Ponieważ część osób musiała zebrać się wcześniej nie wszystko omówiliśmy na de-briefingu, dla tego tutaj umieszczę kilka spostrzeżeń/obserwacji:
+ Procedura identyfikacji "zażarła"
+ Check-in: w dużej większości poprawnie, jedyne uwagi to: pamiętać o podaniu przybliżonej pozycji i wysokości oraz kodów na jakich ustawione jest uzbrojenie naprowadzane na promień lasera
+ Read-backi w większości OK, jeden przypadek, gdy miałem odczytane prawie wszystko, włącznie z IP, typem celu etc. Ale Przy kolejnych readback-ach było poprawnie
+ Dyscyplina uzbrojenia - nie było przypadków nieautoryzowanego zrzutu
- Przypadki nadawania korespondencji intraflight na częstotliwości wspólnej
- Naruszenie strefy zakazu lotów
Z dodatkowych wniosków:
> Dodać sloty rezerwowe dla wszystkich typów maszyn (brakło dla Harriera, przepraszam)
> W przypadku procedury target talk-on upewnić się, że fligth nie jest za daleko i ma dobre pole widzenia na obszar celu
> Jeśli flight ma trudności z lokalizacją celu, (chmury, gimbal limit, przeszkody terenowe etc.) warto to zgłosić JTAC-owi, będzie wiedział, że coś jest nie tak i może wydać dodatkowe instrukcje, żeby przyspieszyć całą procedurę
> (JTAC) Pamiętać o "Laser on" w trybie binokularu, żeby mieć aktualne koordynaty
Tyle na szybko z mojej perspektywy, Nomis, jeśli masz też jakieś swoje uwagi (albo ktokolwiek inny) - to zachęcam do dodania.
Pozdrawiam
"Lotnik, skrzydlaty władca świata bez granic, ze śmierci drwi, życiu w twarz się prosto śmieje..."