WAŻNE: Każdy uczestnik misji musi mieć doświadczenie praktyczne w użyciu skryptu LSO. Można je zdobyć ćwicząc na Gildiańskim Range'u albo offline na załączonej misji. Pełen opis jego działania znajduje się w topicu na forum ED.
Szczególnie ważna jest umiejętność kręcenia prawidłowych okręgów w holdingu ("stacku"). Wąskim gardłem w sprowadzaniu wszystkich na lotniskowiec są samoloty będące w holdingu na 2000 ft. Jeżeli te nie "rysują" odpowiednio dobrego okręgu skrypt LSO nie przepuści ich dalej. Należy wcześniej przećwiczyć lot ze skryptem LSO a nie uczyć się tego na tym wydarzeniu.
Procedury Case I. Należy je znać na pamięć: https://docs.google.com/document/d/1MSJ ... sp=sharing
Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.
Na pewno przyda się w czasie lotu umiejętność ustawiania na HSI CRSu na TACAN'ie zgodnego z podanym kursem lotniskowca oraz odczytywanie odległości do radialu w prawym dolnym rogu HSI.
Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=301
Przykładowo Mal i Psycho mają zająć samoloty 405 i 406 a w DCSie muszą zmienić xywki na
- 405 | Mal
lub sam numer - 406
Plan startów i przydział częstotliwości wewnątrz flightów
Fala 1:
- TBA
- TBA
Fala 2:
- TBA
- TBA
Piloci startują parami (sekcjami) i trzymają się blisko parami podczas lotu.
Po starcie sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-80 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc na około 30-40 nm od łódki zgłaszają chęć lądowania do skryptu LSO "Request Marshal Sectional" (lub "Request Marshal Single" pojedynczy samolot) . Skrypt zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case I przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu.
WAŻNE: Skrypt się zawiesza gdy na lotniskowcu wyląduje samolot, który nie miał na to zgody. Dlatego na finalu 0.7 nm należy mieć pewność, że LSO powiedział do nas "Call the ball" -> "Roger ball". Jeżeli tak się nie stało nie należy lądować tylko albo odejść na Waveoff Pattern i zrobić dodatkowe kółko w landing patternie albo wybrać w skrypcie opcję 'RESET' i zacząć od nowa.
Po lądowaniu podjeżdżamy do wolnej katapulty nr 1 lub 2, przetankowujamy się, startujemy, odchodzimy zgodnie z procedurą i cały proces się powtarza.
METAR
TBA
Komunikacja:
Zaleca się by samoloty znajdujące się w promieniu 100 nm od lotniskowca miały ustawioną jego częstotliwość. Na drugim radiu zaleca się ustawienie częstotliwości wewnątrz flightowej (podane wyżej).
Lotniskowiec:
- USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 127.5 Marshal & LSO | ICLS 1
- Batumi | 16X BTM | 131.0
- Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
- Kobuleti | 67X KBL | 133.0
- TBA
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło. Należy zapamiętać swój nowy numer boczny 5xx.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).
Podczas misji będę starał się na bieżąco zapisywać wszystkie oceny i następnego dnia wrzucę jakąś cool tabelkę z wynikami. Tabelka możliwych ocen