Na terytorium państwa RED z rozpadającego się ZSRR przedostaje się broń chemiczna. Dowództwo operacyjne BLUE podejmuje decyzję o przeprowadzeniu ataku, zanim zostanie użyta w regionie. Noc 19.09.1989 r. Misja PvP viewtopic.php?f=59&t=1884&p=8332#p8332
CVN74 305 UHF AM 74X STS ICLS 1 BRC 295
LSO 270 UHF AM
COLT 1 278 UHF
COLT 2 279 UHF
COLT 1:
PRIMARY:
DESTROY ENEMY IL-78 IN LAR AIRBASE
COLT2:
PRIMARY
ESCORT COLT 1
WEATHER:
METAR VIS 9999 30 RMK FBL TURB Q3033
PAYLOAD:
COLT 1
AIM-9L*2, AIM-7M*2, 2*MK-83, FT*3
92% MAX WEIGHT
COLT 2
AIM-9L*2, AIM-7M*4, FT*3
91% MAX WEIGHT
FLY PLAN:
1) TAKEOFF AND DEPARTURE CASE III (RADIAL 247*)
COLT 2 2:12 (WHEN READY)
COLT 1 (3 MIN AFTER COLT 2)
2) WP1 500 FT AGL (FORM A GROUP)
3) REFUELING POINT
(KC-135MPRS "ARCO" 112X 16000FT 281.00 UHF)
COLT 2 FIRST GROUP
COLT 1 SECOND GROUP
4) ENTER 500 FT ASL (FENCE IN) / (CONFIG AG MODE)
5) BULLSEYE N 26 31 57 E 54 49 40 (FEET DRY)
6) TARGET POINT (TGT1) N 27 40 17 E 54 22 43 ALT 2635 FT
7) OFF (FENCE OUT) - RTB / AAR
DIVERT AL DHAFRA AB
ROE:
WEAPON HOLD / RETURN FIRE
THREATS:
SA-2, SA-3, AAA, MIG-18, MIG-14
NOTE:
Na przestrzeni lotu do osiągnięcia punktu TGT1 obowiązuje cisza radiowa. Przerwanie ciszy radiowej jest dozwolone w momencie przechwycenia grupy przez lotnictwo przeciwnika lub wystąpienia innego bezpośredniego zagrożenia dla realizacji misji (w/g uznania dla AWACS).
SYTUACJA:
Jesteście żołnierzami i pilotami państwa RED. Granicę oraz przestrzeń powietrzną Waszego kraju odzwierciedla FLYPLAN. Wasz umiłowany przywódca zapragnął zawładnąć regionem zatoki. Znając jego zapędy jako żołnierze macie świadomość, że przeciwko Waszemu krajowi może zostać wymierzony cios ze strony koalicyjnej BLUE, które pilnuje porządku światowego. Obecność jednej z grup floty BLUE w rejonie zatoki tylko utwierdza Was w tym przekonaniu. W chwili obecnej Wasza armia jest w stanie podwyższonej gotowości. W regionie nie trwa żaden konflikt zbrojny a stosunki dyplomatyczne z sąsiadującymi państwami utrzymywane są na dobrym poziomie. W związku z wprowadzeniem wyższego stanu gotowości patrolujecie przestrzeń powietrzną również nocą. Ruch lotniczy trwa jak zwykle. W bliskości granic przelatują różne samoloty innych państw a na Waszym terytorium trwają planowane loty innych maszyn wojskowych. Wasza uwaga powinna być skupiona na obiektach, które zdecydowanie naruszą przestrzeń powietrzną kraju.
RADIO:
SHIRAZ AB 128.500 VHF AM
TEXACO 251 UHF AM 51X TXO
TAC 250 UHF
FORD 1 247 UHF
FORD 2 248 UHF
FORD 3 249 UHF
WEATHER:
METAR 300002 KT NSC 26,2 A3033 RMK BLU=
MISSION:
Keep the CAP in the territory of the state. Capture airplanes that violate the airspace.
PAYLOAD:
MIG 18
AIM-9L*2, AIM-7M*4, FT*3
91% MAX WEIGHT
MIG 14
AIM-9L*2, AIM-7M*6, FT*2
92% MAX WEIGHT
FLY PLAN:
1) TAKEOFF AND DEPARTURE SHIRAZ RWY 11 L
2) ARRIVAL AND LANDING SHIRAZ RWY 11 R
ROE:
1. WEAPON FREE IN YOUR OWN TERRITORY / CONSENT TO MAKE CONFIRMED ENEMY CONTACTS
2. DO NOT BREACH THE NEIGHBORHOOD OF NEIGHBORING COUNTRIES
THREATS:
PATRIOT AL. DHAFRA AB
HAWK AL. AIN INTERNATIONAL
Moim zdaniem bardzo fajny pomysł na misję, oby więcej tego typu spotkań, spodobała mi się też koncepcja briefiengów wysyłanych do uczestników misji w taki sposób, że obie strony/jedna z nich nie wie jaki dokładnie cel mają przeciwnicy. Niestety niedługo po starcie w wyniku problemów technicznych mój samolot miał bliskie spotkanie z ziemią, więc za długo nie polatałem Czekam na kolejne misje PvP i mam nadzieję, że następnym razem wszystko pójdzie gładko.
