Pharaon Crusade [07.11.2023]

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (579hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot


User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Wiatr jest nie realistyczny. https://drive.google.com/file/d/15xUoBG ... sp=sharing


Konkluzja. Na półkuli północnej wiatr powyżej 1000 m ( powyżej strefy tarcia) skręca w PRAWO względem wiatru przyziemnego. Na półkuli południowej wiatr powyżej 1000 m skręca w LEWO względem przyziemnego. W zakresie od 10 do 30 stopni w zależności od róznicy ciśnień w układzie barycznym. Kolokwialnie. Im szybciej wieje przy ziemi tym większa odchyłka kątowa. Srednio odchyłka wynosi 9-11 stopni. Większe wartości odchyłki przy silnym wietrze. Jeśli przy ziemi masz nawigacyjny 53 stopnie 10 kts co jest 5m/s około to ten wiatr jeszcze się kwalifikuje do słabego. Powiedzmy, że założysz nawet 15 stopni odchyłki. To wiatr nawigacyjny na wysokości 6600 ft czyli 2000 m powinien wiać w kierunku 65 do 68 stopni. prędkość wiatru powinna być taka sama jak na 1600 ft. Podobnie na wysokości 26000 ft ( 8000 m) wiatr wieje bez przeszkód strefy tarcia i wpływu ziemi. Ma ten sam kierunek co na 6600 ft i niekoniecznie wieje szybciej. Jednak na tej wysokości występuje wymiana pomiędzy strefą wyżu i niżu i kierunek może zmienić się na podobny do tego przy ziemi. Turbulencje przy ziemi też są nie ralistyczne. Jakieś kosmiczne wartości jak dla bardzo mocnego wiatru. Skąd się biorą turbulencje przy ziemi... W strefi tarcia ( poniżej 1000 m) bliskość ziemi i ukształtowanie terenu powodują turbulencje. Jeśli wieje słaby wiatr to turbulencje są słabe. Gdy wieje silny wiatr to turbulencje są silniejsze. jeśli jednak teren jest w miarę płaski to niekoniecznie. Oczywiście jest jeszcze wpływ nagrzewania i wiatry termiczne ( przy ziemi poziome ) powyżej 300 m pionowe. standardowo od 0,5 do 6 m/s przy normalnej pogodzie. Nie mówię o cumulonimbusach bo tam może nawet być 50m/s. Także proponuję powstrzymać fantazję i podejść do tematu rzeczowo. To jest niedoskonałość ME w DCS. To powinno być policzone i zrobione automatycznie. Tylko Edkom się nie chciało. Każdy kto nie ma pojęcia o meteorologii może narobić szkód.

User avatar
ags
Moderator
Posts: 224
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 181 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Niezależnie od tego, jak zawiało, gdzie jest CombatFlite?

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Alienzo
Moderator
Posts: 446
Joined: 2018-09-30 15:46
Contact:

Flights: 229 (579hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Marshaller

SGPSz Pilot SGPSz

VF-31 Commanding Officer

492nd vFS Pilot

Combat Flotę nie chce mi działać na Synaju.

Post Reply