USS Carl Vinson, Zatoka Omańska.
2019-04-08, 13:40.
O godzinie 07:00 czasu lokalnego do Zatoki Omańskiej wpłynęła grupa Carrier Strike Group 1 prowadzona przez lotniskowiec CVN-70 Carl Vinson. Oprócz lotniskowca w skład grupy wchodzi okręt desantowy LHD-1 Wasp, kilka krążowników klasy Ticonderoga oraz niszczycieli.
Obecność CSG-1 dramatycznie zmienia rozkład sił w rejonie.
Generalne dowództwo zadecydowało o - póki co - ograniczonym desancie na teren Iranu.
Pierwsze uderzenie nastąpi w okolicach Bandar-e-Jask i poprowadzone zostanie z lotniskowca Carl Vinson. O 13: 52 grupa rozpocznie atak pociskami Tomahawk, kilkanaście minut później do akcji wejdą samoloty. UWAGA: Bandar-e-Jask jest bardzo silnie chronione przez wyrzutnie SAM i artylerię przeciwlotniczą.
W tym samym czasie samoloty z CVN-74 otrzymały inne zadania mające na celu osłabienie pozycji Iranu.
Mapa teatru działań:
AIR TASKING ORDER
Callsign | Aircraft | Task | Take Off Time | Time On Target |
Colt 1 | 2x F-15C | CAP | 14:00 | - |
Dodge 1 | 2x AV-8B | STRIKE | 14:05 | - |
Dodge 2 | 4x AV-8B | AIR INTERDICTION | 14:15 | - |
Enfield 1 | 2x F/A-18C | INTERCEPT | 14:00 | - |
Enfield 2 | 2x F/A-18C | ESCORT | 14:02 | - |
Pontiac 1 | 4x F/A-18C | DEAD | 14:05 | - |
Ford 1 | 2x F/A-18C | CAP | 14:00 | - |
Ford 2 | 2x F/A-18C | CAP | 14:02 | - |
Hawg 1 | 2x A-10C | AIR INTERDICTION | 14:00 | - |
Uzi 1 | 4x F/A-18C | SEAD | 14:05 | - |
Springfield 1 | 2x Mirage 20000 | ALERT 5 | AS NEEDED | - |
Chevy 1 | 2x Mi-8 | TRANSPORT | 14:00 | - |
Chevy 2 | 2x UH-1H | TRANSPORT | 14:00 | - |
PLIK COMBAT FLITE DO WLASNEGO UZYTKU: TUTAJ
ZADANIA
Colt 1
Colt 1 wykonuje Combat Air Patrol wzdłuż południowych wybrzeży Iranu (na północ od wyspy Qeshm). Para F-15 stanowi zabezpieczenie operacji DEAD / Intercept wykonywanej przez loty Pontiac i Enfield. Start z Sharjah Intl.
Trasa:
Dodge 1
Para samolotów AV-8B z desantowca LHA-1 dostała zadanie zniszczenia siedziby lokalnej organizacji paramilitarnej na wyspie Qeshm. Celem są dwa budynki administracyjne oraz antena nadawcza.
Cele:
Trasa:
Dodge 2
Zadaniem lotu Dodge 2 jest wyeliminowanie zagrożeń dla okrętów USA w okolicy Bandar-e-Jask. Celem są wyrzutnie Silkworm oraz jednostki irańskiej artylerii. Pozycje SS-N-2 są znane (WP2, WP3) i są celem ataku rakiet manewrujących, Dodge 2 ma za zadanie zniszczyć wyrzutnie, które przetrwają atak. Pozycje artylerii nie są znane ale spodziewane jest ich rozlokowanie w pasie wybrzeża. Uwaga: lot nie ma wsparcia tankowca i może operować w rejonie działania irańskich wyrzutni SAM. Należy poczekać na sygnał od lotu SEAD (Ford?) przed rozpoczęciem ataku.
Rejon celów:
Trasa:
Enfield 1
Lot na przechwycenie wrogiego A-50. Podczas gdy pozostałe samoloty z pakietu angażować będą baterie S-300, Enfield 1 skupi się na zniszczeniu irańskiego samolotu AWACS. UWAGA: Irański A-50 lata bezpośrednio nad wyrzutniami SA-10 i posiada eskortę w postaci dwóch MiGów 29.
