[2022-09-07 20:30] Trening CAS z żywym JTAC-iem

Raporty z zakończonych lotów - forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Image

Nazwa wydarzenia: [2022-09-07 20:30] Trening CAS z żywym JTAC-iem

Data/godzina wydarzenia: 2022-09-07 20:30

Typ wydarzenia: Trening

Organizator: Wroblowaty

Serwer: dedi.gildia.org [DCS #1]

Sloty: 13/17

Lista slotów: KLIK

Sitrep: viewtopic.php?f=59&t=5704

Mapa: Nevada

ACMI: KLIK

Czas trwania: 150min.

Krótki opis:

Trening CAS z żywym JTAC-iem - powtórka scenariusza z listopada 2020

Lista obecności:

Obecni Statystyki rozgrywki

Statystyki umieszczono na stronie wydarzenia: KLIK

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Na razie wszyscy mają nieobecności. Wypadałoby naprawić

User avatar
Wroblowaty
Posts: 184
Joined: 2019-09-05 17:34

Flights: 177 (434hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Naval Aviator

Dziękuję wszystkim za udział.

Ponieważ część osób musiała zebrać się wcześniej nie wszystko omówiliśmy na de-briefingu, dla tego tutaj umieszczę kilka spostrzeżeń/obserwacji:

+ Procedura identyfikacji "zażarła"
+ Check-in: w dużej większości poprawnie, jedyne uwagi to: pamiętać o podaniu przybliżonej pozycji i wysokości oraz kodów na jakich ustawione jest uzbrojenie naprowadzane na promień lasera
+ Read-backi w większości OK, jeden przypadek, gdy miałem odczytane prawie wszystko, włącznie z IP, typem celu etc. Ale Przy kolejnych readback-ach było poprawnie
+ Dyscyplina uzbrojenia - nie było przypadków nieautoryzowanego zrzutu

- Przypadki nadawania korespondencji intraflight na częstotliwości wspólnej
- Naruszenie strefy zakazu lotów

Z dodatkowych wniosków:
> Dodać sloty rezerwowe dla wszystkich typów maszyn (brakło dla Harriera, przepraszam)
> W przypadku procedury target talk-on upewnić się, że fligth nie jest za daleko i ma dobre pole widzenia na obszar celu
> Jeśli flight ma trudności z lokalizacją celu, (chmury, gimbal limit, przeszkody terenowe etc.) warto to zgłosić JTAC-owi, będzie wiedział, że coś jest nie tak i może wydać dodatkowe instrukcje, żeby przyspieszyć całą procedurę
> (JTAC) Pamiętać o "Laser on" w trybie binokularu, żeby mieć aktualne koordynaty

Tyle na szybko z mojej perspektywy, Nomis, jeśli masz też jakieś swoje uwagi (albo ktokolwiek inny) - to zachęcam do dodania.

Pozdrawiam

"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."
Post Reply