Loty Metodyczne 15.01.2024r.

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Orzel
Posts: 367
Joined: 2018-07-19 20:27
Contact:

Flights: 267 (637hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

SGPSz Dowódca

Co prawda pierwsze loty szkolne SGPSz-u już za nami jednak żeby tradycji stało się za dość to zapraszam na Loty Metodyczne.
Na początku roku szkoleniowego w każdej jednostce lotniczej pierwsze loty jakie są, są to "loty metodyczne".
Głównym celem lotów metodycznych jest ujednolicenie systemu szkolenia, metodyki nauczania oraz oceny merytorycznej wykonywanych ćwiczeń. Jednocześnie kładzie się ogromny nacisk na zachowanie wysokich standardów bezpieczeństwa oraz przestrzeganie procedur operacyjnych. Organizacyjnie loty metodyczne składają się z części: teoretycznej, która ma na celu wypracowanie i potwierdzenie metodycznych wskazówek wykonywania poszczególnych ćwiczeń lotniczych oraz kryteriów oceniania umiejętności szkolonych lotników. W części praktycznej przećwiczymy praktycznie wypracowane w części teoretycznej zagadnienia wykonując loty na śmigłowcach Mi-17 i Mi-24.

Niniejszy brefing traktowany jest jako część teoretyczna lotów metodycznych.
Wszyscy piloci biorący udział w lotach metodycznych zobowiązani są do przypomnienia sobie:
- STANDARDOWE PROCEDURY OPERACYJNE
1. Przed uruchomieniem statku powietrznego zapoznać się z warunkami meteorologicznymi na danym lotnisku/lądowisku oraz diagramem lotniska.
2. Uruchomienie statku powietrznego przeprowadzić zgodnie z procedurą obowiązującą dla danego typu.
3. Po uruchomieniu statku powietrznego ustawić:
a. Kurs pasa/startu.
b. Wysokość minimalną na radiowysokościomierzu (30m).
c. Częstotliwość BRL i DRL (zamiast częstotliwości DRL można ustawić częstotliwość innej radiolatarni wykorzystywanej w danym locie/zadaniu).
4. W zależności od panujących warunków włączyć odpowiednie oświetlenie zewnętrzne statku powietrznego:
a. W dzień włączyć lampę błyskową/stroboskopową na belce ogonowej.
b. W nocy lub przy ograniczonej widoczności włączyć oświetlenie zewnętrzne kadłuba, światła obrysowe wirnika nośnego, a przy lotach w ugrupowaniu włączyć światła do lotu w formacji.
UWAGA: Dowódca ugrupowania może zmienić rodzaj oświetlenia w zależności od potrzeb.
5. Przed wykołowaniem włączyć reflektor do kołowania.
6. Po zakołowaniu na miejsce startu wyłączyć reflektor kołowania i włączyć reflektor do startu, który należy wyłączyć w powietrzu po starcie.
7. W czasie lotów szkolnych dolot do strefy wykonywać na wysokości 300m, a powrót ze strefy na 200m.
8. Przed lądowaniem na innym lotnisku/lądowisku niż lotnisko/lądowisko startu ustawić kurs pasa/lądowania.
9. W czasie lądowania, będąc już na prostej włączyć reflektor do lądowania.
10. Na każdym etapie lotu w czasie łączności radiowej używać ogólnie przyjętych zwrotów
- PORADNIK PROWADZENIA KORESPNDENCJI RADIOWEJ SGPSz: https://1drv.ms/w/s!ApZRsadBw2WcgYwEhB2 ... g?e=KRL1P0

W trakcie lotów metodycznych ćwiczone będą następujące elementy:
- Mi-17 lot do strefy koszącej z lądowaniem w terenie przygodnym
- Mi-24 lot do strefy koszącej z lądowaniem w terenie przygodnym
W czasie dolotu jak i powrotu do stref będą ćwiczone elementy lotu po kręgu (szczegóły bezpośrednio przed lotami)

Proszę o jak największą fekfencję oraz poważne potraktowanie tematu (chociaż raz w roku).

Alkohol to śmierć, a polski lotnik śmierci się nie boi :twisted:
Post Reply