[2023-01-12 20:15] Odloty/doloty IFR w formacjach

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (232hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

W ramach treningu przenosimy się formacjami z Nellis na wyżej położoną bazę w Indiańskich Źródłach (KINS). Z powodu braku niektórych kart podejścia opowiemy o tym, jak domowymi sposobami zbudować sobie własne podejście, oparte na racetracku.

Zwracam uwagę na nietypową godzinę rozpoczęcia - to na wypadek gdybym znowu się rozgadał.

Więcej szczegółów wkrótce.

User avatar
SnakeJazz
Posts: 62
Joined: 2020-11-28 15:19

Flights: 69 (160hs)
Specialized in: Mi-8MTV2 Pilot



Gildia Instruktor

3ACS Pilot

Dla tych którzy jeszcze nie znają:

Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48

Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU

User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (232hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

W czasie treningu wykonamy przelot z Nellis (KLSV) do Creech (Indian Springs, KINS). Przelot w parach lub, jeśli ktoś będzie miał ochotę, większych ugrupowaniach.


Image

METARy

KLSV 05004KT 3000 BKN032 BKN200 BKN320 12/2 29.89
KINS 06008KT 6000 BKN019 BKN190 BKN310 10/1 29.89



Szczegóły trasy.

Odlot z Nellis:
Image


- wiatr jest niewielki, a pasy długie, więc będziecie mogli wybrać dowolny kierunek do startu;
- DREAM6 departure; https://aeronav.faa.gov/d-tpp/2213/00227DREAM.PDF

Image

- na SIDzie prędkość 300kts i formacja trail 2NM póki nie wyjdziecie nad chmury, wtedy możecie przejść do ciaśniejszego ugrupowania;
- po minięciu MINTT lub JUNNO (w zależności z którego pasa startowaliście) DCT INS TCN (Chan 87X); UWAGA - ATC może Was wysłać wcześniej na INS, więc bądźcie czujni.

Przelot do INS TCN z dowolną prędkością i w dowolnej formacji.


Dolot do Creech:

-dwa rodzaje podejść: TCN i ILS

Image


Image

- wejście w opublikowany holding nad INS w dowolnej formacji, max 250kts;
- po otrzymaniu zgody na podejście (TCN lub ILS) przejście do traila 2NM i wykonanie pełnej procedury z racetrackiem;
- bardzo ważne pilnowanie wysokości z procedury bo dookoła dużo gór;
- prędkość 250kts do 8NM na prostej (10NM dla skrzydłowych), gdzie wyrzucamy graty i redukujemy do prędkości podejścia.

Image


Na briefingu dodatkowo omówimy sobie:
- wykonywanie procedur w trailu,
- zbudowanie racetracka,
- wlot do holdingu/racetracka,
- zgoda na podejście,
- procedury Hi TCN 08 i ILS 08,
- uwagi dla wykonujących podejście TCN 08.

W związku z tym zapraszam też osoby chcące tylko posłuchać teorii.

User avatar
Syd
Posts: 93
Joined: 2020-05-05 10:36

Flights: 106 (232hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Instruktor

Poprawiłem mapę ILS 08 - dokładniejszy profil podejścia.

Jeśli ktoś chciałby jeszcze innym a/c polecieć to dawajcie znać.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Las Vegas, kasyna, whiskey, nocne życie, Elvis...
Polecam klimatyczny soundtrack. Tylko nie za głośno bo ATC usłyszy

Post Reply