[2019-07-21 20:00] Russian Jet Fighters

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Image

Nazwa wydarzenia: [2019-07-21 20:00] Russian Jet Fighters

Data/godzina wydarzenia: 2019-07-21 20:00

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Gildu

Serwer: s01.gildia.org

Sloty: 10/27

Lista slotów: KLIK

Sitrep:

Mapa: Caucasus (default)

Czas trwania: 120min.

Krótki opis:

Trening na ruskich maszynach, walki A/A, starty, lądowania, formacje i co tylko sie chce :), wspólna zabawa na ruskich maszyna przygotowująca do latania po stronie RED :)

Lista obecności:

Obecni

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1165
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 223 (548hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Mam poważne zastrzeżenia co do uznawania tego typu wydarzeń za treningi.

Trening z mojego doświadcznia to u nas albo szkolenia, albo zorganizowany przelot w celu ćwiczenia konkretnych rzeczy. Musi być plan i organizator/lider, który jest za to odpowiedzialny. Inaczej ciężko jest mi się zgodzić, że to wydarzenie ma rangę prawie równą HRP.


Wczoraj to było "każdy ma robić na co ma ochotę", wolna amerykanka bez struktury i bardziej mi to podchodzi pod LRP czy nawet RNG z dodanymi maszynami.

Crayons
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 345 (876hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Kompletnie się z Toba nie zgadzam, wczoraj był plan tylko nie na wszystkie samoloty, pzreciez jedna osoba nie bedzie ogranzować cały lot dla MiG-29 dla MiG-19 itd., tak samo jak lot w formacji, lot fortmacji byl ale flightów a nie cały trenign wszyzstkich samolotów. Plan na Su-33 był wykonany, plan był żeby pocwiczyć lądowanie, lot w formacji i radar czyli do tego poslużyli MiG-23, to co chciałem przeciwczyć Su-33 wykonalismy w 100%.

Mowisz o planie niby ja miałem planować np lot tez dla MiG-21? Nie, chlopaki najlepiej wiedza co robisz co im brakuje i co musza sobie pociwczyc. Ogolnie z mojej strony ja chcailem pocwiczyc zorganizownie Su-33 dlatego zrobilem taki trening bo latwiej ludzi zebrac i wg mnie ejst to wlasnie 100% treningu. Inne sloty na rosyjskie dodalem jakby ktos chcail sobie cos pocwiczyc ale od samego poczatku nie mialo o by zaplanowane zebym np MiG-21 prowadzil za reke i mowil im co maja robic bo ja nie mam pojecia o tej maszynie. Tak samo jak MiG-29, plan byl tak jak napsialem w opisie treningu, start , ladowanie, formacja itrneing radaru czyli A/A. Bylo wykonane w 100%. Oczywiscie formacja nie byla super bo byli ludzie ktorzy dopiero zaczynaja albo malo latali w foramcji i nwoe maszyny, ale wlasnie po to jest trening, tak smao jak nauka prowadzenia flightu, dlatego idealnie pasuje słowo "trening" i misja treningowa.
To samo mialo byc przeciwiczone dla MiG-29, starty, ladowania, formacja we flighcie nie caly lot foramcji wszystkie maszyny, to nie byl trening przed delifada ani nie byla to defilada, tylko nauka tymi nie klikalnymi latac blisko i trening radaru.

Tez nie nabijam statystyk HRP czy Trening pod MM beretke także jezeli uznacie ze to nie kwalifikuje sie na trening to zmiencie to na cos innego, zaden problem, mysmy w Su--33 pocwiczyli co bylo do pocwiczenia i to jest dla mnie wazniejsze niz to czy to byl trening czy LPR czy cos innego.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1165
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 223 (548hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Jak napisałem. Trening ma mieć strukturę. Albo organizatora / organizatorów. Jak nie ma struktury to nie jest trening tylko LRP.

Napisałeś:
Trening na ruskich maszynach, walki A/A, starty, lądowania, formacje i co tylko sie chce :) [...]
Nie wiedziałem, że mam sobie sam to zorganizować i mnie to zaskoczyło. Nie chodzi o "nabijanie statystyk" tylko o niecelowe wprowadzenie w błąd. Z Twojej perspektywy był trening, bo go dla Su33 przeprowadziłeś. Z mojej to była strata czasu:
  1. Nie było lotu w formacji. Był lot niezorganizowaną grupą, a następnie było każdy sobie.
  2. Nie było treningu AA. Był nieprzemyślany wlot w strefę Tbilisi na pałę do przodu.
  3. Dla MiG 29 był start w formacji, bo sam go ogłosiłem i potem lot w kluczu, bo sam go z własnej inicjatywy poprowadziłem.
Jedynie mogę zasugerować, żebyś nie dodawał slotów na trening jak nie masz dla nich planu, bo to może ludzi wprowadzić w błąd. Gdybyś zrobił tylko sloty dla Su33 i wspomniał, że wszystkie gildiańskie sloty są dostępne, można by to spokojnie jako trening policzyć, bo nimi się zająłeś. Ja bym po prostu wsiadł w Horneta i traktował to jak normalny wieczór.