Dzięki bardzo za misję.
Bardzo w fajny sposób sprawdziło się to że jako strona RED do końca nie byliśmy świadomi co dokładnie się dzieje pod nami, przez lot na bardzo niskiej wysokości dostawaliśmy informacje tylko o pojedynczych samolotach, a nie chcieliśmy ryzykować całkowitego zejścia pod chmury z uwagi na to że mielibyście nas na widelcu, dodatkowo przez to że co chwile pojawiały się całkowicie inne kontakt, a poprzednie znikały istniało ryzyko że blue znajdzie się niebezpiecznie blisko naszych pozycji. Przez braki w pokryciu EWR zdecydowaliśmy o zachowaniu ostrożności z uwagi na możliwe ponowne podejścia strony BLUE które nie nastąpiły. Co się później okazało w momencie gdy my powoli zaczęliśmy się do was kierować, wy już wykonaliście zadanie i zaczęliście uciekać
Misja wyszła by dużo lepiej gdybyśmy znaleźli się nad rejonem działań przed wami, a tak w chwili startu już dostawaliśmy informację o tym że przekraczacie naszą granicę.
Dodatkowo pojawił się niezidentyfikowany błąd (ciężko stwierdzić co jest tutaj winne) w postaci braku synchronizacji fizycznego samolotu z jego pozycja na wszystkich systemach nawigacyjnych. Według wszelkich systemów naszego batmobilu oraz innych samolotów powinniśmy znajdować się nad lotniskiem, natomiast rzeczywista nasza pozycja znajdowała się około 200 km dalej, i tak przez 30 minut szukaliśmy pod sobą lotniska którego nie było.
Co do uwag do misji mam tylko jedną - mniejszy wiatr Startowaliśmy z wysokości 4k AWL i musieliśmy wspomagać się NWS, bo zostaliśmy spychani z pasa.
04:30 - Taxi to RWY 11L
14:28 - Take-off RWY 11L (walka z wiatrem)
37:46 - Wejście w obszar bezpośredniego zagrożenia
41:31 - Próba przechwycenia celu
43:45 - Wektor od EWR na samolot w odległości 6 nm, po krótkiej pogoni zaniechanie ataku z uwagi na własne bezpieczeństwo
44:30 - Wektor od EWR na grupu uciekającą
47:25 - Próba przechwycenia uciekających celów
49:39 - Pogoń za grupą Blue
51:10 - Powrót nad chmury i wejście w holding
51:35 - Wykrycie 4 ship przeciwnika
01:00:20 - Testy napędu nadświetlanego (moment pojawienia się błędu i przeniesienie się na nawigacji samolotu o 100 mil, co widać na wskazaniu range na wyświetlaczu)
01:14:00 - Obniżenie lotu pod podstawę chmur i rozpoczęcie poszukiwania lotniska w miejscu w którym powinno się znajdować. (Przez nieznany błąd w tym momencie fizycznie znajdujemy się 200 km dalej)
01:16:00 - Krążenie i wizualne przeczesywanie ziemi w poszukiwaniu lotniska którego tutaj nie ma
01:22:00 - Potwierdzenie od Ford 2-3 z jego data linka że jesteśmy przy lotnisku
01:35:00 - Złapanie Tacana od lotniska i potwierdzenie o tym że nawigacja w samolocie nawaliłą i znajdujemy się 160 mil od punktu lądowania, konsultacja z 2-3 i potwierdzenie o tym że ten tacan wskazuje prawidłową pozycje, decyzja o lądowaniu w terenie przygodnym (do tego momentu nie zdawaliśmy sobie w 100% sprawy z tego że wkradł się jakiś błąd)
01:41:10 - Podejście do lądowania z 800 funtami paliwa w terenie przygodnym przy bardzo dużym wietrze (przy 300 funtach w F-14 silniki się rozłączają)
Zazdroszczę Bratkowi tego spokojnego, wręcz znudzonego tonu głosu (halo! jest noc, niski pułap!). W porównaniu z naszą eskortą brzmimy jakbyśmy pierwszy raz lecieli misję online.