Siły koalicji zajęły Poti i otworzyły drogę na Senaki. Czerwoni są w bardzo trudnym położeniu i trzeba to wykorzystać.
W ramach wspierania operacji lądowej, siły powietrzne zaplanowały serię uderzeń na kluczowe punkty oporu oraz desant śmigłowcowy na Batumi.
Trzy rejony będą dzisiaj kluczowo ważne:
- lotnisko Batumi, które zajmiemy desantem;
- okolice Kobuleti, Ozurgeti i Lanchhuti, gdzie będziemy uderzać bezpośrednio na siły wroga oraz jego punkty zaopatrzeniowe;
- oraz zachodnie podejścia do nieaktywnego lotniska Senaki gdzie wróg prowadzi działania opóźniające.
Wrogie lotnictwo jest bardzo osłabione i operuje już wyłącznie z bazy Vaziani. Wszelkie starty powinny być bardzo dobrze widoczne z dużym wyprzedzeniem, więc niebo we wszystkich sektorach uważamy za kontrolowane.
Pogoda dobra, środek dnia.
Squid 1 CAS/Escort
Squid 2 Escort/CAS
CVN-73
Loty Squid będą operować w rejonie Senaki. Nasze jednostki zbliżają się do lotniska drogą główną z płn zachodu oraz z wsch/płd wschód drogą z Poti. W zależności od tego jak szybko przybędziecie walki mogą się już toczyć. Jeśli tak będzie i będzie problem z rozpoznawaniem celów, skupcie się na celach na zachód od rzeki Tsivi. Priorytetowo angażujcie punkty umocnione, następnie czołgi i w dalszej kolejności inne cele.
Zauważone obrona przeciwlotnicza ogranicza się do SHORAD i MANPAD. Uważajcie na wysokość, szczególnie gdyby przyszło wam atakować np. wrogie śmigłowce, które czasem wciąż operują w tym rejonie.
W razie ataku wrogiego lotnictwa, Squid 2 może według własnego uznania odrzucić uzbrojenie A/G i rozpocząć przechwytywanie. Squid 1 priorytetowo traktuje ataki naziemne i wchodzi do walki powietrznej dopiero gdy będzie jasne, że CAPy i Squid 2 wroga nie zatrzymały.
Uzbrojenie A/A ograniczcie do Self-defence czyli 2xAim120 + 2xAim9. Zakładamy, że do walki powietrznej jednak nie dojdzie.
Devil 1 Strike/Escort
Devil 2 Escort/Strike
Sukhumi
Loty Devil mają za zadanie likwidować cele w rejonie Kobuleti, Ozurgeti i Lanchhuti. Znane jest położenie wrogiego składu amunicji i paliwa niedaleko wyłączonego już z działań lotniska Kobuleti. Na miejscu należy dokonać oceny wartości celu, ponieważ działamy na podstawie już dość starych informacji.
W razie gdyby cel okazał się nie wart ataku w pierwszej kolejności skontaktujcie się z kontrolą obszaru (Focus). W ostateczności, jeśli nie otrzymacie innych zadań możecie angażować cele naziemne w rejonie wedle uznania.
Obrona przeciwlotnicza ogranicza się do Manpadów i Shoradów. Nie zlokalizowaliśmy nic poważniejszego.
W razie ataku wrogiego lotnictwa, Devil 2 może według własnego uznania odrzucić uzbrojenie A/G i rozpocząć przechwytywanie. Devli 1 priorytetowo traktuje ataki naziemne i wchodzi do walki powietrznej dopiero gdy będzie jasne, że CAPy i Devil 2 wroga nie zatrzymały.
Hornet 69 Strike/Escort
Hornet 2 Escort/Strike
CVN-73
Waszym zadaniem jest zniszczyć nieprzyjacielską kolumny pojazdów zmierzającą w stronę Batumi. Jest to cel kluczowy dla powodzenia całej operacji więc o wszystkich problemach które mogłyby waszą misję uniemożliwić informujcie kontrolę obszaru.
Kolumn nie powinno być więcej niż dwie. W pierwszej kolejności niszczyć należy czołgi, ale ostatecznie w razie braku lepszych celów, każde osłabienie przeciwnika może okazać się na wagę złota.
W razie ataku wrogiego lotnictwa, Hornet 2 może według własnego uznania odrzucić uzbrojenie A/G i rozpocząć przechwytywanie. Hornet 69 priorytetowo traktuje ataki naziemne i wchodzi do walki powietrznej dopiero gdy będzie jasne, że CAPy i Hornet 2 wroga nie zatrzymały.
Felix 1 CAP
CVN-73
Waszym zadaniem jest kontrola przestrzeni powietrznej w rejonie operacji, gdzie w ostatnich dnia z rzadka pojawiają się jedynie wrogie śmigłowce, z praktycznie samobójczymi misjami.
