Własne malowania (dyskusje i udostępnianie)
Eksperymentowałem na Twoich malowaniach A10 ucząc się po drodze, zostawiłem to, zająłem się czymś innym, zgubiłem ale zrobiłem od nowa, więc mam. Wiedzy nabrałem po drodze, zrobię opis i instrukcję. Jeszcze eksperymentuję z malowaniami FA18 tak jak pisałem w wątku: Wczytywanie tekstur w "description.lua" Będziesz miał całość wzorowo skrojoną, tekstur nie ruszam, tylko same pliki .lua. Wtorek, środa podeślę linka.
RAPORT:
Optymalizacja paczek wielu malowań dla DCS przez modyfikację description.lua
Wyeliminowanie powtarzających się plików tekstur z paczki wielu malowań, celem redukcji wagi paczki, a tym samym zajmowanego miejsca na dysku.
Dodatkowo prezentacja użycia OvGME do instalacji malowań i modów z wykorzystaniem dla większej grupy, dzielącej się malowaniami i modami.
___
Uwaga:
Szukaj SPRAWDZIĆ dla korekt.
___
Linki do paczek:
A10C Gildia 304VBW
A10C Gildia 304VBW Zatoka
FA18C Gildia 304VBW
FA18C Gildia 304VBW Zatoka
Linki na Sharemods.com więc mogą wyskakiwać okna z reklamami przy ściąganiu.
Przygotowanie malowań dla DCS A-10C oraz A-10A.
A10A
DCSWorld\Bazar\Liveries\A-10A\
A10C
DCSWorld\Bazar\Liveries\A-10C\
Malowania instalować przez folder Saved Game.
A10C_nazwa-malowania-lub-packa_\Liveries\A-10C\_livery_name_
Aby malowanie funkcjonowało również dla A-10A należy dodać tylko pliki description.lua po ścieżce:
A10C_nawa-malowania-lub-packa_\Liveries\A-10A\_livery_name_
Pliki description.lua dla A-10A zawierają jedynie ścieżki do plików tekstur w folderze z A-10C, są całkowicie zależne od malowań w folderach A-10C. Brak malowań dla modelu C spowoduje brak tekstur na modelu A. Więc A i C muszą być w jednej paczce, jeśli jest inaczej w opisie należy zaznaczyć że malowanie wymaga innego malowania, które powinno być zainstalowane jako pierwsze.
Gdy malowanie jest również dla A-10A w pliku README.txt dopisuję tą informację dla jasności.
A-10A dla przykładu działania description.lua oraz dla posiadaczy FC3.
Zalecam
Przy dużej ilości modów zawartość folderu jest bardziej czytelna gdy utrzymuje się schemat nazywania paczek dla OvGME jak poniżej.
Stosowany format nazw dla paczek.zip :
A10C - nie A-10 / nie A-10C / nie A-10 C / itd. Mniej = lepiej.
A10C USAF - dla US Air Force
A10C PAF - dla Pakistan Air Force
A10C Polish - Aby nie wdawać się w dyskusję czy ma być "PL AF", "POL AF", czy bez spacji;
A10C Gildia
itd.
Następnie:
A10C Gildia 304VBW - patrz Gildia.org -> Squadrons;
Czy oficjalnie ma być 304-VBW czy VBW-304 czy może VBW304 ? To należy ustalić, opublikować i trzymać się tego.
W nazwach plików i ścieżkach proponuje aby zawsze skracać, spacje, średniki, itd.
A10C Gildia 304VBW nazwa-paczki
Nasz folder z modami będzie wyglądał tak:
A10C Gildia 304VBW paczka.zip
A10C Gildia 304VBW paczka-Zatoka.zip
A10C Gildia 304VBW pustynne.zip
A10C Gildia 304VBW standardowe.zip
AH64 Gildia 304VBW nocne.zip
F18C Gildia 304VBW morskie.zip
Więc ostatecznie mamy:
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10C\_livery_name_ tutaj mamy już ścieżki dostępu ED-ków
oraz dla A-10A
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10A\_livery_name_
Teraz najważniejsze _livery_name_
Hancer użył pseudonimów użytkowników forum. Więc pseudonimy na Gildii również muszą dostać paragrafy w regulaminie, co przy zmianienie pseudonimu, jakie znaki używać, itp. Co użytkownik powinien zrobić, np. poinformować autora malowania o zmianie nicka, itp. aby zachować porządek w malowaniach i funkcjonalność OvGME.
