- Ostatnio nie działa nam HSI w F14. W sensie obraca się, ale nie pokazuje kursu na WP (TACAN raczej tak) będziemy sprawdzać, więc może wpadniemy na rozwiązanie sami, ale sugestie mile widziane.
- Dane celu zaczepionego na TID wyświetlały się ostatnio niepoprawnie. Dystans i pułap były ok, ale azymut kompletnie z sufitu. Zakładam, że to może być błąd gdzieś na etapie kalibracji INS (na przykład w złym momencie wpisana MagVar), ale może ktoś ma inny pomysł.
- Czy/Gdzie można odczytać azymut, na który zwrócona jest antena AWG-9, gdy machamy nią lewo/prawo?
- Zaskakująco często gubię cele przy odpaleniu. Może to ma coś wspólnego z przejściem TWSMan/TWSAuto. Komentarze?
- TID zwykle nie pokazuje dwóch celów jak lecą blisko siebie. Może widać dwie kropki na DDD, nie sprawdziłem. Zwykle twoshipy mi się zlewają w jeden cel i dopiero jak zaczną manewrować to się rozdzielają. Czy ktoś ma inne doświadczenia?
- Przy zmianie trybu radaru, orientacja anteny wraca do podstawowej (patrzy na wprost).
- Podobnie jest jak zrobię half action na DDD, kąt pochylenia anteny mi się zeruje przy przejściu do super search. To wszystko oczywiście utrudnia mocno pracę, bo jak się kogoś namierzy w pulse search np. po lewej i poniżej ustawienia default i chce się go zahaczyć przez DDD to trzeba ponownie na niego antenę skierować trzymając half action (w poziomie tak jest zawsze, ale w pionie to już nie powinno). Koszmar. Ktoś ma inne doświadczenia?
- Niektóre cele potrafią zostawiać nawet i sześć jednocześnie widocznych fantomowych odczytów. Kiedy to się dzieje, bo nie złapałem?
- Podobnie czasem nagle któryś z celów znika i zostawia fantoma, który na TID popiernicza z prędkością bliską c i znika z radaru.
RIO issues
Takie tam problemy.
Crayons
Prawdopodobie jest tak, że TID wyświetla relative bearing czyli kurs względem naszego kursu. Wartość BR:x mówi
- 0 cel na wprost nas;
- 1-179 - tyle stopni na prawo od naszego kursu;
- 180 - z tyłu;
- 181-359 - to (360 - x) stopni na lewo od naszego kursu.
Crayons
TWS Auto jeszcze nie działa jak należy i antena nie śledzi celów, trzeba ręcznie wracać na manual, to raz.Wikary wrote: ↑2019-04-10 11:27 4. Zaskakująco często gubię cele przy odpaleniu. Może to ma coś wspólnego z przejściem TWSMan/TWSAuto. Komentarze?
5. TID zwykle nie pokazuje dwóch celów jak lecą blisko siebie. Może widać dwie kropki na DDD, nie sprawdziłem. Zwykle twoshipy mi się zlewają w jeden cel i dopiero jak zaczną manewrować to się rozdzielają. Czy ktoś ma inne doświadczenia?
8. Niektóre cele potrafią zostawiać nawet i sześć jednocześnie widocznych fantomowych odczytów. Kiedy to się dzieje, bo nie złapałem?
9. Podobnie czasem nagle któryś z celów znika i zostawia fantoma, który na TID popiernicza z prędkością bliską c i znika z radaru.
Dwa, że TWS wolno odświeża i ekstrapoluję pozycję celu między skanami radaru. Trzeba się spodziewać różnych problemów, zwłaszcza przy namierzaniu celów manewrujących i lecących blisko siebie.
Przykładowo śledzimy track lidera. W pewnym momencie komputer mylnie przypisze echo od skrzydłowego do tracku lidera i z obliczenia mu wyjdzie, że nagle przyspieszył i to w bok względem faktycznego kursu. Zacznie ekstrapolować pozycję i na TID dostaniemy fantom lecący w bok z dużą prędkością. W następnym skanie złapie go znowu gdzie należy i wyjdzie mu tzw. eror -> skasuje track i zacznie zbierać info na nowo. Żeby było ciekawie, to wszystko będzie oczywiście miało miejsce przy closure 1250 i na 20 nm...
