Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
Qba
Posts: 629
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 250 (620hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Avantar wrote: 2022-02-03 13:48 Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.
Myślę, że to nam w sumie wiele wyjaśnia. "ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu."
A na gildii rekonstruujemy warunki konfliku.

User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Kiler, ale AWACS to nie radar koordynujacy. To co u nas jest unicomem to AWACS. Posluchaj tego, nagranie z awacsa (o dziwo prawdziwego) z treningow.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:48 Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.
Na co Ci RADAR do walki powietrznej?? Czy nawet AWACS? Oprócz poinformowania cię o pozycji wroga - ale to bardziej nas Mig-21 bo wy macie DATALINK - co jest usankcjonowane konwencją

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:54 Kiler, ale AWACS to nie radar koordynujacy. To co u nas jest unicomem to AWACS. Posluchaj tego, nagranie z awacsa (o dziwo prawdziwego) z treningow.
I kto trenuje??? Mówiłem, jak macie "SWÓJ" awacs to możecie BRIEVITOWAĆ ile wlezie

Kiler
User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

To akurat natowski awacs, zaloga polsko, niemiecko, amerykanska ;]

Image

Image
Last edited by Avantar on 2022-02-03 14:12, edited 3 times in total.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Qba wrote: 2022-02-03 13:53
Avantar wrote: 2022-02-03 13:48 Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.
Myślę, że to nam w sumie wiele wyjaśnia. "ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu."
A na gildii rekonstruujemy warunki konfliku.
Świetnie - w warunkach konfliktu każdy kraj ma swój RADAR - do współdziałania wielu kontyngentów nadal jest prowadzona korespondencja ICAO- ja nie zabraniam BRIEVITY - macie swój RADAR - możecie używać co chcecie. Jesteśmy razem - koordynujemy działania wielonarodowe- RADAR ogarnia parę komend - reszta dzieje się na wewnętrznych kanałach - LUB PO AMERYKAŃSKU - walą na UNICOMIE - uniemożliwiając reszcie spokojne współdziałanie

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 14:08 To akurat natowski awacs, zaloga polsko, niemiecko, amerykanska ;]
Jak załoga czy załogi??? Jak załogi to gwarantuje Ci że mało kto ich słucha, jak załoga i tak sobie ustalili - to i OWSZEM - ja wiem że Amerykanie wpieprzają BRIEVITY do NATOPSów - ze skutkiem takim, że w ZATOCE mieliśmy największe straty od FRIENDLY FIRE

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

BO co innego ćwiczenia, a co innego Afgan - proponuję się tam rozejrzeć po korespondencji

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:54 Kiler, ale AWACS to nie radar koordynujacy. To co u nas jest unicomem to AWACS. Posluchaj tego, nagranie z awacsa (o dziwo prawdziwego) z treningow.
A JAK MACIE SWOJEGO AWACSA - i działacie sobie wśród amerykańskich dywizjonów - to JA WAM PRZECIEŻ MÓWIĘ, że możecie mieć BRIEVITY.....tylko po co one innym???

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 14:08 To akurat natowski awacs, zaloga polsko, niemiecko, amerykanska ;]

Image

Image
Tak, mamy również załogi wielonarodowe na C17 - z mojej eskadry czy skrzydła- koledzy. Jak Amerykanie robią ćwiczenia, to zwykle każdy używa otwartego języka ICAO - jest parę walących BRIEVITY, bo AMERYKANIE TO WALNELI TAM!!! I co z tego??? W większości taki AWACS - zwłaszcza jak będzie gadał ze Szwedami, Turkami czy innymi nacjami ze swoją historią i tradycją - TO W BRIEVITY NIE POGADA, CHYBA, że na ćwiczeniach ustalono parę słow stamtąd. Natomiast konflikt zbrojny - TO WALICIE NA GŁEBOKIE WODY - mogę wam trochę poopowiadeać

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

UWAGA - proszę mnie czytać ze zrozumieniem - ja nie piszę o tym co robicie wewnątrz amerykańskich dywizjonów/skrzydeł/eskadr - oddzielcie to - OK? Nie piszę o podmalowanej korespondencji BRIEVITY - Jeszcze raz -EUROPA nie ma AWACSA - AWACSy mają amerykanie - i tam walnęl;i swoje BRIEVITY - bo im tak wygodnie. Na ćwiczeniach po części tylko się to sprawdza, o czym jest na debriefach - większość SP (statków powietrznych) z AWACSEM porozumiewa się stosując korespondencję ICAO - POCZYTAJCIE CZYM JEST BRIEVITY - mało tego pisałem że to samo robili ZSRR w Układzie Warszawskim - bez sukcesów - jedyna ustandaryzowana korespondencja -rozumiana przez wszystkich i już będąca krótką to korespondencja ustalona na konwencji CHickagowskiej - AMERYKANIE będąc wodzami WSZYSTKIEGO walą BRIEVITY na wszystkie ćwiczenia - już nie będę pisał jak to się kończyło w konfliktach zbrojnych - każdy kto otworzy oczy zobaczy jak Brytole i Amerykanie walili do siebie -FRIENDLY FIRE - wy powielacie to od czego odchodzono po ZATOCE - ale to wasza sprawa - JA ROZUMIEM ŻE AMERYKANIE PCHAJA I BEDA PCHAC SWOJE SKROTY - bo im tak wygodnie - NATOMIAST SIE TO NIE SPRAWDZA. JA PISZĘ TYLKO I WYŁĄCZNIE o koordynacji, kiedy latamy wielonarodowo. AWACS - RADAR do tej koordynacji będzie potrzebował 7-10 komend. Reszta na swoich częstotliwościach może uskuteczniać BRIEVITY

