Plan szkolenia:
- część teoretyczna : 30min
- część praktyczna : 60min
- czytanie diagramów lotnisk
- czytanie map procedur
- procedury: SID, podejścia LOC/DME (ew. TACAN)
- start/lądowanie z lotniska kontrolowanego oraz lot w przestrzeni kontrolowanej
Pogoda:
Mapa:
Plan lotu (taki sam dla wszystkich lotów):
- Start z Vaziani (RWY 31)
- Odlot procedurą OBORA ONE DEPARTURE (minimalne dozwolone wysokości procedury)
- Wykonanie planu lotu na punkty WP1, WP2, WP3 (patrz mapa powyżej)
- Podejście do Vaziani w/g HI-ILS OR LOC/DME RWY 31 lub HI-TACAN RWY 31 (minimalne dozwolone wysokości procedury)
- Lądowanie Vaziani (RWY 31)
Samoloty nie mają wprowadzonych WP, wszystkie ułatwienia na mapie F10 będą wyłączone.
Komunikacja:
- Vaziani GND - 139.000 MHz
- Vaziani TWY - 140.000 MHz
- Tbilisi Control - 121.500 MHz
- VAS 22X (tożsamy z GVS)
- GTB 25X (tożsamy z TBS )
- Vaziani ILS RWY31 108.90MHz 308*
- P - pilot (w przykładzie przyjęto dla przykładu callsign Dodge 1)
- G - GND, nadzór nad ruchem na płycie lotniska
- T - TWY/APP, nadzór nad obszarem podejścia oraz zgody na start/lądowanie
- C - kontroler obszaru, nadzór nad obszarem pomiędzy lotniskami; dla potrzeb szkolenia - wektorowanie na kolejne punkty
Dla ATC:(wchodzimy na mapę, uruchamiamy silnik etc.)
P: Vaziani Ground, Dodge 1, kontrola radia.
G: Dodge 1, radio 5/5
P: Vaziani Ground, Dodge 1, gotowi do kołowania
G: Dodge 1, Vaziani Ground kołuj do punktu zatrzymania przed pasem 31 drogami kołowania G, B, F, A
P: Kołowanie G, B, F, A, zatrzymanie przed pasem 31, Dodge 1
(kołujemy i zatrzymujemy przed punktem zatrzymania)
P: Vaziani Ground, Dodge 1 w punkcie zatrzymania przed pasem 31
G: Dodge 1, Vaziani Ground skontaktuj się z Vaziani Tower na 140.00
P: Kontakt z Vaziani Tower 140.000, Dodge 1
(zmieniamy częstotliwość i oczekujemy na wywołanie)
T: Dodge 1, Vaziani Tower, zajmij pas i oczekuj
P: Zajmujemy pas i oczekujemy, Dodge 1
(zajmujemy pas, wykonujemy checklistę startową i czekamy)
T: Dodge 1, Vaziani Tower, wiatr z kierunku 120, 5 węzłów, pas 31 startować zezwalam, po starcie wykonuj OBORA ONE DEPARTURE
P: Wiatr zapisany, zgoda na start z pasa 31, po starcie OBORA ONE DEPARTURE, Dodge 1
(startujemy, po potwierdzeniu wznoszenia)
P: W powietrzu, Dodge 1
(wykonujemy procedurę odlotową, przy zbliżaniu się do jej ostatniego punktu)
P: Vaziani Tower, Dodge 1 mijamy OBORA, przechodzimy na Tbilisi Control 121.500
(zmieniamy częstotliwość)
P: Tbilisi Control, Dodge 1 po starcie z Vaziani, na FL140
C: Dodge 1, Tbilisi Control zidentyfikowano, kurs 270, wznoś na FL250
P: Kurs 270, wnoszenie FL250, Dodge 1
(lecimy, analogicznie wykonujemy wszystkie polecenia kontrolera obszaru - po zaliczeniu WP1, WP2 oraz WP3 kontroler obszaru powinien ustawić Was na kursie do punktu BAGEM i wysokości FL140 do FL160)
C: Dodge 1, Tbilisi Control kontynuujcie na kursie, zgłoś dla Vaziani Tower na 140.000
P: Kontynuować na kursie, kontakt z Vaziani Tower na 140.000
(zmieniamy częstotliwość)
P: Vaziani Tower, Dodge 1 5 mil na zachód od BAGEM na FL160 do lądowania
T: Dodge 1, Vaziani Tower zidentyfikowano, HI-TACAN RWY31, zniż do FL150, oczekuj nad BAGEM
P: HI-TACAN RWY31, zniżamy FL150, oczekiwanie nad BAGEM
(rozpoczynamy holding w/g mapy na BAGEM i cierpliwie oczekujemy)
C: Dodge 1, Vaziani Tower, zgoda na podejście HI-TACAN RWY31, utrzymujcie 250kt, zgłoście na prostej
P: Zgoda na podejście HI-TACAN RWY31, 250kt, zgłosimy na prostej, Dodge 1
(dokańczamy holding pattern i w momencie przelotu nad BAGEM rozpoczynamy podejście w/g mapki, zgodnie z poleceniem wychodzimy w/g mapki na prostą do pasa i zgłaszamy)
P: Vaziani Tower, Dodge 1, na prostej do pasa 31
(uwaga: jeśli wykonujecie podejście ILS lub LOC/DME powinniście dodatkowo zgłosić przechwycenie wiązki lokalizera)
(OPCJA) P: Vaziani Tower, Dodge 1, przechwyciliśmy wiązkę lokalizatora do pasa 31.
(uwaga: jeśli wykonujecie podejście ILS to w momencie stabilizacji na ścieżce)
(OPCJA) P: Vaziani Tower, Dodge 1, ustabilizowani na ścieżce do pasa 31.
(kontujecie podejście - oczekujecie na zgodę do lądowania, jeśli ta nie nastąpi do MDA [będzie na szkoleniu] odchodzicie w/g mapki podejścia)
T: Dodge 1, Vaziani Tower, wiatr z kierunku 121, 4 węzły, pas 31 lądować zezwalam
P: Wiatr przyjęty, zgoda na lądowanie pas 31, Dodge 1
(jeśli wypatrzycie lotnisko przed MDA [będzie na szkoleniu] lądujecie, jeśli nie - odchodzicie w/g mapki podejścia; po wylądowaniu opuszczacie pas)
P: Vaziani Tower, Dodge 1, opuściliśmy pas 31 przez D
T: Dodge 1, Vaziani Tower, skontaktuj się z Vaziani Ground na 139.00
P: Kontakt z Vaziani Ground na 139.00, Dodge 1
(zmieniacie częstotliwość)
P: Vaziani Ground, Dodge 1 na drodze kołowania D, kołowanie do miejsca postojowego (LUB rampy w celu tankowania)
G: Dodge 1, Vaziani Ground, kołujcie drogami kołowania D, H, J do stanowiska 88
P: kołowanie D, H, J do stanowiska 88, Dodge 1
(kołujecie w/g instrukcji)
P: Vaziani Ground, Dodge 1, na stanowisku 88 - wyłączamy, dziekuję
G: Dodge 1, Vaziani Ground, dziękujemy
https://1drv.ms/u/s!ApHW0_clkjG-g_5ebHchhREG_lOHwQ