Oczywiście TAK.
Technik samolotu czyścił przed każdym lotem.
U mnie w DCS też jest czysta.
Zastosowałem mod.
Ołówki wszystkich krajów łączcie się!
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Dzięki uprzejmości Barusa na czwartkowej misji Harrierów udostępnionych jest dodatkowych osiem slotów na MiG 21 do przetrenowania startów, lądowań oraz przelotu w formacji. ZAPISUJCIE SIĘ JUŻ TERAZ !!
gildia/event?mid=378
gildia/event?mid=378
I tak to leciało.
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Parę pytań bym miał odnośnie 21:
Czy IWL zakazywała wykonywania korkociągów oraz wszelkich manewrów z ujemnym przeciążeniem?
Czy w rzeczywistości silnik też gasł praktycznie za każdym oddaniem drąga?
Czy masz może IWL Ołówka i mógłbyś ją udostępnić?
Na filmie w locie wygląda jak by pilot bardzo musiał walczyć orczykiem dla utrzymania kierunku lotu. Na małą stateczność kierunkową wskazywała by również płetwa pod ogonem. Jak to było w rzeczywistości?
Czy IWL zakazywała wykonywania korkociągów oraz wszelkich manewrów z ujemnym przeciążeniem?
Czy w rzeczywistości silnik też gasł praktycznie za każdym oddaniem drąga?
Czy masz może IWL Ołówka i mógłbyś ją udostępnić?
Na filmie w locie wygląda jak by pilot bardzo musiał walczyć orczykiem dla utrzymania kierunku lotu. Na małą stateczność kierunkową wskazywała by również płetwa pod ogonem. Jak to było w rzeczywistości?
Korkociągów nie wykonywało się na MiG-21.
Oczywiście każdy pilot trenował na ziemi czynności do wyprowadzenia z korka.
Przeciążenia ujemne były dopuszczalne.
Przypadki wyłączenia silnika w powietrzu były bardzo rzadko, jeżeli już to przy odpalaniu rakiet. W DCS to jest wielki i podstawowy błąd. Nierozumiem kto to wymyślił.
Na MiG-21 można było latać prawie bez orczyka. Inna sprawa, że często po założeniu podwieszeń samolot leciał "krzywo" i wtedy trzeba było korygować nogą.
Oczywiście każdy pilot trenował na ziemi czynności do wyprowadzenia z korka.
Przeciążenia ujemne były dopuszczalne.
Przypadki wyłączenia silnika w powietrzu były bardzo rzadko, jeżeli już to przy odpalaniu rakiet. W DCS to jest wielki i podstawowy błąd. Nierozumiem kto to wymyślił.
Na MiG-21 można było latać prawie bez orczyka. Inna sprawa, że często po założeniu podwieszeń samolot leciał "krzywo" i wtedy trzeba było korygować nogą.
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
W sumie też mam dwa pytania:
1) Odnośnie filmiku - Kilka razy widać wystrzał rakiet parami. Rozumiem, że chodziło o zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia w przypadku, gdy przeciwnik się flarował? Czy przy R3R też strzelano zawsze dwoma rakietami na raz?
2) Drugie dopalanie (ang. WEP) - Czy używało się go w warunkach pokojowych, czy nadto niszczyło silnik i było zbyt paliwożerne?
1) Odnośnie filmiku - Kilka razy widać wystrzał rakiet parami. Rozumiem, że chodziło o zwiększenie prawdopodobieństwa trafienia w przypadku, gdy przeciwnik się flarował? Czy przy R3R też strzelano zawsze dwoma rakietami na raz?
2) Drugie dopalanie (ang. WEP) - Czy używało się go w warunkach pokojowych, czy nadto niszczyło silnik i było zbyt paliwożerne?
Instrukcja MiGa:
http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php ... talog/1363
Zaintrygowal mnie rozdzial "Odpalanie pociskow rakietowych R-3S do celow naziemnych". Musze wieczorem sprawdzic, czy jest to wykonalne w DCS.
http://www.muzeumlotnictwa.pl/index.php ... talog/1363
Zaintrygowal mnie rozdzial "Odpalanie pociskow rakietowych R-3S do celow naziemnych". Musze wieczorem sprawdzic, czy jest to wykonalne w DCS.
W następnym locie grupowym proponuje utrzymywanie prędkości przez prowadzącego nie mniej niż 650-700 km/h.
Jest ona optymalną dla kolejnych pilotów w grupie.
Bardzo dobry pomysł to smuga dymu u lidera.
Na potrzeby treningu super.
Jest ona optymalną dla kolejnych pilotów w grupie.