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:48 Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.
NIEPRAWDA -Głupotę napisałeś

Kiler
User avatar
SirTea
Posts: 27
Joined: 2021-01-04 21:56

Flights: 89 (255hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

3ACS Pilot

VF-31 Naval Aviator

492nd vFS Pilot

Killer, skoro tak bardzo nie podoba ci się AMERYKAŃSKIE Brevity to zaproponuj coś równie dobrego. Moim zdaniem Brevity spełnia swoją funkcję na naszych realiach, szczególnie że często 90% samolotów należy do USAF/USN i z powodu jednego maks 2 Migów-21 miały by te samoloty zmieniać sposób komunikacji ?

Never lead a low or slow

Always lead a high or fast

When low and slow: Fix the low, then the slow

When high and fast: Fix the fast, then the high

Never re-center a high ball in close, but stop the rising ball

Fly the ball all the way to touchdown
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

SirTea wrote: 2022-02-03 15:06 Killer, skoro tak bardzo nie podoba ci się AMERYKAŃSKIE Brevity to zaproponuj coś równie dobrego. Moim zdaniem Brevity spełnia swoją funkcję na naszych realiach, szczególnie że często 90% samolotów należy do USAF/USN i z powodu jednego maks 2 Migów-21 miały by te samoloty zmieniać sposób komunikacji ?
Już zaproponowałem - mało tego nie jest to moje - a tak lata cały świat - dopisać 7-10 komend dla RADARu (wziąć tak jak wzięliście do startu lądowania z korespondencji ICAO)- jeżeli jest ogólny - reszta może stosować własne BRIEVITY, lub wystawić własny RADAR

Kiler
User avatar
raiven
Posts: 32
Joined: 2018-06-28 23:37

Flights: 104 (265hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Rentier

No. 26 Sqn Pilot

6WELT Pilot

Miałem się nie wypowiadać, ale trochę nie rozumiem problemu. Poza gildią latamy też zagraniczne jointopsy(313), część z nas latała też na FO, i dzięki temu hamerykańskiemu brevity nadal wszyscy się dogadywali, i czesto jak jest to wyuczone to jest to prostsze, niż Włochowi/Niemcowi itd tłumaczyć łamanym angielskim o co Ci chodzi :P

Na gildii nie mamy żadnego obcokrajowca (z tego co wiem), a przynajmniej każdy mówi po polsku. Po prostu przez te parę lat na gildii utarła się taka komunikacja, ktoś zaproponował i to działa do dziś. Działa też na zagranicznych serwerach. A my tutaj jesteśmy nadal tylko graczami i gramy w grę, i potrzebujemy coś co działa w grze( teraz mnie zje część gildii :P )

Czytam, że proponujesz komunikację ICAO, ale zauważ, że wrzuciłeś linka to dużej ilości dokumentów. Jestem otwarty na sugestie, ale pracuję i mam życie prywatne, wybacz ale nie będę wertował wszystkich, żeby zrozumieć o co Ci chodzi. Mógłbyś wrzucić jakieś konkrety. Tutaj chłopaki, podlinkowali filmiki z ćwiczeń, gdzie jest przykład użycia. Z całym szacunkiem do Ciebie, Ty tego nie zrobiłeś, a to co wrzuciłeś jest zbyt ogólnikowe. Myślę, że bardziej byłbyś przekonujący jakbyś rzucił konkrety czymś potwierdzone. Powinieneś też zrozumieć, że tutaj też jest beton wśród ludzi, bo wielu z nich długo gra już w tę grę i mają swoje przyzwyczajenia i na to potrzeba czasu żeby to zmienić.
Zresztą z tego co rozumiem jesteś w podobnej sytuacji, tylko z przeciwnej strony :)

Napewno Twoje doświadczenie jest bardzo wartościowe i każdy z chęcią by posłuchał, ale Ty masz doświadczenie z reala i rozumiem, że ciężko jest Ci przestawić się na to co jest na gildii. To całkowicie zrozumiałe. Tylko w drugą stronę też to tak działa, ludzie grają tutaj po kilkanaście lat w tą grę i im też trudno będzie się przestawić, no raczej potrzeba konkretów.

Tworzenie dokumentu na nowo wymaga nakładu pracy i dużo czasu zajmie zanim ludzie się przestawią na nową komunikację. Nadal są problemy z aktualnym brevity. Dlatego potrzeba konkretów.

Poza tym, myślę że nauczenie się podstawowego brevity które już tutaj obowiązuje i działa, zajmie mniej czasu niż wertowanie tych wszystkich dokumentów i dostosowanie ich do realiów tej gry. Jak ktoś wcześniej napisał, ciężko znaleźć więcej niż jednego AWACS, a żeby jeszcze był kontroler na wieży no to już luksusy. I pamiętaj, że mało osób lata w MFS, i raczej są nastawieni na symulację konfliktu.

A i nadal jakoś nie widzę problemu jak jest ktoś mi w stanie przekazać informację zwięźle bez użycia brevity, myślę że tutaj nikt by się o to nie czepiał.

Jak np zarequestować w ICAO, lądowanie overhead break 4shipem?

Locked