_livery_name_ pojawia się również w description.lua dla większości samolotów (nie dla A-10C i A-10A).
OvGME
Jest dość czuły na dziwne znaki w tej nazwie malowania. Nie używać polskich liter czy cyrylicy w nazwach malowań.
Należy znać i używać OvGME, ułatwia i przyśpiesza instalację malowań, modów i tweaków do DCS i Tackview. Ułatwia aktualizację DCSa, przez szybkie "wstrzykiwanie" wszystkich modów i tweaków.
Problem:
Przy ewentualnej zmianie nazwy _livery_name_ w pliku description.lua, malowanie nie będzie funkcjonować w grze wieloosobowej, gdzie wszyscy klienci muszą mieć takie same nazwy w description.lua oraz w misja.miz. Jakiekolwiek modyfikacje tych nazw spowoduje brak widoczności malowania na samolocie kolegi. (SPRAWDZIĆ. NIE TESTOWAŁEM.)
_livery_name_ nie może być zbyt długie, aby widzieć całe w okienku ME. (SPRAWDZIĆ. JAK DŁUGIE? Okienko w ME jest z jak z gumy. Sprawdzić to w okienku Rearm Menu F10 w symulatorze.)
Autorom malowań proponuję utrzymywać informację wg. priorytetu ważności w nazwach malowań:
Np. Zamiast nazwy malowania:
Poland - 28.ELMW, No.5245 ''Wilk Morski'', 2011, Mi-2D ''Hoplite''
Lepiej użyć:
POL AF 28ELMW 5245 Wilk Morski 2011 Mi-2D Hoplite
Proponował bym ograniczyć lub eliminować wszelkie znaczki typu - " ' . ,
Gildia 304VBW Hancer standardowe
Gildia 304VBW Hancer pustynne
Gildia 304VBW Hancer agresor
Gildia 304VBW Hancer nocne
itd.
Nie ma potrzeby wpisywać w malowaniu typu samolotu. Nawet dla dwóch różnych samolotów z taką samą nazwą malowania, nie będzie konfliktu.
Czyli można mieć A-10C oraz F/A-18C z malowaniami o takich samych nazwach:
Gildia 304VBW Hancer
Plus numeracja, która poukłada malowania na liście wyboru.
Patrz punk na dole - PROPOZYCJA: Numeracji malowań dla czytelnej identyfikacji samolotów i helikopterów.
Więc finalnie mamy:
Gildia paczka malowan 304VBW.zip
Paczka ze wszystkimi malowaniami gotowa dla instalacji z OvGME.
Moja propozycja, rozdzielić malowania na typy samolotów. Do to możliwość dalszego redukowania zajętości dysków. Mając malowania spakowane oddzielnie, można dokładać tylko używane. Więc:
A10C Gildia 304VBW.zip
A10C Gildia 304VBW Zatoka.zip
FA18C Gildia 304VBW.zip
itd.
A ścieżki idą tak:
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10C\Gildia 304VBW Hancer pustynne
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10A\Gildia 304VBW Hancer pustynne
_____
OvGME
O samym OvGME wszystko jest na YouTube. Bardzo polecam, nawet do żonglerki podkładami i danych dla Tacview lub instalowania SRS w DCS.
Zaznaczę że do zipów używam PkZip portable.
Archiwa dla OvGME robię ręcznie w PkZip, nie z menu OvGME.
Kompresja ustawiona na Maximum, nie na Ultra. Ultra zabiera za dużo czasu, nie daje zbyt dużych zysków w kompresji. To istotne gdy zacznie przybywać modów.
Przed każdą aktualizacją DCS należy odinstalować wszystkie mody w OvGME. Robi się to jednym kliknięciem. Robimy update i ładuje mody ponownie. Można stworzyć profil z zapisanym stanem jakich modów używamy. Nawet tweaki można tak wstrzykiwać, SRSa, itp. Bardzo wygodne i szybkie.
_____
PROPOZYCJA:
Numeracji malowań dla czytelnej identyfikacji samolotów i helikopterów.
