W rzeczywistości podczas lotniskowcowych recovery nad łódką lata tankowiec, z którego można podebrać trochę paliwa. Na gildiańskich misjach z reguły dostępny jest gdzieś jakiś KC-135 ale Viking krążący nad flotą nie zaszkodzi a zawsze robi klimat. Poza tym jest jakiś nowy challenge bo z S-3 tankuje się ewidentnie trudniej.
Niestety DCS nie zapewnia nam z automatu możliwości wezwania tankera ale w miarę prosto można go dodać na etapie tworzenia misji.
1. Ustawiamy na lotniskowcu Vikinga na 'takeoff from runway', katapulta 1 lub 2. Ustawiamy 'late activation'. Pamiętamy o ustawieniu radia i TACANu i dodaniu tego info do briefingu.
2. Ustawiamy waypoint 1 jakieś 30-40 nm z przodu i jakieś 10 nm na prawo od trasy lotniskowca (żeby nie kolidował z samolotami w stacku). Gdy po 1-2 godzinach od rozpoczęcia misji wracające samoloty wezwą tankera, ten będzie miał holding akurat gdzieś blisko łódki.
Waypoint robimy na jakiejś "ludzkiej" wysokości, żeby nie musiał się za długo wspinać, np. 10 tys., prędkośc 320 kts (wyjdzie 290-300 kts przy tankowaniu). Dodatkowo 'orbit - circle' i 'tanker' jak dla reszty tankowców.
3. Dodajemy dwa triggery jak na screenach. Pierwszy dodaje radio item, drugi umożliwia spawnowanie Vikinga przy użyciu menu F10. Można dodać jakieś dodatkowe akcje w stylu 'message to all -> Viking tanker taking off' czy coś w tym stylu.
Użycie odpowiedniego itemu w F10 radio menu sprawi, że tankowiec zespawnuje się na katapulcie i po chwili wystartuje.
Uprzedzając pytania, nie udało mi się zespawnować Vikinga na innym samolocie powodując wybuch. Jeżeli katapulta była zajęta to Viking pojawiał się dopiero po jej zwolnieniu.
Zachęcam Mission Makerów do dodawania "Vikingów na żądanie" bo tego elementu ewidentnie brakuje w misjach a dopełnia to nasze kochane Carrier Ops. Piloci powinni mieć świadomość, że powinno się tankować tylko tyle paliwa ile jest potrzebne do wylądowania jako, że S-3 nie zabiera go za dużo.
Dodawanie tankowca startującego z lotniskowca na żądanie
Jest prosty skrypt który doda nam tanker do lotniskowca i będzie on się respił po zejściu ze stanowiska.
Dodajemy USS Arco na lotniskowiec, w tym wypadku jest to Stennis_AI
Ustawiamy go na Ramp i dajemy mu Late Activation oraz radio na 240 MHz (chociaż w skrypcie też się ustawia z automatu ale żeby nie kolidowało.)
Dodajemy ten plik z rozszerzeniem .lua do misji poprzez triggery.
Uwaga musimy mieć skrypt startowy Moose.lua
Wersja wstawiona jest odpalana poprzez menu radiowe jeżeli chcemy żeby od początku misji ten tanker był na pozycji pomijamy kwestie menu.
Przykład niżej.
Istnieje możliwość dodania tego samego do widniejszej ilości lotniskowców.
Dodajemy USS Arco na lotniskowiec, w tym wypadku jest to Stennis_AI
Ustawiamy go na Ramp i dajemy mu Late Activation oraz radio na 240 MHz (chociaż w skrypcie też się ustawia z automatu ale żeby nie kolidowało.)
Code: Select all
USS_Arco_1 = MENU_COALITION_COMMAND:New( coalition.side.BLUE, "USS Arco", MenuTanker_1, function()
local tankerStennis=RECOVERYTANKER:New("Stennis_AI", "USS Arco")
-- Custom settings:
tankerStennis:SetRadio(240)
tankerStennis:SetTACAN(40, "A02")
tankerStennis:SetCallsign(CALLSIGN.Tanker.Arco)
tankerStennis:SetModex(0)
tankerStennis:__Start(1)
UNIT:FindByName("Stennis_AI"):PatrolRoute()
USS_Arco_1:Remove()
end, nil)
Uwaga musimy mieć skrypt startowy Moose.lua
Wersja wstawiona jest odpalana poprzez menu radiowe jeżeli chcemy żeby od początku misji ten tanker był na pozycji pomijamy kwestie menu.
Przykład niżej.
Code: Select all
local tankerStennis=RECOVERYTANKER:New("Stennis_AI", "USS Arco")
-- Custom settings:
tankerStennis:SetRadio(240)
tankerStennis:SetTACAN(40, "A02")
tankerStennis:SetCallsign(CALLSIGN.Tanker.Arco)
tankerStennis:SetModex(0)
tankerStennis:__Start(1)
UNIT:FindByName("Stennis_AI"):PatrolRoute()
Zmodyfikowany AIRBOSS dla Supercarriera razem z RescueHelo.
Potrzebne są moose.lua, E-2, S-3B, CH-53B ustawiamy je gdziekolwiek na mapie (mogą być w powietrzu) i ustawiamy "late activation". Nazwy jednostek muszą się zgadzać z nazwami jednostek w skrypcie.
E-2 i S-3 startuja w tym przypadku z lotniskowca USS Washington a RescuHelo z USS Lake Erie.
Carrier
Potrzebne są moose.lua, E-2, S-3B, CH-53B ustawiamy je gdziekolwiek na mapie (mogą być w powietrzu) i ustawiamy "late activation". Nazwy jednostek muszą się zgadzać z nazwami jednostek w skrypcie.
E-2 i S-3 startuja w tym przypadku z lotniskowca USS Washington a RescuHelo z USS Lake Erie.
Carrier
Code: Select all
-- No MOOSE settings menu. Comment out this line if required.
_SETTINGS:SetPlayerMenuOff()
-- S-3B Recovery Tanker spawning in air.
local tanker=RECOVERYTANKER:New("USS Washington", "Texaco Group") -- Nazwa lotniskowca zależy od wybranego modelu
tanker:SetRadio(251)
tanker:SetModex(511)
tanker:SetTACAN(1, "WNG")
tanker:SetHomeBase ("USS Washington")
tanker:__Start(1)
-- E-2D AWACS spawning on Carrier.
local awacs=RECOVERYTANKER:New("USS Washington", "E-2D Wizard Group")
awacs:SetAWACS()
awacs:SetRadio(254)
awacs:SetAltitude(20000)
awacs:SetCallsign(CALLSIGN.AWACS.Wizard)
awacs:SetRacetrackDistances(30, 15)
awacs:SetModex(611)
awacs:SetTACAN(11, "WIZ")
awacs:SetHomeBase ("USS Washington")
awacs:__Start(1)
-- Rescue Helo with home base Lake Erie. Has to be a global object!
rescuehelo=RESCUEHELO:New("USS Washington", "Rescue Helo S")
rescuehelo:SetHomeBase(AIRBASE:FindByName("USS Lake Erie")) -- wybrany okręt
rescuehelo:SetModex(42)
rescuehelo:__Start(1)
i9-12900K | MSI MAG Z690 TOMAHAWK | G.Skill 128 GB | GeForce RTX 4090 | Samsung 970 EVO Plus 2TB | Samsung 970 EVO Plus 2TB | Samsung SSD EVO Plus 2TB | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Samsung 860 PRO 1TB | Samsung 870 EVO 4TB | LG ULTRAGEAR GSM5BD3