DDD pokazuje echo i nie jest na takie fanaberie wrażliwe.
Pomysły:
- skupić się raczej na DDD;
- atakować manewrujące cele w STT;
- TWS używać na średnim dystansie do wstępnej salwy Feniksów, szczególnie do przewidywalnych, wolno lecących celów;
- SA raczej budować w RWS.
Crayons
To o czym piszesz to znany bug, którego jeszcze nie poprawili we wczorajszym patchu: https://forums.eagle.ru/showthread.php?t=236429Wikary wrote: ↑2019-04-10 11:27 [*] Przy zmianie trybu radaru, orientacja anteny wraca do podstawowej (patrzy na wprost).
[*] Podobnie jest jak zrobię half action na DDD, kąt pochylenia anteny mi się zeruje przy przejściu do super search. To wszystko oczywiście utrudnia mocno pracę, bo jak się kogoś namierzy w pulse search np. po lewej i poniżej ustawienia default i chce się go zahaczyć przez DDD to trzeba ponownie na niego antenę skierować trzymając half action (w poziomie tak jest zawsze, ale w pionie to już nie powinno). Koszmar. Ktoś ma inne doświadczenia?
- Alienzo
- Moderator
- Posts: 446
- Joined: 2018-09-30 15:46
- Contact:
Flights: 228 (577hs)
Specialized in: F-14B Pilot
1. Czy ktoś mógłby mi w prosty (na ile się da) sposób wyjaśnić na czym polegają te różne tryby opalania Phoenix? Z manualna widzę że jest ich 5. Chciałbym wiedzieć na czym to polega i kiedy jakiego używać.
2. Jaki to jest tryb i jak z niego strzelać, gdzie możemy w krótkim czasie wystrzelić nawet do 6 Phoenixów do 6 różnych celów z dużego dystansu nie korzystając z radaru a jedynie z datą linka?
3. Jakieś porady w kwestii ustawień samolotu i joysticka (x52) do tankowania w powietrzu?
4. Kiedy mamy ustawione waypointy w misji RIO przełączał się między nimi ale na moim wyświetlaczu pilota ciągle był ten sam waypointy co na starcie. Jak RIO może zmieniać te WP dla mnie lub czy powinienem robić to sam?
5. Jak dodać swój własny WP z koordynatów odczytanych z mapy i ustawić go tak abym widział na wyświetlaczu dystans i kierunek?
2. Jaki to jest tryb i jak z niego strzelać, gdzie możemy w krótkim czasie wystrzelić nawet do 6 Phoenixów do 6 różnych celów z dużego dystansu nie korzystając z radaru a jedynie z datą linka?
3. Jakieś porady w kwestii ustawień samolotu i joysticka (x52) do tankowania w powietrzu?
4. Kiedy mamy ustawione waypointy w misji RIO przełączał się między nimi ale na moim wyświetlaczu pilota ciągle był ten sam waypointy co na starcie. Jak RIO może zmieniać te WP dla mnie lub czy powinienem robić to sam?
5. Jak dodać swój własny WP z koordynatów odczytanych z mapy i ustawić go tak abym widział na wyświetlaczu dystans i kierunek?
Nie ma takiego trybu, ktory umożliwia strzelanie phoenixami z datalinka. Zawsze musisz miec track file (TWS) albo single lock. Jedynym wyjatkiem jest odpalanie phoenixa w trybie active (RIO przelacza z tylu kabiny) i wtedy phoenix lapie pierwsze co znajdzie sie w zasiegu radaru glowicy, nie masz wplywu na to gdzie on poleci.Alienzo wrote: ↑2019-05-13 14:33 1. Czy ktoś mógłby mi w prosty (na ile się da) sposób wyjaśnić na czym polegają te różne tryby opalania Phoenix? Z manualna widzę że jest ich 5. Chciałbym wiedzieć na czym to polega i kiedy jakiego używać.
