OPERATION „COLD ROSE” - THEY KNOW

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-14 17:20


User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-19 11:37

Wersja 1.1

- Dodano LSO dla lotniskowca Stennis
- Zmieniono częstotliwości Tanker-ów
- Drobne poprawki

Briefing:
https://drive.google.com/file/d/19PkY5a ... sp=sharing

User avatar
YogiPL
Joined: 2018-06-04 08:22

Flights: 47 (102hs)
Specialized in: AV-8B



Gildia Pilot

VFA313 Pilot

2019-06-24 01:14

Wersja 1.2

- Poprawiono briefing dla COLT2

Briefing:
https://drive.google.com/file/d/13UwLRt ... sp=sharing

User avatar
Qba
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 57 (138hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Commanding Officer

2019-06-24 17:37

Cześć, wygląda na to, że będę miał przyjemność pełnić jutrzejszy dyżur AWACS/ATC. Wrzucam poniżej krótkie przypomnienie dotyczące komunikacji i brevity.

Lotnisko

Wieża:
Taxi to runway 09 via taxiway Papa Bravo - polecenie kołowania do pasa 09 przez drogi Papa Bravo
Hold short runway 09, contact tower - polecenie zatrzymania się na linii hold-short (nie wjeżdżanie na pas!) i skontaktowania się z wieżą
Position and hold runway 09 - polecenie wjazdu i ustawienia się na pasie 09 i oczekiwania
Cleared for takeoff runway 09 - zgoda na strat z pasa 09
Radar contact - wieża ma kontakt radarowy z danym samolotem
Altimeter 3001 - QNH 3001
You are leaving my airspace, switch frequency to 251.0 / frequency change approved - opuszczasz moją przestrzeń, zmień częstotliwość na 251.0 / zgoda na zmianę częstotliwości]

Cleared for straight-in approach - zgoda na podejście z prostej
Cleared for overhead approach/break - zgoda na podejście z breaka
Report 5 mile initial - zgłoś minięcie punktu initial (5 mil przed pasem na osi pasa)

Heads-up! - Uwaga!....

Wykonujemy obowiązkowo readback wszystkich komunikatów związanych ze startem, lądowaniem, wjazdem na pas.


Lotniskowiec
Przedrostek 99 oznacza komunikat ogólny do wszystkich samolotów. Np. "99, Case I launch, BRC 220, altimiter 2995".
Samoloty go nie potwierdzają bo się zrobi kocioł na radiu.

Wieża:
Sweet Sweet - pozytywna identyfikacja IFF
Green Water Ops - operacja w bliskości brzegu, dostępne są lotniska zapasowe
Say state - podaj stan paliwa


Reszta komunikacji z lotniskowcem tu https://docs.google.com/document/d/1r3B ... sp=sharing

Generalnie będzie skrypt LSO więc staramy się korzystać z niego a jak ktoś nie potrafi to zgłasza się do ludzkiej wieży.


AWACS (niektóre brevity)
AS FRAGGED - zgodnie z briefingiem
BOGEY DOPE - proszę o BRAA to najbliższego zagrożenia
BRAA - kurs, odległość, wysokość aspekt
DECLARE - zapytanie o identyfikacje danej grupy np.
-Magic, Enfield DECLARE bogies braa 340 20 miles.
-Enfield, Magic, hostile.

DIVERT - leć do lotniska zapasowego
FEET WET/DRY - Flying over water/land.
FLOW (kierunek) - Fly stated heading.
GATE - Fly as quickly as possible, using afterburner/max power.
GRANDSLAM - Wszystkie wrogie samoloty biorące udział w danej potyczce zostały zestrzelone.
JUDY - Pilot widzi kontakty, o których mówił AWACS i nie potrzebuje więcej szczegółowego naprowadzania ("ta, widzimy ich, ogarniamy")
NO FACTOR - Not a threat.
ON STATION - CAP doleciał do rejonu patrolu
ROLEX +15 - Jest opóźnienie wszystkie wyznaczone czasy na waypointach przesuwamy 15 minut do przodu
SUNRISE - AWACS online
MIDNIGHT - AWACS offline

NAILS Flanker 2 o'clock - mam Flankera na RWR na 2 godzinie na najdalszym zasięgu
SPIKE MiG-23 3 o'clock - MiG-23 lokuje mnie na twardo z 3 godziny
RAYGUN - zapytanie czy zalokowałem swojego?
BUDDY SPIKE - Ktoś z naszych lokuje mnie na twardo
BUDDY LOCK - To ja lokowałem swojego

VFA-313 Commanding Officer
Post Reply