Proponuję ustalić standard używanej numeracji na Gildii - każdy pilot i eskadra dostaje ID celem łatwej identyfikacji oraz uporządkowania malowań.
Eskadra 304-VBW - numer eskadry ID to 304
Hancer - dostaje ID 01 gdzie limit jest od 00 do 99
Więc mamy numerek 30401
lub skrótowo 401
czyli
401 to Hancer z 304-VBW
lub gdy zostanie zainstalowany pack z odznakami (o których piszę w tym wątku) mamy:
obrazek_odznaki_eskadry 01
Pomysł dwa (kontunuacja lub niezależnie):
Numery malowań w paczce i na liście wyboru malowań:
#30401 Hancer <nazwa_malowania>
Taki sam w A-10C (oraz A-10A jeśli współdzieli wszystkie tekstury z A-10C, jak to zrobiłem w zmodowanej paczce 304VBW - ale nie musi) i F/A-18C; nie ma potrzeby dodawać typu samolotu w description.lua malowania.
Lista wyboru malowań skomponuje się sama. Wystarczy przed nazwą dodać znak #
#304 01 Hancer - sprawdzić czy może być spacja, chyba tak;
#304 02 Pilot1
#304 03 Pilot2
#304 04 Pilot3
#456 01 Dowódca SQ456
#456 02 Pilot1
#456 03 Pilot2
itd.
Jeśli lider w eskadrze ma numer 5 to lista może wyglądać inaczej. Limit jest 99, pula jest do wykorzystania dla eskadry wg. własnego uznania.
#567 05 Lider_eskadry
#567 11 Pilot1
#567 12 Pilot2
Mamy więc numery w formatach:
eee - eskadry;
pp - piloci od 00 do 99 wg. ustaleń wewnątrz eskadry;
56705
56711
56712
Sporo roboty aby wypracować jakiś uniwersalny system, należy sprawdzić wszystkie moduły ale to chyba dobry początek.
Odznaki eskadr użyłem jako przykład, nie muszą to być odznaki eskadr, mogą to być np personalne oznaczenia pilotów, medale za osiągnięcia, rekordy, itd.
W prezentacji użyłem malowania Hancera.
Narzędzia:
GIMP + dds pluginy (darmowe);
Total Commander ma dobrą wyszukiwarkę plików i wierszy w plikach;
Notepad++ do Szukaj-i-Zamień w .lua
PeaZip darmowy paker .zip, .7z;
OvGME - NIEZBĘDNY dla szybkiego modowania DCS-a.
____
Początkowo był to jeden post, który rozdzieliłem na dwa wątki. Jeśli coś jest nie jasne to proszę doczytać drugi wątek:
Wczytywanie tekstur w "description.lua"
viewtopic.php?f=93&p=18834#p18834
____
Z malowaniami A-10 jest o tyle łatwo, że to stary moduł, ma mało wpisów w description.lua i szybko mi z tym poszło. Z nowszymi modułami to zajmie więcej czasu, więc lepiej dobrze to zrobić od początku.
Powodzenia
Glow
Optymalizacja paczek wielu malowań dla DCS przez modyfikację description.lua
Wyeliminowanie powtarzających się plików tekstur z paczki wielu malowań, celem redukcji wagi paczki, a tym samym zajmowanego miejsca na dysku.
Dodatkowo prezentacja użycia OvGME do instalacji malowań i modów z wykorzystaniem dla większej grupy, dzielącej się malowaniami i modami.
___
Uwaga:
Szukaj SPRAWDZIĆ dla korekt.
___
Linki do paczek:
A10C Gildia 304VBW
A10C Gildia 304VBW Zatoka
FA18C Gildia 304VBW
FA18C Gildia 304VBW Zatoka
Linki na Sharemods.com więc mogą wyskakiwać okna z reklamami przy ściąganiu.
Przygotowanie malowań dla DCS A-10C oraz A-10A.
A10A
DCSWorld\Bazar\Liveries\A-10A\
A10C
DCSWorld\Bazar\Liveries\A-10C\
Malowania instalować przez folder Saved Game.
