Defilada 2019

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich
User avatar
Siwy
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 28 (63hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Oficer

2019-10-08 16:22

Beskid wrote:
2019-10-08 15:17
mig 15 odpada mam problem ze sterowaniem (drążek przy przechyleniu w lewo idzie w lewo , a w prawo idzie znowu w lewo to samo przód /tył) odinstalowałem moduł i zainstalowałem na nowo ale nie pomogło.
Miałem podobną sytuację na ziemi jednak po osiągnięciu prędkości startowej i wzniesieniu się zaczęło normalnie działać.

User avatar
Alienzo
Joined: 2018-09-30 15:46

Flights: 31 (85hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Pilot

VF112 Pilot

2019-10-08 16:32

Jak znajdę trochę czasu to się podłącze Mig-iem 15 do tej defilady ;)

User avatar
Orzel
Joined: 2018-07-19 20:27

Flights: 60 (121hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Dowódca

2019-10-08 18:45

Jeśli ktoś sobie wyobraża, ze ie będzie brał udziału w treningach i tylko w dniu defilady będzie chciał sobie polecieć to lepiej niech od razu da sobie spokój z tą defiladą

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-10-08 18:52

Bylejakość odpada, zróbmy to dobrze, ćwiczenie strefy, separacji i lotu ciasnego zdecydowanie nie jest na jeden wieczór. Warto poświęcić czas na treningi aby to wyglądało. Orzeł możesz śmiało strefę i separacje ustawiać, ja najwyżej dołożę swoje cztery grosze jak już będzie zarys.

User avatar
Alienzo
Joined: 2018-09-30 15:46

Flights: 31 (85hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Pilot

VF112 Pilot

2019-10-08 20:02

Ok. To z racji braku czasu odpuszczam.

User avatar
Wikary
Moderator
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 41 (115hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VF112 RIO

VFA313 Pilot

2019-10-17 11:06

Szukam drugiego MiGa 15.
Samemu trochę ciężko formację ćwiczyć, a maszyna jest kapryśna.
W najgorszym przypadku polecę za 21', jako zabytek.

User avatar
Siwy
Joined: 2018-10-31 08:29

Flights: 28 (63hs)
Specialized in: MiG-21bis



Gildia Pilot

SoM Oficer

2019-10-17 11:53

W razie czego zapraszamy za nami (21) :)

User avatar
Bercik
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 47 (111hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Rentier

Mi17 Oficer

SoM Pilot

2019-10-18 15:41

Mi-17- prowadzący

User avatar
KapitanCzlowiek
Joined: 2018-12-12 23:12

Flights: 80 (181hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Pilot Mi17

SoM Pilot

2019-10-18 16:01

Mi-17 skrzydłowy nr 1

User avatar
Orzel
Joined: 2018-07-19 20:27

Flights: 60 (121hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Pilot

Mi17 Dowódca

2019-10-18 18:42

Witam
Aby nasza defilada wyglądała ładnie i składnie w czasie treningów proszę przestrzegać następnych parametrów lotu:
  • wysokość przelotu dla wszystkich statków powietrznych - 150 m / 500 ft nad terenem
  • prędkość dla śmigłowców - 150 km/h / 81 knots
  • prędkość dla samolotów - 450 km/h / 240 knots
  • strefa wyczekiwania jest nad jeziorem w okolicach lotniskowca
Dla chętnych, którzy chcą trenować nie tylko na oficjalnych treningach podaję linka: https://www.dropbox.com/s/gbh8l5gwixwes ... 9.miz?dl=0 skąd można pobrać misję do defilady.

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-10-23 22:09

Wstępnie podsyłam zdjęcia dla osób na skrzydle, jeśli mają problem z utrzymaniem odpowiedniej pozycji. Zwróćcie uwagę na pozycję głowy pilota na skrzydle, głowa jest przedłużeniem skrzydła prowadzącego. Dodam, że defilada to nie pokaz akrobacji więc nie trzeba się trzymać "na lakier".

