- Zachód słońca za około 40 minut.
- Numer boczny dobieramy sami z danej puli. Upewniamy się, że jest unikatowy. Unikamy końcówek 8 i 9.
- Nie ma przydzielonych flightów jako takich. Każdy z założenia leci sam ale można się połączyć we flighty już w powietrzu.
- Ewentualny flight sam określa sobie wewnętrzną częstotliwość albo MIDS
- Obowiazuje Case 3 CV-1
- Pogoda będzie możliwie zbliżona do rzeczywistej pogody nad Guam w dniu treningu.
- Można zrobić jedno lub więcej lądowań.
- Sloty Hornet Reserve Air dostępne w powietrzy dla tych, którym wywaliło DCSa.
- LIGHTS ON DECK!
- Loadout dowolny
- Kołujemy OSTROŻNIE do dowolnie wybranych katapult we własnym zakresie zgłaszając to na radiu - nie pytamy wieży o zgodę
- Jak coś nie do końca widać to nie używamy świateł kołowania tylko NVG, żeby nie oślepiać reszty i nie siać arkady.
- Po podczepieniu się do katapulty zgłaszamy gotowość do startu na częstotliwości Tower.
- Squawk 6+numerBoczny np. maszyna o numerze 401 squawk'uje 6401.
Start i odlot
- Start tylko za zgodą wieży. Minimalny interwał - 30 sekund.
- Pamiętamy o poprawnym odejściu na zadany Departure Radial (patrz tabelka).
- Odlatujemy na minimum 50 NM od łódki. Można się np. gdzieś zakręcić nad Guam albo podlecieć do Hawkeye'a. Nie ma celu misji jako takiego.
- Częstotliwość ATC AI służy tylko i wyłącznie, żeby "przeklikać" się przez nieszczęsne commsy DCSa i dostać od kompa ocenę za lądowanie. Ignorujemy zadawany przez nią holdingi. Najlepiej ją pominąć/ściszyć. Ludzcy kontrolerzy jej nie będą słyszeć.
- Po przejściu na częstotliwość Marshall human (jakieś 50NM od łódki) nie zaczynamy mówić od razu tylko czekamy chwilę, żeby upewnić się, że nie przerwiemy komuś rozmowy.
- Ewentualny flight leader może zgłosić inbound w imieniu reszty ("holding hands with...") - Marshall i tak będzie przydzielał holdingi dla każdego z osobna
- Prawidłowo: "marking mother's..." lub "marking mom's...".
- Nieprawidłowo: "markingS mom...".
- ROBIMY READBACK zadanego holdingu
- Upewniamy się, że nie robimy holdingu od strony dziobu lotniskowca.
- Jeżeli dostaliśmy Expected Approach Time to robimy automatycznie commencing o tym czasie - nie potrzebna jest dodatkowa zgoda Marshalla
- Po Commencing zmieniamy częstotliwość na Tower i tam robimy check-in.
- UWAGA: Final Bearing nie będzie na tej samej prostej co Marshall Radial. Najprawdopodobniej będzie odchylony o 30 stopni.
- W którymś momencie przestawiamy CRS odpowiednio na FB.
- Na 12 DME wchodzimy w arc, żeby wyjść na Final Bearing.
- Można używać ACLS
- Zgłaszamy "Hornet ball" normalnie głosem na częstotliwości Tower
- W przypadku bolter/waveoff pozostajemy na częstotliwości Tower
- Lepiej wylądować bezpiecznie na Guam niż rozbić się przy lądowaniu na lotniskowcu.
- Bolter/waveoff pattern "spala" 1000 lbs paliwa
- Dostępne są trzy Vikingi nad łódką (patrz tabelka). Uwaga - nie działa odległość TACANu.
- Nie należy dopuścić do sytuacji, w której mamy mniej niż 2000 lbs paliwa.
- Staramy się tankować nie więcej niż 1000 lbs.
- Divert field na Guam - jakieś 50-60 NM (patrz tabelka)
- Piloci, którzy będą musieli się katapultować z powodu braku paliwa, dostaną list polecający do Air Force (jeżeli nie zjedzą ich wcześniej rekiny)
Name | ATC AI | Marshall* human | Tower** human | TACAN | ICLS | Link 4 |
CVN-71 "Rough Rider" | 127.5 | 128.0 | 129.0 | 71X | 1 | 336.0 |
Won Pat Intl (divert) | 340.2 | N/A | N/A | 105X | N/A | N/A |
*Marshall human robi za Red Crown / Strike / Marshall
**Tower human robi za Departure / Approach / Tower / LSO
Support flights
Callsign | Freq | TACAN | Angels | Type | Task |
Arco 7 | 237.1 | 37X A/A bearing-only | 7 | S-3B | Tanker |
Shell 8 | 238.1 | 38X A/A bearing-only | 8 | S-3B | Tanker |
Texaco 9 | 239.1 | 39X A/A bearing-only | 9 | S-3B | Tanker |
Texaco 5 | 251.0 | 51X nie-A/A | 20 | KC-135MPRS | Tanker |
Darkstar | 242.0 | E-2D | AWACS |
Departure Radial
Side numbers | Departure Radial |
100+ | 040 |
200+ | 100 |
300+ | 160 |
400+ | 200 |
500+ | 240 |
METAR