A10C_nazwa-malowania-lub-packa_\Liveries\A-10C\_livery_name_
Aby malowanie funkcjonowało również dla A-10A należy dodać tylko pliki description.lua po ścieżce:
A10C_nawa-malowania-lub-packa_\Liveries\A-10A\_livery_name_
Pliki description.lua dla A-10A zawierają jedynie ścieżki do plików tekstur w folderze z A-10C, są całkowicie zależne od malowań w folderach A-10C. Brak malowań dla modelu C spowoduje brak tekstur na modelu A. Więc A i C muszą być w jednej paczce, jeśli jest inaczej w opisie należy zaznaczyć że malowanie wymaga innego malowania, które powinno być zainstalowane jako pierwsze.
Gdy malowanie jest również dla A-10A w pliku README.txt dopisuję tą informację dla jasności.
A-10A dla przykładu działania description.lua oraz dla posiadaczy FC3.
Zalecam
Przy dużej ilości modów zawartość folderu jest bardziej czytelna gdy utrzymuje się schemat nazywania paczek dla OvGME jak poniżej.
Stosowany format nazw dla paczek.zip :
A10C - nie A-10 / nie A-10C / nie A-10 C / itd. Mniej = lepiej.
A10C USAF - dla US Air Force
A10C PAF - dla Pakistan Air Force
A10C Polish - Aby nie wdawać się w dyskusję czy ma być "PL AF", "POL AF", czy bez spacji;
A10C Gildia
itd.
Następnie:
A10C Gildia 304VBW - patrz Gildia.org -> Squadrons;
Czy oficjalnie ma być 304-VBW czy VBW-304 czy może VBW304 ? To należy ustalić, opublikować i trzymać się tego.
W nazwach plików i ścieżkach proponuje aby zawsze skracać, spacje, średniki, itd.
A10C Gildia 304VBW nazwa-paczki
Nasz folder z modami będzie wyglądał tak:
A10C Gildia 304VBW paczka.zip
A10C Gildia 304VBW paczka-Zatoka.zip
A10C Gildia 304VBW pustynne.zip
A10C Gildia 304VBW standardowe.zip
AH64 Gildia 304VBW nocne.zip
F18C Gildia 304VBW morskie.zip
Więc ostatecznie mamy:
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10C\_livery_name_ tutaj mamy już ścieżki dostępu ED-ków
oraz dla A-10A
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10A\_livery_name_
Teraz najważniejsze _livery_name_
Hancer użył pseudonimów użytkowników forum. Więc pseudonimy na Gildii również muszą dostać paragrafy w regulaminie, co przy zmianienie pseudonimu, jakie znaki używać, itp. Co użytkownik powinien zrobić, np. poinformować autora malowania o zmianie nicka, itp. aby zachować porządek w malowaniach i funkcjonalność OvGME.
_livery_name_ pojawia się również w description.lua dla większości samolotów (nie dla A-10C i A-10A).
OvGME
Jest dość czuły na dziwne znaki w tej nazwie malowania. Nie używać polskich liter czy cyrylicy w nazwach malowań.
Należy znać i używać OvGME, ułatwia i przyśpiesza instalację malowań, modów i tweaków do DCS i Tackview. Ułatwia aktualizację DCSa, przez szybkie "wstrzykiwanie" wszystkich modów i tweaków.
Problem:
Przy ewentualnej zmianie nazwy _livery_name_ w pliku description.lua, malowanie nie będzie funkcjonować w grze wieloosobowej, gdzie wszyscy klienci muszą mieć takie same nazwy w description.lua oraz w misja.miz. Jakiekolwiek modyfikacje tych nazw spowoduje brak widoczności malowania na samolocie kolegi. (SPRAWDZIĆ. NIE TESTOWAŁEM.)
_livery_name_ nie może być zbyt długie, aby widzieć całe w okienku ME. (SPRAWDZIĆ. JAK DŁUGIE? Okienko w ME jest z jak z gumy. Sprawdzić to w okienku Rearm Menu F10 w symulatorze.)
Autorom malowań proponuję utrzymywać informację wg. priorytetu ważności w nazwach malowań:
Np. Zamiast nazwy malowania:
Poland - 28.ELMW, No.5245 ''Wilk Morski'', 2011, Mi-2D ''Hoplite''
Lepiej użyć:
POL AF 28ELMW 5245 Wilk Morski 2011 Mi-2D Hoplite
Proponował bym ograniczyć lub eliminować wszelkie znaczki typu - " ' . ,
Gildia 304VBW Hancer standardowe
Gildia 304VBW Hancer pustynne
Gildia 304VBW Hancer agresor
Gildia 304VBW Hancer nocne
itd.