Jedyne operacyjne lotnisko wroga to Vaziani, gdzie stacjonują wciąż pojedyncze MiGi-31 i Su-27/35, ale przy tak intensywnych działaniach jest spora szansa, że są niesprawne.
Osłaniajcie przestrzeń zgodnie z własnym uznaniem, pamiętając, że nasze siły lotnicze operują w rejonie między Senaki a Batumi. Zapowiada się raczej spokojny dzień
BATUMI
Roman 1 SEAD/DEAD
Roman 2 Strike
Sukhumi
Wykonujecie kluczowe zadanie dla powodzenia operacji pod Batumi. Na południe od lotniska operuje ostatnia wroga bateria SA-6. Waszym zadaniem jest ją zlokalizować i zniszczyć. W założeniu to zadanie ma wykonać Roman 1.
Roman 2 ma w założeniu skupić się na likwidacji najgroźniejszych celów w rejonie lotniska. W pierwszej kolejności powinniście zniszczyć wrogą obronę przeciwlotniczą krótkiego zasięgu, następnie pojazdy opancerzone i punkty umocnione.
W rejonie portu prawdopodobnie znajduje się jedyny wrogi okręt, który jakimś cudem od początku operacji cały czas się nam wymyka. Traktujcie go jako cel poboczny, bo zniszczyć go ma w założeniu Dodge 1.
Dodge 1 A/G
Sukhumi
Ściśle współpracując ze śmigłowcami i Romanami macie zlikwidować wrogą obronę w Rejonie Batumi. Celem priorytetowym jest dla was wroga korweta, której nikt nie jest w stanie od miesiąca upolować.
W dalszej kolejności niszczcie pojazdy i punkty umocnione w rejonie lotniska.
Jeśli Roman zlikwiduję swój cel główny - SA-6 - to obrońcom pozostaną jedynie bronie krótkiego zasięgu.
Beeper 1
FARP Dallas
Wysadzicie desant w rejonie Batumi.
Koordynujcie działania z pozostałymi śmigłowcami
Tommy Gun 1
Tommy Gun 2
FARP Dallas
W pierwszej kolejności zabezpieczacie przelot Beeper 1. Po drodze możecie napotkać zabłakane jednostki naziemne przeciwnika. W rejon lotniska wchodzicie po tym jak Romany i Dodge zlikwidują SA-6 i wstępnie osłabią obronę.
W rejonie jest wiele naszych samolotów i gdyby obrona była mimo wszystko zbyt silna, możecie oczekiwać, że zostaną do was przekierowane priorytetowo.
Jeśli z kolei atak pójdzie nadspodziewanie dobrze, wrogie siły lądowe operują w rejonie kilka do kilkunastu mil na wschód i północny wschód od lotniska, więc celów nie powinno zabraknąć.
Tabela częstotliwości i lotnisk startowych (radia będą zaprogramowane)
Support
Focus 244.0/134.55 MHz
Arco 1 (Recovery) 250.55 MHz| 63Y
Arco 2 (Recovery) 250.75 MHz| 64Y
Shell (MPRS) 241.25 MHz| 77x
FARP Dallas 137.500
Additional Heli Package Freq: 136.250 MHz
Beeper 1 - 30 MHz
Tommy Gun 1 - 225.55 MHz
Tommy Gun 2 - 32 MHz
Sukhumi 258.00
Dodge 1 - 131.1
Roman 1 - 132.25
Roman 2 - 132.75
Devil 1 - 226.150
Devil 2 - 225.350
Warfighter 127.50 | 73x | ICLS 11
Felix 1 - 225.150
Squid 1 - 225.350
Squid 2 - 225.550
Hornet 69 - 225.750
Hornet 2 - 225.950
Alternate:
Gudauta 259.00
Sudden Flash 5
- Wroblowaty
- Posts: 184
- Joined: 2019-09-05 17:34
Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C
Cześć
1. Czy będzie szansa na jakąś mapkę sytuacyjną z trasami dla Squidów? No, chyba, że W0: start W1: Senaki.
2. Czy loty Squid chcą, żebym robił za FAC(A), czy wolicie indywidualnie łapu-capu, kto pierwszy ten lepszy? Jeśli to pierwsze, to przypomnijcie sobie współpracę z JTAC, 9line i keyhole template.
Pozdrawiam
1. Czy będzie szansa na jakąś mapkę sytuacyjną z trasami dla Squidów? No, chyba, że W0: start W1: Senaki.
2. Czy loty Squid chcą, żebym robił za FAC(A), czy wolicie indywidualnie łapu-capu, kto pierwszy ten lepszy? Jeśli to pierwsze, to przypomnijcie sobie współpracę z JTAC, 9line i keyhole template.
Pozdrawiam
"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."