Bardzo dobry pomysł to smuga dymu u lidera.
Na potrzeby treningu super.
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Szukałem na necie materiałów odnośnie latania w formacji. Znalazłem bardzo ciekawy filmik autorstwa ex-pilota Horneta o ksywce Lex:
3:43 - Przestaje paplać i opisuje szyk paradny
16:00 - Opis szyku "rejsowego" (cruise)
24:39 - Szyk "paradno-wyważony" (wiem, kaleczę to, ale z angielska: parade-balanced)
26:20 - Szyk "rejsowy" z kilkoma sekcjami
Filmik jest dłuższy i opisuje też, na przykład, start w grupie.
Uważam, że dobrze było by postawić sobie za cel opanowanie szyku rejsowego z sekcjami. W ten sposób mamy dowódcę klucza i dowódcę sekcji, który jest w stanie prowadzić niezależnie swojego skrzydłowego, jak i zastąpić dowódcę klucza w roli prowadzącego (gdyby temu zdarzyło się spaść).
Na tyle na ile jestem w stanie to ocenić, nie jest szczególnie wymagający technicznie, jest natomiast najbardziej utylitarny i zapewnia możliwość niezależnego działania sekcji.
Co o tym myślicie?
3:43 - Przestaje paplać i opisuje szyk paradny
16:00 - Opis szyku "rejsowego" (cruise)
24:39 - Szyk "paradno-wyważony" (wiem, kaleczę to, ale z angielska: parade-balanced)
26:20 - Szyk "rejsowy" z kilkoma sekcjami
Filmik jest dłuższy i opisuje też, na przykład, start w grupie.
Uważam, że dobrze było by postawić sobie za cel opanowanie szyku rejsowego z sekcjami. W ten sposób mamy dowódcę klucza i dowódcę sekcji, który jest w stanie prowadzić niezależnie swojego skrzydłowego, jak i zastąpić dowódcę klucza w roli prowadzącego (gdyby temu zdarzyło się spaść).
Na tyle na ile jestem w stanie to ocenić, nie jest szczególnie wymagający technicznie, jest natomiast najbardziej utylitarny i zapewnia możliwość niezależnego działania sekcji.
Co o tym myślicie?
Ciężko się nie zgodzić z tym co Lex opowiada, a tym bardziej podważać jego wiedzę. Uważam jednak, że zanim zaczniecie uczyć się latać ww. szyków. Poćwiczcie latanie dwójkami itd. Bez podstawowych umiejętności każdy z tych szyków będzie wyglądał jak g...o. Żeby nie było że jestem przeciw. Uważam taką naukę za bardzo dobry pomysł i oczywiście wart zainteresowania.
Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
Niestety trzeba pozwoli i metodycznie.
Można się zniechęcić do ołówka stawiając zbyt ambitne zadania.
Zaczynamy od pojedynczego samolotu, później parą.
Generalnie w lotach to para jest podstawą. Nawet lot kluczem to tak naprawdę dwie PARY.
Musimy poznać ograniczenia MiG-21 czyli "rakiety bez skrzydeł".
Niestety ale małe skrzydła wymagają dosyć dużych prędkości lotu.
W ugrupowaniu nie wolniej niż IAS 600 km.
Taka prędkość daje dużą swobodę manewru.
Inna sprawa to ograniczenia MiG-21 w DCS czyli niezbyt realna moc silnika. W "prawdziwym lotnictwie" podczas lotu po trasie praktycznie nigdy nie używało się dopalania.
Powoli i naprzód.
Można się zniechęcić do ołówka stawiając zbyt ambitne zadania.
Zaczynamy od pojedynczego samolotu, później parą.
Generalnie w lotach to para jest podstawą. Nawet lot kluczem to tak naprawdę dwie PARY.
Musimy poznać ograniczenia MiG-21 czyli "rakiety bez skrzydeł".
Niestety ale małe skrzydła wymagają dosyć dużych prędkości lotu.
W ugrupowaniu nie wolniej niż IAS 600 km.
Taka prędkość daje dużą swobodę manewru.
Inna sprawa to ograniczenia MiG-21 w DCS czyli niezbyt realna moc silnika. W "prawdziwym lotnictwie" podczas lotu po trasie praktycznie nigdy nie używało się dopalania.
Powoli i naprzód.
W powietrzu są tylko myśliwce reszta to cele powietrzne.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.
Gigabyte Z590 GAMING X, Intel Core i9-11900KF, HyperX Fury RGB 64GB, ASUS GeForce RTX 3080, Samsung 1TB M.2, HOTAS Warthog, WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar, Track IR 5, TPR Pendular Rudder.