Mam nadzieję, że mnie rozumiesz.

Crayons
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 345 (876hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Rozumiem tylko tez spojrz na swoja posatwe i Wodza, szybko wyszliscie chyba z 255 bo jak ja czy Pkb staralismys ie pozniej razem poelciec na migi-23 nie moglismy sie z Wami skontaktować, od razy zmykalisice z naszego TS-a , gdzie byliscie trylko we dwch, tak ajkbyscie sie wstydzili siedziec razem z nami, czesto gadalismy i ustalalismy cos na Ts-ie bo 90% ludzi bylo wlasnie tam, tylko Was dwoch nie bylo.

napsiales "Nie było treningu AA. Był nieprzemyślany wlot w strefę Tbilisi na pałę do przodu." , nie byl to nieprzemysalny lot w okolice Tibilisi i byl to trening A/A, jakbyscie laskaiwe siedzieli z nami a nie zaraz na swoj kanal i na 255 zero odzewu to byloby lepiej, nie bylo AWACSa ale i tak mysmy dawali rade cos postzrelac i leader Su-33 oblasnial nam w praktyce radar co bylo mega pomocne bo dzieki temu szybciej ogarnalem radar. Lataliscie pozniej sobie sami bez odzewu, doopiero jak Ty sobie poszedles to Wodzu przyszedl do nas i latalismy sobie dalej wspolnie na Migi i wg mnie trening jak i zabawa byla przednia nawet jak na pierwzsa walke zdjalem dwa migi i dosc dlug udlao mi sie przezyc. Viper poznije po straceniu przypadkowym pzrez horneta pobawil sie w Awacsa bo bardzo pomoglo w walkach. NIe byl to lot na pale jak napsiales, jakbyscie sie tam nie izolowali i nie mieli swoich "grupek" to pewnie malbys inny poglad na sprawe. Oczywsice kazdy moze miec swoje zdanie, moze Ci sie nie podbac trenign, ok ale pisanie ze bylo nie przemysalne, ze latalismy na pale to nie wiem cchesz mnie obrazic?

Rozumiem co piszesz i co masz na mysli ale w milionie procent sie z Toba nie zgadzam. Oczywiscie moglo to zostac lepiej zrobione bo tez mistzrem nie ejstem ale Twoje uwagi w moim odczuciu nie maja nic z konstuktywnej krytyki.

Wezme rowniez Twoje uwagi pod rozwage i nastepnym razem jak cos bede robil moze to zrobie dla mniejszej ilosci praktycznie dla jednego flightu ktorym sie sam zajme, a reszta jak piszesz poza treningiem porosptu jako wolne latanie na gildianskim.

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1165
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 223 (548hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Szefie, zwolnij z domysłami bo przestaje rozumieć co się tu dzieje.

Siedzieliśmy cały czas na 255, a że 29 nie ma drugiego radia to siedzieliśmy na osobnym kanale TS wewnątrz flightu. To całkiem normalne zachowanie. Oczekiwałeś czego innego, trzeba było powiedzieć, ale
-> trening nie miał jasnej struktury, nie był dobrze zorganizowany

Na briefie ogłosiłeś komunikację na 240 MHz, potem zmieniłeś na 255. Nikt nam nic nie powiedział. Teraz mi mówisz że trening był na TS, więc
-> trening nie miał jasnej struktury, nie był dobrze zorganizowany

Mówisz że później to wszystko opanowałeś? OK, ale to znaczy że od początku:
-> trening nie miał jasnej struktury, nie był dobrze zorganizowany

Nic co piszesz nie jest odpowiedzią na moje argumenty, a to czy się obrazisz czy nie jest poza moją kontrolą.

Jak rozpisujesz trening zadbaj o jasną strukturę i bądź liderem.

To konstruktywna krytyka.

W ostatnim zdaniu podsumowujesz o co mi od początku chodziło.

Crayons
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 345 (876hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Nie chce juz mi sie tego ciagnac, przyjalem do wiadomosci.

Jak ktos ma jeszcze uwagi to prosze sie z nimi podzielic

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1165
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 223 (548hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Gildu, stary, proszę. Bo już mi się zaczyna przykro robić.

Flight migów 29 leciał jako drugi za flightem 33 w którym byłeś Ty i PkB... Widać to na Tacview. Nikt Cię nie zlewał. Starałem się na was trzymać. Potem zrobiłeś kółko w oczekiwaniu na MiGi 21, a ja za tobą. Ale że nikt tego nie koordynował, to do akcji weszliście sami. Przepraszam za określenie 'na pałę'. Mogłem być delikatniejszy.

