Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
Foka
Posts: 606
Joined: 2020-06-12 01:01

Flights: 207 (467hs)



Gildia Instruktor

492nd vFS Pilot

Kiler wrote: 2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htm

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

308 PFS Pilot

Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?

Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Last edited by Vincent on 2022-02-05 18:43, edited 1 time in total.

User avatar
Kermit
Posts: 12
Joined: 2020-05-18 21:30

Flights: 10 (72hs)



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.

"Nemo me impune lacessit"
---<Old 303 Crow>---
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Vincent wrote: 2022-02-05 18:17 To wypisz te komendy z objaśnieniami i argumentami. Na pewno by się nad tym pochylono. Trwało by to najwyżej trzy posty. Nie możesz żądać od ludzi przesiania tony papierów i żeby zrobili jak sobie życzysz. Zainteresuj tematem poprowadź..Jeśli masz oczywiście dobre intencje. Taką formę chętnie przyswoję.
Chciałem zrobić - nawet na priv pisałem z marshallerami - ale mnie tu obrażano....na dodatek pisano, ze chce robic rzeczy, ktorych wcale nie chcialem - powstalo 7 stron, bo nie czytaliscie tego co pisze. Jak powstanie propozycja to wszyscy beda mogli sie nad nia pochylic
Last edited by Kiler on 2022-02-05 18:46, edited 1 time in total.

Kiler
User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

308 PFS Pilot

Kermit. Mów za siebie. Są manuale, odtajnione papiery. Każdy może się tego nauczyć. Nie potrzeba być pilotem czy nawigatorem, czy GCI w realu, żeby się tego nauczyć, być ekspertem i mieć coś do powiedzenia. To nie jest wiedza tajemna.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Foka wrote: 2022-02-05 18:28
Kiler wrote: 2022-02-05 17:22Jadę dalej – kto ten dokument podpisał – a właściwie chyba miał podpisać -
Juan A. MORENO
Vice Admiral ESP(N)
Director, NATO Standardization
Agency
Pomimo moich najszczerszych chęci, takiego Pana nie znalazłem......ale znalazłem samą agencję, a w zasadzie “podobną”:
https://en.wikipedia.org/wiki/NATO_Stan ... ion_Office
bo tu jest office...tak czy inaczej...strona nadal, mimo, że WikiPedia no i nie zgadza się z Pańskim “dokumentem” to jednak mnie zaciekawiła. I o ile nie udało mi się znaleźć Pana Hiszpana
https://www.nato.int/cps/en/SID-C72C30D ... s_6864.htm
O znalazł się Moreno - ale to nie zmienia faktu, że komórka ta była odpowiedzialna za standaryzację - STANAGI - w nich nie ma BREVITY - NATOPSow nie znajdziecie - bo maja klauzule bezpieczenstwa. Ja je widzialem - i nie wygladaja jak ten dokument z ruskiej witryny

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Kiler wrote: Nie ma niezbędnego RDZENIA - BREVITY - bo to dokument wewnętrzny - DANEJ ARMII albo związku taktycznego - Wy udajecie związek taktyczny AMERYKAŃSKI - nie bronię ci mieć amerykańskiego BREVITY - ale co ja mam do tego? Co mają inne armie? Do koordynacji jest UNICOM - i 7 komend ICAO. Reszta dzieje się wewnątrz związku taktycznego.
Vincent wrote:
I tu trafiłeś sedno sprawy. Taka sytuacja. Jest misja. Płynie grupa bojowa (czytaj lotniskowiec). Jest związek taktyczny. Startują 4-shipy F-14 + F-18 do konkretnej misji. To jest NAVY. To mają gadać po ICAO czy Brevity as Fragged ?
Albo podobna sytuacja. Startują grupy F-16 z bazy Incirlik ( Turecka). Jeteśmy Polacy ale gramy Turków. Tureckiego nie znamy. Jesteśmy związkiem taktycznym z naszym AWACS z Izraela. To mamy gadać ICAO na przechwycenie czy Formatem NATO Brevity?

Albo misja CAS. Wszyscy JTAC używają ścisłego Brevity. Jak z nimi gadać ICAO?
Jak w ICAO podać 9-Line ?
To jest rdzeń....
Podstawowe komendy naprowadzania na przechwycenie i współpraca z AWACS. Podstawy komunikacji z JTAC. To są nierozerwalne, nie podlegające dyskusji elementy.
Ja ci nie bronie gadac jak chcesz - w ramach swojego lotu - gadacie BREVITY - bo to robicie w zwiazku taktycznym. LEADER komunikuje sie z AWACSEm - koordynujacym - reszta dzieje sie wewnatrz zwiazku taktycznego i jego BREVITY. Jak do tego dodasz kilkanascie innych eskadr - nie znajacych twojego BREVITY - ale znajacych kilka komend do KOORDYNACJI - to LEADERZY sie polacza

Kiler
User avatar
Barus
Moderator
Posts: 1434
Joined: 2018-12-25 23:56

Flights: 218 (628hs)



Gildia Marshaller

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Commanding Officer

Wychodząc na przeciw...

