[2020-11-07 21:00] Trening CAS z żywym JTAC-iem

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2020-11-07 21:00] Trening CAS z żywym JTAC-iem

Data/godzina wydarzenia: 2020-11-07 21:00

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Wroblowaty

Serwer: Hostowane przez graczy

Sloty: 9/10

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=4214

Mapa: Nevada

Czas trwania: 120min.

Krótki opis:

Trening CAS z żywym JTAC

Lista obecności:

Obecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

Crayons
User avatar
Bercik
Posts: 166
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 123 (301hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

1st AC Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Moja dusza purysty frazeologii w komunikacji osiągnęła praktycznie nirvanę podczas tego treningu.
Ani jednego zgłoszenia pod tytułem "kołuję do pasa SIEDEMNAŚCIE (?!#$&!!!!) Prawy" <3

Nad samym celem cała procedura przeprowadzona bardzo sprawnie.
Co mnie zaskoczyło- w realiach dcsa udało się przeprowadzić sensowny talk-on.

Linia fabularna tego treningu pięknie pokazała w jaki sposób można by wykorzystać jtaca na innych misjach HRP, do czego bardzo mocno zachęcam mission makerów.

Dzięki bardzo Wróbel raz jeszcze!

User avatar
Nomis
Posts: 116
Joined: 2019-08-22 18:12

Flights: 114 (294hs)
Specialized in: A-10C



Gildia Rentier

Wyśmienity scenariusz i jeszcze lepsze wykonanie przez głównych aktorów odgrywających Scarecrow i Hammera.

No i dużo tego co brzydkie świnki lubią najbardziej... czyli BRRRRRT.

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

Image

No i w końcu liczy się ten "ludzik" który będzie opowiadał swoim wnukom jak to "A-10 saved my life"

User avatar
Kisi
Posts: 65
Joined: 2020-05-18 21:35
Contact:

Flights: 174 (404hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VMFA-117 Executive Officer

Dzięki Panowie za bardzo ciekawy trening.
Marzy mi się, żeby każde HRP wymagało od pilotów przygotowania diagramów odejścia i podejścia. Wiem, że to przeważnie nie będzie możliwe choćby ze względu na brak chętnych do obsadzenia ATC, ale pomarzyć wolno.
Jako flight współpracujący z Wróblem jako JTAC'iem, mogę tylko napisać: gratuluję pomysłu i jego wykonania. Było widać, jak dużo pracy w to włożyliście i jak dobrze byliście przygotowani, czego niestety nie mogę napisać o sobie. Brakowało mi czasem języka w gębie, ale to tylko kwestia wprawy.
Genialne było to, że chyba przez całą misję nie usłyszałem na radio chyba ani jednego zdania po polsku - pełna profeska!
Szkoda, że przez problemy techniczne, nie udało nam się zakończyć misji sukcesem.

Mam nadzieję, że będzie powtórka i że będę mógł wziąć w niej udział aby się zrehabilitować.

Jeszcze raz dzięki.
Dobra robota!

User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (568hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Dzięki za możliwość wzięcia udziału w treningu oby więcej takich eventów! Widać było naprawdę ogrom pracy włożony w "ożywienie" Nevady a samego scenariusza nie powstydziła by się nie jedna misja HRP. Komunikacja z ludzkim JTAC jest naprawdę wymagająca(jak dla mnie) i dobrze że leciałem z Bercikiem :) Macie jakieś Video z ziemi?

Niestety doszło do nieprzyjemnego incydentu, PAF już kontaktowało się z dowództwem Sił Powietrznych USA oraz właściwymi organami zarządzającymi bazą w Nellis w celu wyjaśnienia awarii jednego z Pakistańskich samolotów jaka przytrafiła się podczas rozbiegu. Z nieoficjalnych relacji Polskich pilotów z MiG29(którzy obserwowali wszystko z rampy postojowej) wynikało że grupa pilotów US Air Force kręciła się chwilę wcześniej przy samolotach PAF, podziwiając te egzotyczne piękność i zalani łzami oddalili się w kierunku kantyny aby utopić swój żal w alkoholu że nigdy nie będzie im dane latać na "Thunderach" zabierając przy tym jakieś "pamiątki"(bliżej nie określone, przypuszcza się ze były to elementy PYLONÓW). Poniżej załączam dwa nagrania które są komputerowo symulowaną próbą ustalenia przebiegu wyżej opisanego incydentu. Scenariusze nagrań oparto na oficjalnych, wstępnych raportach oraz zeznaniach naocznych świadków. Winni podejrzani o sabotaż zostaną pociągnięci do odpowiedzialności.


Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Birbant wrote: 2020-11-08 15:58 (...) że grupa pilotów US Air Force kręciła się chwilę wcześniej przy samolotach PAF, podziwiając te egzotyczne piękność i zalani łzami(...)
Jeżeli to byli ci z Air Force to pewnie zazdrościli, że kokpit był klikalny.


A niżej kilka scen z samego treningu


User avatar
Krzychoo
Posts: 886
Joined: 2018-06-21 16:29

Flights: 239 (554hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Kawał dobrej roboty - szacuneczek !!
Może ja powinienem zacząć stawiać żywego JTAC w swoich misjach. Myślę że wniesie to wiele pozytywnego.
Mam tylko nadzieję, że zawsze się znajdzie ktoś kto będzie chciał się tego podjąć

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Cześć.
Dziękuję bardzo za uczestnictwo i dobrą zabawę :) . Cieszę się, że wszystko w miarę dobrze zadziałało i udało się wykonać zaplanowane elementy scenariusza. Ja ze swojej strony jeszcze będę musiał trochę poćwiczyć "nawijkę", żeby ogarniać więcej niż dwa two shipy na raz.

Z moich spostrzeżeń:
- Dorzucić nieco więcej celów w okolicy
- Ustawić "Awaryjną" parę w powietrzu
- Kupić tytoń do żucia w trakcie komunikacji na radiu i osłuchać się z teksańskim akcentem.

- Pytanie - czy chcielibyście tankowiec w okolicy?

Odnośnie wydarzenia zaklasyfikowanego jako poważny incydent w czasie startu Pakistańskiego JF-17 z pasa 03L:
Wśród grupy, która stała przy JF-ach na krótko przed startem, widzianej przez polskich pilotów, na szczęście był wśród nich oficer żandarmerii, który miał włączony nasobny zestaw rejestratora audio-video. Poniżej kluczowe dla sprawy fragmenty stenogramu z nagrania:

- Mówią, że co ładne to dobrze lata... Jeśli tak jest, to ten wynalazek będzie miał spore problemy z oderwaniem się od ziemi...
- Podobno mieli jakieś problemy z instalacją tlenową kilka dni temu i mówili, że nie dadzą rady sprowadzić części z domu na czas..
- Właśnie, a dzisiaj już są wpisani w rozpiskę. Jak oni to zrobili?
- Nie wiem John, to mnie nie obchodzi. Za to bardziej obchodzi mnie to, jaki debil zaj...bał te dwa stare kurki od kranu w męskim kiblu.
- Daj już spokój Stan, jakiś głupi żartowniś i tyle... Ale popatrzcie na te pylony, jakie poobdzierane...
- To jest amenilium, tego nie pomalujesz...
- A mocowania?! Przecież te śruby ledwo się trzymają a co drugiej brakuje!
- Nie no chyba tak ma być...
- Co, może mi wmówisz, że te trytytki też tam mają być?
- Ja Ci mówię Janusz, to Jeb....nie
- Dobra nikt niczego nie dotyka. Idziemy do szefa technicznego, niech on z nimi pogada...

<....>

- O kudre! Oni już startują!
- Szybko dajcie znać na wieżę żeby ich zatrzymali!
- Ja pierd... Zostawił całe uzbrojenie na pasie!
- Jaki KOZAk! Leci dalej!


<...>

Do uzbrojenia, które odpadło od samolotu Goat 1-2 na pasie 03L rozdysponowany został zespół reagowania kryzysowego wraz z saperami, mającymi za zadanie bezpieczne usunięcie pozostałości uzbrojenia z pasa. Pas 03L zostaje wyłączony z użycia do czasu oczyszczenia wszelkich FOD.

Do następnego razu i jeszcze raz dzięki!

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
User avatar
Bercik
Posts: 166
Joined: 2019-01-27 20:14

Flights: 123 (301hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

1st AC Pilot

SGPSz Pilot SGPSz

Ambasada Pakistańska zwróci się o przesłanie nagrań celem weryfikacji ich autentyczności po zakończeniu wyborczej szopki pod białym domem.

A co do rurek- ich już nie było jak tam wchodziliśmy!

Post Reply