Dodawanie tankowca startującego z lotniskowca na żądanie

Kącik twórców misji - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 159
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 93 (232hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Commanding Officer

W rzeczywistości podczas lotniskowcowych recovery nad łódką lata tankowiec, z którego można podebrać trochę paliwa. Na gildiańskich misjach z reguły dostępny jest gdzieś jakiś KC-135 ale Viking krążący nad flotą nie zaszkodzi a zawsze robi klimat. Poza tym jest jakiś nowy challenge bo z S-3 tankuje się ewidentnie trudniej.

Niestety DCS nie zapewnia nam z automatu możliwości wezwania tankera ale w miarę prosto można go dodać na etapie tworzenia misji.

1. Ustawiamy na lotniskowcu Vikinga na 'takeoff from runway', katapulta 1 lub 2. Ustawiamy 'late activation'. Pamiętamy o ustawieniu radia i TACANu i dodaniu tego info do briefingu.

2. Ustawiamy waypoint 1 jakieś 30-40 nm z przodu i jakieś 10 nm na prawo od trasy lotniskowca (żeby nie kolidował z samolotami w stacku). Gdy po 1-2 godzinach od rozpoczęcia misji wracające samoloty wezwą tankera, ten będzie miał holding akurat gdzieś blisko łódki.
Waypoint robimy na jakiejś "ludzkiej" wysokości, żeby nie musiał się za długo wspinać, np. 10 tys., prędkośc 320 kts (wyjdzie 290-300 kts przy tankowaniu). Dodatkowo 'orbit - circle' i 'tanker' jak dla reszty tankowców.

Image

Image

3. Dodajemy dwa triggery jak na screenach. Pierwszy dodaje radio item, drugi umożliwia spawnowanie Vikinga przy użyciu menu F10. Można dodać jakieś dodatkowe akcje w stylu 'message to all -> Viking tanker taking off' czy coś w tym stylu.

Image

Użycie odpowiedniego itemu w F10 radio menu sprawi, że tankowiec zespawnuje się na katapulcie i po chwili wystartuje.

Uprzedzając pytania, nie udało mi się zespawnować Vikinga na innym samolocie powodując wybuch. Jeżeli katapulta była zajęta to Viking pojawiał się dopiero po jej zwolnieniu.

Zachęcam Mission Makerów do dodawania "Vikingów na żądanie" bo tego elementu ewidentnie brakuje w misjach a dopełnia to nasze kochane Carrier Ops. Piloci powinni mieć świadomość, że powinno się tankować tylko tyle paliwa ile jest potrzebne do wylądowania jako, że S-3 nie zabiera go za dużo.

Virtual Strike Fighter Squadron 313 "Hellhounds"
Commanding Officer
User avatar
Hancer
Posts: 639
Joined: 2018-09-07 17:18
Contact:

Flights: 98 (217hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Pilot

304VBW Commanding Oficer

Jest prosty skrypt który doda nam tanker do lotniskowca i będzie on się respił po zejściu ze stanowiska.
Dodajemy USS Arco na lotniskowiec, w tym wypadku jest to Stennis_AI

Image

Ustawiamy go na Ramp i dajemy mu Late Activation oraz radio na 240 MHz (chociaż w skrypcie też się ustawia z automatu ale żeby nie kolidowało.)

Code: Select all

USS_Arco_1 = MENU_COALITION_COMMAND:New( coalition.side.BLUE, "USS Arco", MenuTanker_1, function()
local tankerStennis=RECOVERYTANKER:New("Stennis_AI", "USS Arco")
-- Custom settings:
tankerStennis:SetRadio(240)
tankerStennis:SetTACAN(40, "A02")
tankerStennis:SetCallsign(CALLSIGN.Tanker.Arco)
tankerStennis:SetModex(0)
tankerStennis:__Start(1)

UNIT:FindByName("Stennis_AI"):PatrolRoute()

USS_Arco_1:Remove()
        
end, nil)
Dodajemy ten plik z rozszerzeniem .lua do misji poprzez triggery.
Uwaga musimy mieć skrypt startowy Moose.lua
Wersja wstawiona jest odpalana poprzez menu radiowe jeżeli chcemy żeby od początku misji ten tanker był na pozycji pomijamy kwestie menu.
Przykład niżej.

Code: Select all

local tankerStennis=RECOVERYTANKER:New("Stennis_AI", "USS Arco")
-- Custom settings:
tankerStennis:SetRadio(240)
tankerStennis:SetTACAN(40, "A02")
tankerStennis:SetCallsign(CALLSIGN.Tanker.Arco)
tankerStennis:SetModex(0)
tankerStennis:__Start(1)
UNIT:FindByName("Stennis_AI"):PatrolRoute()
Istnieje możliwość dodania tego samego do widniejszej ilości lotniskowców.

User avatar
Mizuri
Posts: 107
Joined: 2019-08-17 17:24

Flights: 20 (43hs)
Specialized in: Mi-8MTV2



Gildia Rentier

Mi17 Pilot Mi17

Zmodyfikowany AIRBOSS dla Supercarriera razem z RescueHelo.

Potrzebne są moose.lua, E-2, S-3B, CH-53B ustawiamy je gdziekolwiek na mapie (mogą być w powietrzu) i ustawiamy "late activation". Nazwy jednostek muszą się zgadzać z nazwami jednostek w skrypcie.
E-2 i S-3 startuja w tym przypadku z lotniskowca USS Washington a RescuHelo z USS Lake Erie.

Carrier
Image

Code: Select all

-- No MOOSE settings menu. Comment out this line if required.
_SETTINGS:SetPlayerMenuOff()

-- S-3B Recovery Tanker spawning in air.
local tanker=RECOVERYTANKER:New("USS Washington", "Texaco Group") -- Nazwa lotniskowca zależy od wybranego modelu
tanker:SetRadio(251)
tanker:SetModex(511)
tanker:SetTACAN(1, "WNG")
tanker:SetHomeBase ("USS Washington")
tanker:__Start(1)

-- E-2D AWACS spawning on Carrier.
local awacs=RECOVERYTANKER:New("USS Washington", "E-2D Wizard Group")
awacs:SetAWACS()
awacs:SetRadio(254)
awacs:SetAltitude(20000)
awacs:SetCallsign(CALLSIGN.AWACS.Wizard)
awacs:SetRacetrackDistances(30, 15)
awacs:SetModex(611)
awacs:SetTACAN(11, "WIZ")
awacs:SetHomeBase ("USS Washington")
awacs:__Start(1)

-- Rescue Helo with home base Lake Erie. Has to be a global object!
rescuehelo=RESCUEHELO:New("USS Washington", "Rescue Helo S")
rescuehelo:SetHomeBase(AIRBASE:FindByName("USS Lake Erie")) -- wybrany okręt
rescuehelo:SetModex(42)
rescuehelo:__Start(1)


:D mam dużego... PC-ta :D
Post Reply