Proszę o wymianę argumentów do godziny 24:00. Po tym czasie zamkniemy wątek aby go przeanalizować, bo od dłuższego czasu nie padają tutaj dodatkowe argumenty, a chcemy w możliwie krótkim czasie odpowiedzieć na pewne aspekty. Przy obecnej częstości postów mam wrażenie że niedługo osiągniemy masę krytyczną.

Dziękuje ponownie.

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Nie ma potrzeby pisac kogo UDAJESZ - my tez GRAMY JAKO SYRYJCZYCY- a do porozumiewania bedziemy uzywac komendy ktore znamy w 100PLMB - ty uzywaj jako Turek komend, ktore znasz w 333 - a UNICOM- ktore koordynuje dzialania - bedzie mial 7 komend, ktore zrozumieja wszyscy - malo tego, z tym UNICOM powinien sie komunikowac tylko LEADER. cale BREVITY dzieje sie wewnatrz zwiazku TAKTYCZNEGO

Kiler
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)



Gildia Rentier

Kermit wrote: 2022-02-05 18:42
Vega wrote: 2022-02-05 16:24 Tym dalej w las tym gorzej, Kermit i Kiler nie jesteście w żadnym wypadku autorytetami w tych dziedzinach, powtarzacie cały czas swój pogląd i próbujecie go narzucić wszystkim, bo nie chce wam się zastosować do prawdziwych standardów. Założenia Brevity gildiowego zostały stworzone przy współpracy z aktywnymi GCI, którzy dzisiaj korygują nasze brevity a jutro koordynuja 20 flightami. Co więcej Kiesielem w jedenj z swoich wypowiedzi powiedziała, że zmaiana formatu komunikacji, burzy porządek i równowagę, te formuły są nie bez powodu wyuczone i używane na pamięć. Tłumaczenie czegokolwiek z angielskiego nigdy nie zadziała. Dodatkowo jakim prawem wy dwaj się wypowiadacie na temat HRP? Doświadczenia nie macie w nich absolutnie żadnego. Zamierzacie nadal się licytować że wiecie lepiej?
Tak jak Ty i 99% Gildii jestem tylko graczem. Kiler i pare innych osob to juz inna sprawa. To wszystko co mialem do powiedzenia. Ja ci nie bede mowil jak wyglada komunikacja radiowa. Nie czuje sie kompetentny i chyba napisalem to jasno. Na Gildii wg. mojej najlepszej wiedzy sa 3-4 osoby ktore maja cos autentycznego do powiedzenia w tym temacie. Reszta to amatorzy tak jak ja i ty.
Nie odpowiedziałeś na żaden z moich arguemntów, a twoja wypowiedź nie ma żadnego związku z moją.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego

Kiler
User avatar
Vega
Posts: 106
Joined: 2020-04-25 22:16
Contact:

Flights: 35 (122hs)



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.

Keep the blue side up.
VEGA
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Vega wrote: 2022-02-05 19:23
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.
GDZIE SA TE DOWODY??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Vega - do dyskusji - moje doswiadczenie znasz - moge poznac Twoje??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-05 19:41
Vega wrote: 2022-02-05 19:23
Kiler wrote: 2022-02-05 19:21 A jak startujesz i ladujesz Vincent - stosujac wlasnie komendy ICAO - to myslisz czy jestes Turkiem, Szwedem, Syryjczykiem - nie -bo stosujesz komendy ICAO- Chickagowskiej konferencji, ktora unormowala wszystkie dzialania lotnictwa. Wszyscy znaja - PILOCi - te komendy - BREVITY - mozesz stosowac wewnatrz 333 - mnie chodzilo o to, zeby dopisac 7 komend ICAO - co skoordynowalo by reszte korespondencji - ktorej nie ma - zobaczcie moje posty z poczatku- to wy je przeczytajcie - napisalem - KTOS ZROBIL DOBRA ROBOTE - ze startem i ladowaniem - i nagle HOP - BREVITY- ktore jest wewnetrznym jezykiem danego zwiazku taktycznego - i nagle kazdy ma to znac......PO CO?? To sa moje slowa..... wystarczy dodac 7 komend - i UNICOM- ktory rzeczywiscie skoordynuje - a BREVITY przeniesc tam, gdzie jest ich miejsce - wewnatrz zwiazku taktycznego
Problem jest w tym że się mylisz, Brevity jest jednorodne i obowiązuje wszystkich, przedstawiono CI dowody na taki stan rzeczy, odrzuciłeś wszystkie.
GDZIE SA TE DOWODY?? Wyslij jeszcze raz - bo może czegoś nie doczytałem - mówisz o tym " NATOPSIE" z ruskiej strony? - czy o czym?

Kiler
Locked