WAŻNE: Proszę wszystkich uczestników o zapoznanie się z poniższym dokumentem i w miarę możliwości przećwiczenie wszystkiego "na sucho". Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.
https://docs.google.com/document/d/1MSJ ... sp=sharing
Na pewno przyda się w czasie lotu umiejętność ustawiania na HSI CRSu na TACAN'ie zgodnego z podanym kursem lotniskowca oraz odczytywanie odległości do radialu w prawym dolnym rogu HSI.
Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=274
Przykładowo Krzychoo i Ronan mają zająć samoloty 110 i 111 a w DCSie muszą zmienić xywki na
- 110 | Krzychoo
- 111 | Ronan
Plan startów i przydział częstotliwości wewnątrz flightów
Fala 1:
- Hot: 206, 207, 210, 212 | 121.2 MHz
- Cold: 302, 303, 305, 306 | 121.4 MHz
Fala 2:
- Hot: 110, 111, 115, 117 | 121.6 MHz
- Cold: 101, 102, 105, 107 | 121.8 MHZ
- 201, 204 | 122.2 MHz
- 310, 311 | 122.4 MHz
- 403, 404, 405, 406 | 122.6 MHz
Piloci startują parami (sekcjami) i trzymają się blisko parami podczas lotu. Przed startem należy uzyskać zgodę od ludzkiego ATC.
Po starcie sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-80 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc 50 nm lub dalej od łódki zgłaszają do ludzkiego CATCC chęć lądowania. CATCC zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case I przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu. Jeżeli po wylądowaniu ktoś chciałby zrobić kolejną rundkę to zgłasza to do wieży.
Jeżeli ktoś po wylądowaniu nie chce lecieć drugi raz tylko zaparkować i oglądać co się dzieje to zgłasza to do wieży, żeby ta wskazała miejsce do parkowania.
METAR
Temp -1C | Some clouds 7000 ft | wind 324 3kts sea level | QNH 2953 | Visibility unlimited
Komunikacja:
Zaleca się by samoloty znajdujące się w promieniu 100 nm od lotniskowca miały ustawioną jego częstotliwość. Na drugim radiu zaleca się ustawienie częstotliwości wewnątrz flightowej (podane wyżej).
Lotniskowiec:
- USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 127.5 Marshal & LSO | ICLS 1
W misji wgrany jest skrypt Alerax AI LSO ale na tym treningu z niego nie korzystamy. Można jedynie przed ostatnią prostą poprosić o "Straight in Approach" jeżeli ktoś chce uzyskać szczegółową ocenę lądowania.
Lotniska zapasowe:
- Batumi | 16X BTM | 131.0
- Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
- Kobuleti | 67X KBL | 133.0
- Shell 1 | 40Y SHE | 251.0 | KC-130 (nadaje tylko kierunek)
- Arco 1 | 41Y ARC | 251.0 | S-3 (nadaje tylko kierunek)
- Texaco 1 | 50Y TEX | 251.0 | KC-130
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).