2. Jaki to jest tryb i jak z niego strzelać, gdzie możemy w krótkim czasie wystrzelić nawet do 6 Phoenixów do 6 różnych celów z dużego dystansu nie korzystając z radaru a jedynie z datą linka?
Generalnie TWS jest dosyc podatny na gwaltowne manewry samolotu i przynajmniej ja np wole przed odpalaniem dogadac sie co do manewrow z pilotem. Do tego czesto wylaczam datalinka na moment odpalania zeby miec jasnosc ze to co sledze na pewno jest aktualne. AWG-9 sam buduje kolejnosc celow do dopalania (RIO moze zmieniac priorytet) i z defaultu nie rozpoznaje swoj/obcy - to RIO musi zadeklarowac ze cel jest friendly i zeby do niego nie strzelac. Troche roboty z tym jest,
Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
1. TWS - podstawowy tryb do walki, wymaga uwagi RIO. RIO na swoim ekranie widzi przypisana kolejnosc odpalania rakiet - Ty jako pilot nawet nie masz informacji na hudzie ze RIO cos slediz. Odpalasz trigger (to RIO widzi czy cel jest w zasiegu, wiec musi Ci powiedziec - albo pozwalasz mu odpalac, mamy z tylu przycisk do tego). Zaleta jest taka ze RIO widzi i sledzi wiele celow, zasieg i czas lotu rakiety. Niestety male i manewrowe cele latwo uciekaja z TWSa (pojawiaja sie i znikaja itp co skutecznie ogranicza skutecznosc)
2. Single Track - w jendym z dwoch trybow (pulse albo pulse doppler). RIO lockuje na sztywno jeden cel. Pilot widzi diament celu na hudzie. Mozesz odpalic tylko jednego phoenixa. Roznia sie zasiegiem lockowania i odpornoscia na manewry i szum radarowy.
3. Active - maddog. Strzelasz przed siebie, z zasiegiem skutecznym ok 10 mil. Jak cos tam bedzie to phoenix powinien aktywnie sie na cel namierzac. W teorii mozesz do kilku celow odpalac, ale powinny byc niec odseparowane w przestrzeni.
Dodatkowo jest opcja zmiany kanalu /czestotliwosci radaru prowadzacego pocisk (to inny radar niz poszukujacy) ale nie uzywalem tego, w teorii moze to jakos pomoc przy utracie locka itp. NIe widzialem niestety w praktyce jak
Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
Można odpalić tylko jednego PH w STT? W sumie nie pamiętam czy próbowałem, ale to dziwne.
W STT PH teoretycznie działa jak Fox1 aż do trafienia. Podobnie teoretycznie to AWG9 wysyła komendę pitbull do phoenixa wystrzelonego w TWS, gdy już podprowadzi go na jakieś <12 nmi do celu, więc powinno się śledzić cel aż do momentu, gdy zacznie migać czas do trafienia na TID.
W praktyce jak ostatni raz strzelałem to było niedokończone i PH zawsze zachowywał się jak Fox3 a czas do trafienia nigdy nie zaczynał migać, więc nie było wiadomo czy już formalnie wszedł w ARH.
Nie ma istotnych różnic między PD i Pulse STT w śledzeniu celów, które są względem Ciebie ~3deg powyżej horyzontu, bo wtedy wyłącza się filtr na PD i oba działają tak samo. Natomiast w pozostałych przypadkach PD STT da się zgubić wchodząc w notch (lecąc prostopadle do rakiety i eliminując przesunięcie Dopplera), a Pulse STT da się zgubić lecąc blisko ziemi, gdzie się odbicie celu zlewa z odbiciem terenu.
Z powodu bugów operowanie radarem w trybie pulse było ostatnio utrudnione (skale zasięgu się same zmieniają i trzeba uważać).
Tej zmiany częstotliwości to nie widziałem, ale zmiana radaru naprowadzającego dotyczy chyba tylko Sparrow, które naprowadzając w trybie PD STT można przełączyć w tryb SP PD. Mają mieć rzekomo większy zasięg. Nic o tym nie wiem ponad takie hasła.
Crayons