Image


Image

User avatar
Wikary
Moderator
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 41 (115hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VF112 RIO

VFA313 Pilot

2019-10-24 10:12

Patrząc na sowieckie zdjęcia, "parade" dla MiG-15 oś wyznacza linia skrzydło-łeb prowadzącego, a dystans regulujemy mając wydech prowadzącego w okolicy wysokości głowy (90deg prawo/lewo).

Image

Image

User avatar
Avantar
Moderator
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 89 (215hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Marshaller

44th Dowódca

VF112 RIO

2019-10-24 13:34

Wodzu wrote:
2019-10-23 22:09
Wstępnie podsyłam zdjęcia dla osób na skrzydle, jeśli mają problem z utrzymaniem odpowiedniej pozycji. Zwróćcie uwagę na pozycję głowy pilota na skrzydle, głowa jest przedłużeniem skrzydła prowadzącego. Dodam, że defilada to nie pokaz akrobacji więc nie trzeba się trzymać "na lakier".
Gdybyśmy chcieli jednak się trzymac 100% formacji fingertip to sugerowane odniesienie wizualne przednie: głowice w pociskach AIM-9 lub AIM-120 zamontowanych na krańcach skrzydeł powinny się zrównać z wlotem powietrza w samolocie prowadzącego. Sugerowane odniesienie tylne: dysza wylotowa prowadzącego powinna być dokładnie na wysokości kabiny. Na zdjeciu wklejonym przez Wodza skrzydłowy jest minimalnie za bardzo z przodu.

Dokladny szczegolowy opis z manuala F-16 Combat Aircraft Fundamentals:
Start by aligning the upper wingtip light with the canopy position (formation) light. This places you farther back than normal, so once you settle down in this position, move forward until the canopy position (formation) light, bottom formation light, and position light on the engine intake form an equilateral triangle.
Vertical alignment is within acceptable bounds when you make the inlet position light approximately equidistant between the top and bottom formation light. When fore/aft and vertical spacing are correct, your head is approximately abeam the floodlight which illuminates your leader's tail or abeam the leader's tail light (just above the nozzle). Avoid fixation on any one light or reference point.

Avantar
My rig: Gigabyte Z170-Gaming K3; 4x8GB HyperX Fury Black 2133MHz DDR4 CL14; Intel Core i7-6700K 4.0 GHz; MSI GTX1080Ti; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; MFD Cougar; Track IR 5; Saitek Pro Flight rudder Pedals; Oculus Rift
User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-10-24 15:53

Oczywiście, masz rację i z manualem dyskutować nie będę, natomiast chodziło mi bardziej o pokazanie w miarę odwzorowanej formacji fingera, nie co do cm, bo zakładam że to się nie uda, nie na tym etapie, ale przybliżonej pozycji skrzydłowego, aby nie było choćby takiej formacji jak poniżej. Nie wygląda to dobrze. Poza tym każdy samolot ma inny układ skrzydeł i ta pozycja będzie delikatnie się różniła. F-16 tutaj to tylko przykład. Zresztą do takiego przelotu jak na defiladzie nie wiem czy nie lepszy byłby eszelon.

Image

User avatar
Wodzu
Moderator
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 67 (169hs)
Specialized in: F-14 A/B PILOT



Gildia Marshaller

VF112 Dowódca

2019-11-09 12:22

Wpadł mi do głowy pewien pomysł, aby trochę urozmaicić streama z defilady a jednocześnie ograniczyć ilość przejść kamerą na mapę F10.
Chciałbym zrobić streama z kilku kamer. Potrzebuję do tego dodatkowo 3 dodatkowych źródeł streama umieszczonych w rożnych miejscach tak abym mógł sobie swobodnie przechodzić pomiędzy ujęciami. Zadaniem dodatkowych osób stremujących byłoby ustawienie kamery w umówionym wcześniej miejscu, odpowiednim wykadrowaniu i zainstalowaniu drobnego modułu via client który daje fajny efekt ruchu kamery w ręce - taki bajer. Wydaje mi się że to fajna inicjatywa, ale do tego potrzebuję waszej pomocy, a raczej waszych streamów. Niestety DCS nie umożliwia ustawienia kilku kamer i zablokowanie ich na widoku. Zgłoszenia w postach poniżej.

Post Reply