcie przejście na łączność z kontrolerem approach, następnie wektorowanie radarowe do punktu initial i wykonanie procedury overhead pattern. Możliwe warianty typu full stop, T&G, low approach, closed pattern, przerwanie podejścia (breakout) i reentry procedure.
Można również spodziewać się rozdzielania formacji (split) - nie musi nastąpić ale może - dlatego każdy z pilotów musi być przygotowany do prowadzenia komunikacji z TWR, nie tylko flight leader. Podobnie z kołowaniem na lotnisku - każdy pilot musi mieć mapy i potrafić samodzielnie ogarnąć komunikację z TWR w zakresie kołowania na lotnisku.
Częstotliwości TWR, APP i ATIS podane na mapach:
Czas rozpoczęcia misji godzina 10:20 Local Time
Dokładna pogoda nie jest znana, biuro meteo z powodu braków kadrowych nie przygotowało szczegółowej prognozy. Ogólnie przewidywane są warunki VMC z lekkim zachmurzeniem i wiatrem z kierunku zachodniego.
Szczegółowa pogoda oczywiście będzie w komunikacie ATIS.
Plan misji - po starcie przejście na łączność z kontrolerem approach, następnie wektorowanie radarowe do punktu initial i wykonanie procedury overhead pattern. Możliwe warianty typu full stop, T&G, low approach, closed pattern, przerwanie podejścia (breakout) i reentry procedure.
Można również spodziewać się rozdzielania formacji (split) - nie musi nastąpić ale może - dlatego każdy z pilotów musi być przygotowany do prowadzenia komunikacji z TWR, nie tylko flight leader. Podobnie z kołowaniem na lotnisku - każdy pilot musi mieć mapy i potrafić samodzielnie ogarnąć komunikację z TWR w zakresie kołowania na lotnisku.
Częstotliwości TWR, APP i ATIS podane na mapach:
Standardowo wrzucam dla tych którzy jeszcze nie znają:
Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48
Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU
Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48
Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU