Cześć ,
Szczerze brakowało mi kompleksowego tematu na temat używanych przez nas googli na tutejszym forum , myśle że jest to ciekawe miejsce abyśmy wymieniali sie spostrzeżeniami , uwagami , doświadczeniami oraz może ustawieniami itp naszych googli . Dodatkowo pewnie osoby używające, a jest ich z pewnościa troche na forum wniosą jakieś ciekawostki co usprawnić , co ulepszyć, aby latanie VR było ciekawsze i wielu wypadkach płynne , bo jak wiemy kiepska optymalizacja DCS wymaga niekiedy grzebania w plikach i poprawiania.
Ja początkowo na weekend postaram sie przedstawic krótkie podsumowanie z mojego doswiadczenia w Oculusie Rifcie CV1 oraz odczucia po zmianie na VR Samsunga Oddyseya + , u jednego z nas wiem że pojawiły się PIMAXY 5, wiec także może @Mal po testach się wypowie w tym temacie ( bo już wstępnie wiemy że PIMAXY 5 na RTX2080 w DCS sie duszą )
VR | Wirtualna Rzeczywistość w symulatorach lotnicznych
OO jednak zmieniles na samsunga. Jestem ciekaw twoich odczuc i opinii .
Co do VR mam maly tip moze sie przyda komus
Czasami rzadko ale jednak obraz zaczyna plywac tak jakby sprzet nie wyrabial nie wiem jak to okreslic. Dzieje sie to w momencie jakiejs rozpierduchy albo doczytalki i juz nie puszcza. Trzeba wyjsc do menu i jeszcze raz odpalic. Znalazlem na to sposob wystarczy zdjac gogle i zamrozic widok ( na ekranie wygladaj jak pauza chyba chodzi o to zeby czujniki go zgubily na moment ) zakladamy i jest gitara
nietypowe i strasznie mnie to irytowalo moze komus sie przydac porada
Co do VR mam maly tip moze sie przyda komus
Czasami rzadko ale jednak obraz zaczyna plywac tak jakby sprzet nie wyrabial nie wiem jak to okreslic. Dzieje sie to w momencie jakiejs rozpierduchy albo doczytalki i juz nie puszcza. Trzeba wyjsc do menu i jeszcze raz odpalic. Znalazlem na to sposob wystarczy zdjac gogle i zamrozic widok ( na ekranie wygladaj jak pauza chyba chodzi o to zeby czujniki go zgubily na moment ) zakladamy i jest gitara
nietypowe i strasznie mnie to irytowalo moze komus sie przydac porada
Na pierwszy rzut oka jest super , ale mam dopiero Odysseya dwa dni , wiec pełna recenzje napisze pozniej , ale faktem niezaprzeczalnym jest to że maja żywsze kolory od Rifta , dodatkowo lepszy drugi plan , wiec góry oraz szczegóły jak niebo i obiekty na niebie widać dokładniej i ostrzej wiec przy DCS jest to ważne , na minus napewno w jakims sensie wygoda użytkowania , gogle to gogle , a czapko-google to czapko-google , ale zakupiłem vr cover który ma pomóc , na minus oprogramowanie , Oculus praktycznie niezauwaznie sie uruchamial i działał , a Samsung pewnie tez by działał identycznie ale ze pracuje na nie swoim oprogramowaniu to niekiedy wariuje , ale to taka wstepna opinia na szybko moze cos mam zle skonfigurowane . No i minus to kamery bez sensora wiec swiatło musi byc zapalone w pokoju , bo w ciemni wariuje.
Ale to sa użytkowe minusy , plusem i tak jest obraz , jak dla mnie progres wobec Rifta tak lekko mowiac 50/60 % przy zachowaniu klatek na poziomie 44-46 Fps.
Ale oczywiscie to sa moje odczucia , bo być może ktos ma Rifta inaczej ustawionego niż ja miałem wiec to też może burzyć moje odczucie.
Ale to sa użytkowe minusy , plusem i tak jest obraz , jak dla mnie progres wobec Rifta tak lekko mowiac 50/60 % przy zachowaniu klatek na poziomie 44-46 Fps.
Ale oczywiscie to sa moje odczucia , bo być może ktos ma Rifta inaczej ustawionego niż ja miałem wiec to też może burzyć moje odczucie.
Wydaje mi sie że czujnik bedzie sledził obie rzeczy na raz , ale pewnosci nie mam
gorzasty wrote: ↑2019-02-24 13:51 Zakupiłem sobie kontrolery touch do swojego cv1. Jeszcze na nie czekam, ale zastanawiałem się czy czujnik od nich śledzi też gogle czy tylko kontrolery? Jeśli oba śledzą wszystko wtedy drugi czujnik montowalbym po drugiej stronie pokoju...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
- gorzasty
- Posts: 113
- Joined: 2018-05-10 18:47
- Contact:
Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot
A mógłbyś zasłonić jeden z czujników i sprawdzić czy jest traking gogli i kontrolerów? Byłbym wdzięczny. Przy okazji wszyscy by się czegoś dowiedzieli.
Na pewno można rozmiescic po przeciwleglych stronach i tak jest rekomendowane przez ludzi na necie. Oculus zaleca jednak z jakiego powodu oba trzymać przed sobą...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Na pewno można rozmiescic po przeciwleglych stronach i tak jest rekomendowane przez ludzi na necie. Oculus zaleca jednak z jakiego powodu oba trzymać przed sobą...
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Ja rifta uzywam z 2 czujnikami bez problemow. Co wiecej, juz jeden wystarczy by uzywac samego rifta
Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
- gorzasty
- Posts: 113
- Joined: 2018-05-10 18:47
- Contact:
Flights: 30 (60hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot
Oczywiście że tak, ale zależy od tego w co grasz i jak masz w pokoju wszystko poukładane. Mi rift też działa z jednym czujnikiem świetnie, ale gram w symulację, gdzie siedzę przy "kokpicie" lub z padem również głównie siedząc. Teraz gdy dojdą mi touch kontrolery pewnie będę grał nieco więcej na stojąco. Kręcił się w koło. Schodzi do podłogi by coś podnieść itp. Wydaje mi się, że będę musiał przearanzowac miejsce czujników, aby nie było martwych stref 360st w koło mnie.
Wiem, że oculus zaleca 3 czujniki do 360st., ale z dwoma już podobno przy dobrej konfiguracji się tyle ogarnia.
Wracając do mojego pytania- czy ktoś mógłby to sprawdzić zakrywajac jeden czujnik?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
Wiem, że oculus zaleca 3 czujniki do 360st., ale z dwoma już podobno przy dobrej konfiguracji się tyle ogarnia.
Wracając do mojego pytania- czy ktoś mógłby to sprawdzić zakrywajac jeden czujnik?
Wysłane z mojego SM-G960F przy użyciu Tapatalka
teraz rozumiem kontekst pytania niestety tu Ci nie pomoge bo setup mam tylko i wylacznie pod DCSa na siedzaco, nawet nie mam miejsca zeby dobrze stac w miejscu gdzie jest komputer / czujniki (spadzisty dach). Moze ktos inny?
Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
Uczę się latania od podstaw - samouczki itp.
Mam trackIR5 oraz właśnie Oculusa. Jakość obrazu w goglach jest naturalnie przeciętna, lecz wystarczająca i generalnie mając 3 czujnik za plecami sprawdza się lepiej. Track IR patrząc pod nogi, albo na przełączniki po lewej i prawej stronie potrafi się zgubić. Muszę jednak do gogli wciąż się przyzwyczajać, a nagłe manewry sprawiają mi kłopot. Sądzę jednak, że to kwestia czasu. DDI są słabo czytelne i wymagają mocnego pochylenia się nad nimi - z zooma nie korzystam póki co, bo musiałbym szybko z samolotu wysiąść. Chciałbym się zapytać w jaki sposób wyostrzacie w Rifcie ew. szczegółowość kokpitu, ostrość napisów itp. Zagęszczenie pixeli mam ustawione na 1.5, ale jest jeszcze parametr rozdzielczości wyświetlaczy kokpitu - ktoś się tym może bawił i czy ma to duży wpływ na płynność?
Nie przejmowałem się nią do tej pory, aż wczoraj lecąc nisko nad budynkami i patrząc przez skrzydło widziałem, jak animacja jest zrywana (choć nie tak jak to ma miejsce na monitorze) - nie wiem też czy to cecha gry, czy moment, w którym karta graficzna mówi "dość". Następnym razem poeksperymentuję, jednak jestem otwarty na porady. Dzięki i pozdrawiam.
Mam trackIR5 oraz właśnie Oculusa. Jakość obrazu w goglach jest naturalnie przeciętna, lecz wystarczająca i generalnie mając 3 czujnik za plecami sprawdza się lepiej. Track IR patrząc pod nogi, albo na przełączniki po lewej i prawej stronie potrafi się zgubić. Muszę jednak do gogli wciąż się przyzwyczajać, a nagłe manewry sprawiają mi kłopot. Sądzę jednak, że to kwestia czasu. DDI są słabo czytelne i wymagają mocnego pochylenia się nad nimi - z zooma nie korzystam póki co, bo musiałbym szybko z samolotu wysiąść. Chciałbym się zapytać w jaki sposób wyostrzacie w Rifcie ew. szczegółowość kokpitu, ostrość napisów itp. Zagęszczenie pixeli mam ustawione na 1.5, ale jest jeszcze parametr rozdzielczości wyświetlaczy kokpitu - ktoś się tym może bawił i czy ma to duży wpływ na płynność?
Nie przejmowałem się nią do tej pory, aż wczoraj lecąc nisko nad budynkami i patrząc przez skrzydło widziałem, jak animacja jest zrywana (choć nie tak jak to ma miejsce na monitorze) - nie wiem też czy to cecha gry, czy moment, w którym karta graficzna mówi "dość". Następnym razem poeksperymentuję, jednak jestem otwarty na porady. Dzięki i pozdrawiam.
Latam, bo lubię.