Nie ma potrzeby wpisywać w malowaniu typu samolotu. Nawet dla dwóch różnych samolotów z taką samą nazwą malowania, nie będzie konfliktu.
Czyli można mieć A-10C oraz F/A-18C z malowaniami o takich samych nazwach:
Gildia 304VBW Hancer
Plus numeracja, która poukłada malowania na liście wyboru.
Patrz punk na dole - PROPOZYCJA: Numeracji malowań dla czytelnej identyfikacji samolotów i helikopterów.
Więc finalnie mamy:
Gildia paczka malowan 304VBW.zip
Paczka ze wszystkimi malowaniami gotowa dla instalacji z OvGME.
Moja propozycja, rozdzielić malowania na typy samolotów. Do to możliwość dalszego redukowania zajętości dysków. Mając malowania spakowane oddzielnie, można dokładać tylko używane. Więc:
A10C Gildia 304VBW.zip
A10C Gildia 304VBW Zatoka.zip
FA18C Gildia 304VBW.zip
itd.
A ścieżki idą tak:
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10C\Gildia 304VBW Hancer pustynne
A10C Gildia 304VBW pustynne\Liveries\A-10A\Gildia 304VBW Hancer pustynne
_____
OvGME
O samym OvGME wszystko jest na YouTube. Bardzo polecam, nawet do żonglerki podkładami i danych dla Tacview lub instalowania SRS w DCS.
Zaznaczę że do zipów używam PkZip portable.
Archiwa dla OvGME robię ręcznie w PkZip, nie z menu OvGME.
Kompresja ustawiona na Maximum, nie na Ultra. Ultra zabiera za dużo czasu, nie daje zbyt dużych zysków w kompresji. To istotne gdy zacznie przybywać modów.
Przed każdą aktualizacją DCS należy odinstalować wszystkie mody w OvGME. Robi się to jednym kliknięciem. Robimy update i ładuje mody ponownie. Można stworzyć profil z zapisanym stanem jakich modów używamy. Nawet tweaki można tak wstrzykiwać, SRSa, itp. Bardzo wygodne i szybkie.
_____
PROPOZYCJA:
Numeracji malowań dla czytelnej identyfikacji samolotów i helikopterów.
Proponuję ustalić standard używanej numeracji na Gildii - każdy pilot i eskadra dostaje ID celem łatwej identyfikacji oraz uporządkowania malowań.
Eskadra 304-VBW - numer eskadry ID to 304
Hancer - dostaje ID 01 gdzie limit jest od 00 do 99
Więc mamy numerek 30401
lub skrótowo 401
czyli
401 to Hancer z 304-VBW
lub gdy zostanie zainstalowany pack z odznakami (o których piszę w tym wątku) mamy:
obrazek_odznaki_eskadry 01
Pomysł dwa (kontunuacja lub niezależnie):
Numery malowań w paczce i na liście wyboru malowań:
#30401 Hancer <nazwa_malowania>
Taki sam w A-10C (oraz A-10A jeśli współdzieli wszystkie tekstury z A-10C, jak to zrobiłem w zmodowanej paczce 304VBW - ale nie musi) i F/A-18C; nie ma potrzeby dodawać typu samolotu w description.lua malowania.
Lista wyboru malowań skomponuje się sama. Wystarczy przed nazwą dodać znak #
#304 01 Hancer - sprawdzić czy może być spacja, chyba tak;
#304 02 Pilot1
#304 03 Pilot2
#304 04 Pilot3
#456 01 Dowódca SQ456
#456 02 Pilot1
#456 03 Pilot2
itd.
Jeśli lider w eskadrze ma numer 5 to lista może wyglądać inaczej. Limit jest 99, pula jest do wykorzystania dla eskadry wg. własnego uznania.
#567 05 Lider_eskadry
#567 11 Pilot1
#567 12 Pilot2
Mamy więc numery w formatach:
eee - eskadry;
pp - piloci od 00 do 99 wg. ustaleń wewnątrz eskadry;
56705
56711
56712
Sporo roboty aby wypracować jakiś uniwersalny system, należy sprawdzić wszystkie moduły ale to chyba dobry początek.