Trasa:
Enfield 2
Enfield 2 zapewnia bliską eskortę dla lotu [Pontiac 1] wykonującego zadanie DEAD. Spotkanie w punkcie RV, następnie zapewnienie bezpieczeństwa od celów powietrznych. UWAGA: Część trasy znajduje się w zasięgu baterii S-300.
Trasa:
Ford 1
Combat Air Patrol na wschód od Bandar-e-Jask. Lot stanowi bezpośrednie zabezpieczenie akcji lotów Dodge 2 i Uzi. UWAGA: Lot nie ma wsparcia tankowca, wymagane rozsądne gospodarowanie paliwem.
Trasa:
Ford 2
Combat Air Patrol na zachód od Bandar-e-Jask. Lot stanowi bezpośrednie zabezpieczenie akcji lotów Dodge 2 i Uzi. UWAGA: Lot nie ma wsparcia tankowca, wymagane rozsądne gospodarowanie paliwem.
Trasa:
Hawg 1
Air Interdiction - celem jest odnalezienie i wyeliminowanie konwoju pojazdów wojskowych (transportery i ciężarówki) uciekającego z Bandar-e-Jask. Wywiad donosi, że konwój opuścił rejon portu ok 13:30 i należy go szukać na głównej drodze prowadzącej wzdłuż wybrzeża do Seerik i Minab. W miarę możliwości pozycję konwoju spróbują zlokalizować służby specjalne. UWAGA: Należy upewnić się, że faktycznie atakowane są cele wojskowe - w rejonie należy się spodziewać także uciekających cywili.
Trasa:
Pontiac 1
Misja DEAD - atak na irańską baterię S-300 blokującą dostęp w głąb terytorium Persji. Lot będzie osłaniany przez Enfield 1, a także w razie konieczności pomoc zapewni Colt 1. Zbiórka w punkcie RV, potem push w kierunku celu.
Cele:
Trasa:
Springfield 1
ALERT 5: Para dyżurna gotowa do natychmiastowego startu. Dowódca misji / AWACS może podjąć decyzję o poderwaniu pary dyżurnej w przypadku konieczności uzupełnienia patroli AA.
Trasa: Według wytycznych AWACSa.
Uzi 1
Misja SEAD w rejonie miasta Bandar-e-Jask. Wyeliminowanie pozostałości baterii SA-11 oraz wszelkich innych aktywnych zestawów SAM (SA-15, SA-8). Pozycja SA-11 jest głównym celem ataku rakiet cruise, ale lokalizacja innych wyrzutni nie jest znana.
Trasa:
Chevy 1, Chevy 2
Transport konsultantów wojskowych na pokład czterech platform na terenie pola naftowego Saleh. Śmigłowce startują z lotniska Sharjah International. Podjęcie pasażerów w wyznaczonych miejscach na lotnisku Ras Al Khaimah. Po dostarczeniu konsultantów lądowanie na lotnisku Khasab.
Podjęcie pasażerów:
Trasa:
CZĘSTOTLIWOŚCI
Lotniskowce:
CVN-74 Stennis: 127.500, TACAN: STN 37X, ICLS: 1
LHA-1 Tarawa: 128.500, TACAN: TRW 38X
CVN-70 Carl Vinson: 129.500 TACAN VNS 39X, ICLS 2
LHD-1 Wasp: 130.500 TACAN WSP 40X
Lotniska:
Sharjah: 118.600
Khasab: 124.350
AWACS:
Magic: 251.000
Darkstar: 253.000
Tankowce
TEXACO 305.000, TACAN 50X TXC, alt 22000 ft (KC-135 MPRS)
ARCO 306.000, TACAN 51X ARC, alt 24000 ft (KC-135 MPRS)
Loty:
Colt 1: 265.250 MHz
Dodge 1 263.000 MHz
Dodge 2 263.500 MHz
Enfield 1: 262.000 MHz
Enfield 2: 262.250 MHz
Ford 1: 260.000 MHz
Ford 2: 260.500 MHz
Hawg 1: 30.000 MHz
Pontiac 1: 266.000 MHz
Springfield 1: 265.000 MHz
Uzi 1: 267.000 MHz