Polecieliście we dwójkę do przodu i
  • chociaż Ty byłeś organizatorem,
  • Twoja para prowadziła
  • to aż 4 maszyny był w formacji ze mną w drugiej fali.
Image

Możesz te rzeczy inaczej pamiętać, ale jak na dłoni widać, że nie było z tą organizacją tak, jak Ci się wydaje. Co więcej nie sabotowałem Ci treningu swoim samowolnym zachowaniem i teraz nie zrzucam na Ciebie winy. Starałem się możliwie dobrze zachować w sytuacji, która dla mnie była całkowicie chaotyczna.

A że po tym pierwszym, fatalnym doświadczeniu postanowiłem latać sam z Wodzem to fakt. Nie wiem jednak na jakiej podstawie miałem wtedy sądzić, że jest inny sposób na uratowanie wieczoru.

Anyway. Ewidentnie źle tę dyskusję rozegrałem i za to przepraszam.

Zdecydowanie będę nalegał, żeby misje opisane Trening dawały gwarancję tego, że wpisując się na slota staniesz się częścią zorganizowanej aktywności, za którą ktoś odpowiada.

Myślę że jako organizatorzy społeczności powinniśmy tego wymagać od wydarzeń o poziomie wyższym niż LRP

Crayons
User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

W 100% popieram Wikarego. I Gildu, nie traktuj tego jako "zjebkę" - bo w sumie Ty ze swoimi Su-33 robotę zrobiłeś. Chodzi nam o to, że misja treningowa ma w założeniu pomóc udoskonalać coś i jak zauważył Wikary, mieć strukturę, cel. Nie chodzi o to, byś Ty szkolił / robił trening dla wszystkich typów itp. Można było zacząć od tego, że skoro interesuje Cię trening na Su-33 to rozpisujesz, planujesz zadania. Jak ktoś chce się szkolić, trenować na czymś innym, ma pomysł *I POPROWADZI* trening, to wtedy można dokładać sloty. Z opisu misji faktycznie wynikało że np jak wejde na slot to będę mogł trenować... coś.Zresztą, zobacz jak wyglądają loty treningowe w realu. ZAWSZE jest jakieś zadanie do przecwiczenia, założone przed misją - tak, żeby ucestnik mógł się do zadania przygotować. Czy to trening lotu na niskiej wysokosci, ataku popup czy walki powietrznej. Założenia są znane przed lotem. Tego zabrakło, żeby z czystym sumieniem uznać to za misję treningową. tutaj każdy wskakiwał na slot i robił co chciał.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 345 (876hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Zmieńcie ten trening na RNG.

User avatar
PkB
Posts: 12
Joined: 2019-06-01 20:57
Contact:

Flights: 26 (73hs)
Specialized in: Su-27



Gildia Rentier

To fakt, trenuje się coś co sie potrafi... Wiec jak trenować formacje skoro lider nie wie jak ja prowadzić? Jak trenować a/a skoro skrzydlowi nie potrafią obsługiwac radaru...? Itd. Wiec potraktowalismy to raczej sandboxowo. I czy na forum ten wieczór bedzie opisany jako TNG, czy jako RNG dla mnie nie ma większego znaczenia. Fajnie ze pomógł połączyć mniejszość strony rosyjskiej ;)

Intel Core i5 3470 - 3.20GHz
HyperX 16 GB RAM
NVIDIA GeForce GTX 1060 3GB (MSI)
BenQ GL2450 (1920x1080@60Hz)
H.O.T.A.S X52
User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Dla Ciebie, skoro jesteś zielony nie ma większego znaczenia, natomiast dla osób trochę oblatanych oznaczenie odpowiedniej rangi misji ma znaczenie. Ja sam podobnie jak Wikary liczyłem na coś bardziej zorganizowanego, tutaj śmiało można było dać rangę wydarzenia jako LRP czy RNG. I kompletnie nie chodzi tutaj w dyskusji o to aby kogoś cisnąć czy pokazywać palcem tylko uświadomić jakie warunki powinna stawiać misja o danej randze.
Nikt nie będzie teraz rozpisywał regułek co to znaczy ranga TNG ale rzeczywiście tamta misja mogła być poprowadzona w sposób bardziej dyrektywy bo hasła "coś tam lecimy" , "róbcie co chcecie" na pewno nie buduje wrażenia że jest się na treningu czegokolwiek.
Myślę że sprawa jest raczej wyjaśniona i wnioski każdy wyciągnie sam. Raczej nie ma tu miejsca na fochy i obrażanie bo padły konkretne argumenty, które powinny być raczej odebrane jako konstruktywna krytyka.

Do zobaczenia w powietrzu.

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
Post Reply