W ramach treningu przenosimy się formacjami z Nellis na wyżej położoną bazę w Indiańskich Źródłach (KINS). Z powodu braku niektórych kart podejścia opowiemy o tym, jak domowymi sposobami zbudować sobie własne podejście, oparte na racetracku.
Zwracam uwagę na nietypową godzinę rozpoczęcia - to na wypadek gdybym znowu się rozgadał.
Więcej szczegółów wkrótce.
[2023-01-12 20:15] Odloty/doloty IFR w formacjach
Dla tych którzy jeszcze nie znają:
Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48
Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU
Pierwszy kontakt z ATC:
https://docs.google.com/document/d/1YFe ... IrAodbF_48
Zasady potwierdzania odbioru depesz (readback):
https://docs.google.com/document/d/1uau ... DSZ6I8ZLHU
W czasie treningu wykonamy przelot z Nellis (KLSV) do Creech (Indian Springs, KINS). Przelot w parach lub, jeśli ktoś będzie miał ochotę, większych ugrupowaniach.
METARy
KLSV 05004KT 3000 BKN032 BKN200 BKN320 12/2 29.89
KINS 06008KT 6000 BKN019 BKN190 BKN310 10/1 29.89
Szczegóły trasy.
Odlot z Nellis:
- wiatr jest niewielki, a pasy długie, więc będziecie mogli wybrać dowolny kierunek do startu;
- DREAM6 departure; https://aeronav.faa.gov/d-tpp/2213/00227DREAM.PDF
- na SIDzie prędkość 300kts i formacja trail 2NM póki nie wyjdziecie nad chmury, wtedy możecie przejść do ciaśniejszego ugrupowania;
- po minięciu MINTT lub JUNNO (w zależności z którego pasa startowaliście) DCT INS TCN (Chan 87X); UWAGA - ATC może Was wysłać wcześniej na INS, więc bądźcie czujni.
Przelot do INS TCN z dowolną prędkością i w dowolnej formacji.
Dolot do Creech:
-dwa rodzaje podejść: TCN i ILS
- wejście w opublikowany holding nad INS w dowolnej formacji, max 250kts;
- po otrzymaniu zgody na podejście (TCN lub ILS) przejście do traila 2NM i wykonanie pełnej procedury z racetrackiem;
- bardzo ważne pilnowanie wysokości z procedury bo dookoła dużo gór;
- prędkość 250kts do 8NM na prostej (10NM dla skrzydłowych), gdzie wyrzucamy graty i redukujemy do prędkości podejścia.
Na briefingu dodatkowo omówimy sobie:
- wykonywanie procedur w trailu,
- zbudowanie racetracka,
- wlot do holdingu/racetracka,
- zgoda na podejście,
- procedury Hi TCN 08 i ILS 08,
- uwagi dla wykonujących podejście TCN 08.
W związku z tym zapraszam też osoby chcące tylko posłuchać teorii.
METARy
KLSV 05004KT 3000 BKN032 BKN200 BKN320 12/2 29.89
KINS 06008KT 6000 BKN019 BKN190 BKN310 10/1 29.89
Szczegóły trasy.
Odlot z Nellis:
- wiatr jest niewielki, a pasy długie, więc będziecie mogli wybrać dowolny kierunek do startu;
- DREAM6 departure; https://aeronav.faa.gov/d-tpp/2213/00227DREAM.PDF
- na SIDzie prędkość 300kts i formacja trail 2NM póki nie wyjdziecie nad chmury, wtedy możecie przejść do ciaśniejszego ugrupowania;
- po minięciu MINTT lub JUNNO (w zależności z którego pasa startowaliście) DCT INS TCN (Chan 87X); UWAGA - ATC może Was wysłać wcześniej na INS, więc bądźcie czujni.
Przelot do INS TCN z dowolną prędkością i w dowolnej formacji.
Dolot do Creech:
-dwa rodzaje podejść: TCN i ILS
- wejście w opublikowany holding nad INS w dowolnej formacji, max 250kts;
- po otrzymaniu zgody na podejście (TCN lub ILS) przejście do traila 2NM i wykonanie pełnej procedury z racetrackiem;
- bardzo ważne pilnowanie wysokości z procedury bo dookoła dużo gór;
- prędkość 250kts do 8NM na prostej (10NM dla skrzydłowych), gdzie wyrzucamy graty i redukujemy do prędkości podejścia.
Na briefingu dodatkowo omówimy sobie:
- wykonywanie procedur w trailu,
- zbudowanie racetracka,
- wlot do holdingu/racetracka,
- zgoda na podejście,
- procedury Hi TCN 08 i ILS 08,
- uwagi dla wykonujących podejście TCN 08.
W związku z tym zapraszam też osoby chcące tylko posłuchać teorii.