Gildiansky Cup - #3 - SUGESTIE/PYTANIA

Wszystko co dotyczy "nietypowych" form rozrywki związanej z DCS - puchary, bardzo luźne misje arcade, czyli wszystkich możliwych zabaw z DCS. Forum dostępne tylko dla zarejestrowanych członków grupy.
User avatar
Veron
Posts: 54
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 44 (106hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Nie zgodzę się z Roteinem. Równie dobrze można kazać zrobić liva z pokoju, żeby upewnić się, że w użyciu jest tylko 1 monitor, a nie 3 na przykład. Przecież ktoś z 3 monitorami widzi więcej niż ktoś inny z tym samym zoomem na jednym. No i jeszcze VR... Wg. mnie nie przesadzajmy. Pamiętajmy, że to jest "gra symulacyjna", a nie prawdziwy symulator. Uważam też, że do tego aby walka była realistyczna jest jeszcze baaaaaardzo daleko :)

User avatar
Wikary
Moderator
Posts: 1164
Joined: 2018-11-11 10:35

Flights: 222 (546hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

VMFA-117 Commanding Officer

  1. Manewry przed walką.
    1. Założeniem turnieju jest, że nie symulujemy pola walki tylko dajemy ludziom skonfigurować maszynę przed mijanką, w tym rozpędzić się do wybranej przez zawodnika prędkości. Lead turn był rzeczywiście dopuszczalny w ostatniej edycji, ale nie był ściśle zdefiniowany. W praktyce, patrząc na ACMI, kończyło się na łapaniu offsetu po wejściu ~3 nmi od przeciwnika. Nikt nie miał do tego pretensji. Zasady w tej edycji muszą być na tyle proste, żeby nie siedzieć potem z lupą nad Tacview. Jeśli nie będzie konsensusu na coś bardziej wyraffinowanego, zostanie narzucone neutralne minięcie.
  2. Paliwo
    1. 70% brzmi sensownie.
  3. Teren
    1. Walka nad wodą brzmi sensownie.
  4. Warunki zwycięstwa
    1. Widzę, że na niektórych turniejach każą po starciu wylądować. Myślę, że dynamika gildiańskiego, jest niezła przy walce do momentu gdy jeden z zawodników traci zdolność lotu. Lądowanie zmniejszy atrakcyjność i nie jest raczej potrzebne.
    2. Wymaganie streamu z walki odpada. Rozumiem ideę ale ustawianie widoku w kabinie to sprawa indywidualna i organizatorzy się w to nie będą mieszać. Roma locuta causa finita.

Crayons
User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Jest OK. 70% paliwa, nad wodą, dopuszczalny offset. Wszystko jak trzeba. Wchodzę w to.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Ja z kolei jestem przeciwko walce nad wodą. Będzie nudniej, mniej malowniczo, nie będzie tego ciekawego motywu kiedy nagle gubisz przeciwnika bo znad lasu wleciał nad miasto czy coś. Poza tym wykorzystanie rzeźby terenu w walce też jest jedną z umiejętności dobrego pilota. Nie mówię, żeby bić tu się w kanionach - zwykłe pole z jakimś pagórkiem wystarczy. Miejscówka sprzed roku wydawała się ok.

User avatar
Birbant
Posts: 202
Joined: 2019-08-16 16:51

Flights: 225 (568hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Nad wodą łatwiej będzie stracić orientację i nie wiem czy nie będzie nawet trudniej niż w górach ale jak dla mnie to juz mniejsza o to. Tak uściślając jeszcze dopytam: jest dopuszczalne rozpoczęcie zakrętu przed minięciem ?
Last edited by Birbant on 2020-09-14 18:35, edited 1 time in total.

Birbant (według pl.wiktionary.org)

rzeczownik, rodzaj męskoosobowy
(1.1) przest. mężczyzna prowadzący hulaszczy tryb życia. Inaczej; hulaka, lekkoduch, raptus
User avatar
Veron
Posts: 54
Joined: 2018-07-05 19:18

Flights: 44 (106hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

Jeśli chmury są wciąż generowane dla każdego klienta w innym miejscu to proponuję by ich wcale nie było. Również popieram opcję z walką feet dry, nad wodą jest nuda, a nie wpłynie to znacznie na szanse walczących.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Veron wrote: 2020-09-14 18:34 Jeśli chmury są wciąż generowane dla każdego klienta w innym miejscu to proponuję by ich wcale nie było. Również popieram opcję z walką feet dry, nad wodą jest nuda, a nie wpłynie to znacznie na szanse walczących.
+1

User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

no. noo... wpłynie. Zamiast chować się po krzakach, miastach i dolinach to raczej trzeba walczyć i pokazać co się umie a nie jaki ma się sprzęt.
Ktoś ma 50 cali monitor 4k. Ktoś ma 24 cale full HD, ktoś inny VR lepszej lub najwyższej klasy. trzeba dać wszystkim równe szanse w zdolności lokalizacji przeciwnika. Dlatego ... Nad morzem jest chyba optymalnie. Lepiej się nie da. Tu w rachubę wchodzą inne czynniki takie jak pozycja słońca, refleksy od lustra wody. Czysta walka na noże. Na dodatek, w pewnych sytuacjach nad wodą trudno jest określić gdzie góra a gdzie dół. No i trudniej określić wizualnie odległość od tafli wody. Tu popieram Birbanta. No i bez chmur. Na ringu nie ma "krzeseł", za które zawodnik może się schować...

User avatar
ags
Moderator
Posts: 224
Joined: 2019-08-23 01:45

Flights: 181 (432hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Marshaller

NEWBIE Spotter

Re paliwo, zobaczcie sobie reguły SATAL, ktoś z teamu musi wylądować po. 70% jest niezłe.
Teren: można wyznaczyć kilka aren? Patelnia, pagórki, środek oceanu.

Opinia: pewne rzeczy nie powinny mieć miejsca.

Tematy zakazane:
ZipLip na carrierze, nie da się i już ;-)
User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

W sprawie technicznej.
Testowaliśmy dziś warunki na trzecim serwerze.
Rejestrowaliśmy nieustanne warpy.
Nie szło walczyć.

User avatar
Wodzu
Posts: 1204
Joined: 2018-05-10 14:38

Flights: 73 (198hs)
Specialized in: F-14B Pilot



Gildia Rentier

Misja która będzie postawiona na CUPie będzie prawdopodobnie osobną misją tylko z jednostkami walczącymi, czyt. na pusto. Nie powinno być problemów. Oczywiście feedback przyjęty.

Be quiet! 700W
Zalman Z3 PLUS (Z3PLUS)
Intel Core i5-6600K, 3.5GHz
HyperX Fury, DDR4, 32Gb
Asus Z170 PRO GAMING
MSI RTX 2070S
Joy VPC Base/TM Grip / TM Throttle
Saitek Rudder Pedals
4x Monitor AOC I2490PXQU/BT
User avatar
Vincent
Posts: 388
Joined: 2019-09-12 02:39

Flights: 180 (485hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

333 Commanding oficer

Widoki zewnętrzne też trzeba wyłączyć. Nie sprawdzałem, czy widok CTRL+F1 działa. Jeśli tak to też wyłączyć.

Poko



Vincent wrote: 2020-09-14 22:21 W sprawie technicznej.
Testowaliśmy dziś warunki na trzecim serwerze.
Rejestrowaliśmy nieustanne warpy.
Nie szło walczyć.
Chłopaki od nas też dziś testowali trzeci serwer i mieli te same problemy.

User avatar
raiven
Posts: 32
Joined: 2018-06-28 23:37

Flights: 104 (265hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Pilot

6WELT Pilot

Uważam, żeby zrobić turniej w okolicy płyty lotniska. I powinno być wymagane lądowanie. Wiem, wiem, ze nudniej, ale wyobraźcie sobie sytuacje, lecicie na oparach i ostatnim przeciagnieciem puszczona seria, przeciwnik zabity, ale wygrany właściwie, opada, nie ma paliwa i tak naprawdę sie rozbije. Dla mnie w takiej sytuacji to remis, a nawet -1 :p Jakby trzeba było wylądować to jednak włączy się myślenie ze warto odpuścić. Ale mogę się mylić, to tylko sugestia bo i tak nie biorę udziału :P

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

raiven wrote: 2020-09-15 11:54 Uważam, żeby zrobić turniej w okolicy płyty lotniska. I powinno być wymagane lądowanie. Wiem, wiem, ze nudniej, ale wyobraźcie sobie sytuacje, lecicie na oparach i ostatnim przeciagnieciem puszczona seria, przeciwnik zabity, ale wygrany właściwie, opada, nie ma paliwa i tak naprawdę sie rozbije. Dla mnie w takiej sytuacji to remis, a nawet -1 :p Jakby trzeba było wylądować to jednak włączy się myślenie ze warto odpuścić. Ale mogę się mylić, to tylko sugestia bo i tak nie biorę udziału :P
Takich sytuacji na oparach bedzie stosunkowo malo (jezeli w ogole) a bardzo ucierpi dynamika rozgrywki. Jezeli juz to mozna by wymagac, zeby zwyciezca utrzymal sie po walce w locie poziomym przez np. 30 sekund.

Locked