Odznaki eskadr użyłem jako przykład, nie muszą to być odznaki eskadr, mogą to być np personalne oznaczenia pilotów, medale za osiągnięcia, rekordy, itd.
W prezentacji użyłem malowania Hancera.
Narzędzia:
GIMP + dds pluginy (darmowe);
Total Commander ma dobrą wyszukiwarkę plików i wierszy w plikach;
Notepad++ do Szukaj-i-Zamień w .lua
PeaZip darmowy paker .zip, .7z;
OvGME - NIEZBĘDNY dla szybkiego modowania DCS-a.
____
Początkowo był to jeden post, który rozdzieliłem na dwa wątki. Jeśli coś jest nie jasne to proszę doczytać drugi wątek:
Wczytywanie tekstur w "description.lua"
viewtopic.php?f=93&p=18834#p18834
____
Z malowaniami A-10 jest o tyle łatwo, że to stary moduł, ma mało wpisów w description.lua i szybko mi z tym poszło. Z nowszymi modułami to zajmie więcej czasu, więc lepiej dobrze to zrobić od początku.
Powodzenia
Glow
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 776
- Joined: 2018-10-23 19:09
Flights: 350 (0hs)
Świetna robota Glow. A co do tych reklam w linku, to one się pozycjonują dla każdego użytkownika oddzielnie, więc pretensje, że są porno to miej do siebie Hancer . Ja też jak Bartek używam adguarda i mam spokój.
No weź chodziło o reklamy na nie to co się wyświetla, jak już to mam tylko promocje płyt głównych i procków. Mało to spamu mamy wszędzie w mediach żeby jeszcze przy przesyłaniu malowań się wciskało.
Btw to samo zrobiłem wcześniej z malowaniami, szacunek dla kolegi za opis i trzeba temat rozwijać już uwzględniając wstawkę na serwer,
Hancer do porno to się ma drugi komputer, amatorze ;D
Ostrzegałem o reklamach. Kto jeszcze dziś nie ma ADBlocka/adguarda czy czegoś podobnego w przeglądarce?
Strona jest wkurzająca z tymi reklamami i szpiegującymi ciasteczkami ale nie ma limitów na upload i jest w miarę szybka. Używam od dawna, wirusów tam nie ma, raczej złośliwe ciasteczka i przekierowania na dziwne strony.
Dysk googla będzie jak go posprzątam.
Nie wiem jak sprawa malowań wygląda od serwerowej strony. Z dedykowanym serwerem do DCS jeszcze się nie próbowałem, zostawiam na później... Muszę polatać. Malowań zrobiłem więcej, jak wylatałem godzin w DCS
Ostrzegałem o reklamach. Kto jeszcze dziś nie ma ADBlocka/adguarda czy czegoś podobnego w przeglądarce?
Strona jest wkurzająca z tymi reklamami i szpiegującymi ciasteczkami ale nie ma limitów na upload i jest w miarę szybka. Używam od dawna, wirusów tam nie ma, raczej złośliwe ciasteczka i przekierowania na dziwne strony.
Dysk googla będzie jak go posprzątam.
Nie wiem jak sprawa malowań wygląda od serwerowej strony. Z dedykowanym serwerem do DCS jeszcze się nie próbowałem, zostawiam na później... Muszę polatać. Malowań zrobiłem więcej, jak wylatałem godzin w DCS
To Ty wyskakujesz zawsze z jakimś problemem, a nie my. Jak wrzuciłem link do GD to żeś miał pretensje, że wyświetla się biała plansza i że nie można ściągnąć paczki jednym kliknięciem. Z porno to są zwykłe żarty. Dlatego daj se na luz Hancer, bo chyba sam nie masz nic lepszego do roboty niż przyczepić o coś do każdego po kolei...
Na prośbę kolegów wrzucam link do malowań VBW-304:https://drive.google.com/file/d/1T0vNGy ... sp=sharing
- Bartek16194
- Moderator
- Posts: 776
- Joined: 2018-10-23 19:09
Flights: 350 (0hs)
Mój nowy Łabędź do latania
Do pobrania https://megawrzuta.pl/download/1328f08d ... 9ae38.html
AUTOR: HANCER
Do pobrania https://megawrzuta.pl/download/1328f08d ... 9ae38.html
AUTOR: HANCER