Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

[2019-01-13 20:00] Carrier Ops Case III

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Awatar użytkownika
Qba
Rejestracja: 2018-09-06 19:06

Gildia Pilot

313 Pilot

2019-01-09 21:10

Po spektakularnych baletach w porze dziennej zapraszam na trening odejść i podejść do lotniskowca z zachowaniem procedur Case III (noc lub słaba pogoda) z uwzględnieniem ludzkiego ATC.

WAŻNE: Zapoznajemy się koniecznie z tym dokumentem i w miarę możliwości ćwiczymy wszystko "na sucho" jeszcze przed treningiem. Tak samo jak ostatnio zaczniemy od briefingu, na którym powtórzymy teorię ale żadna teoria nie zastąpi praktyki.

Obrazek

Należy posiadać podstawowe umiejętności latania na przyrządach - trzymanie kursu, prędkości, wysokości i kręcenie się w racetrackowym holdingu na zadanym radialu i odległości.

Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.

Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=276
Przykładowo Ronan i Krzychoo mają zająć samoloty 110 i 111 a w DCSie muszą zmienić xywki na
110 | Ronan
111 | Krzychoo
Można też w ogóle pominąć swój callsign "słowny" i ograniczyć się tylko do numeru.

Zajmując swój slot upewniamy się, że wzięliśmy samolot z dobrym numerem. W przypadku jakichś komplikacji (pomyliliśmy samolot, zajęliśmy rezerwowy, nie ten itd) w komunikacji z ATC należy używać numeru z callsignu w DCSie.


Plan startów i przydział częstotliwości wewnątrz flightów
Fala 1:
Hot: 206, 207, 210, 212 | 121.2 MHz
Cold: 302, 303, 305, 306 | 121.4 MHz

Piloci z Fali 2 siedzą na "Spectators" albo "Observers" i wchodzą do kokpitów dopiero na mój wyraźny sygnał. Ma to na celu uniknięcie problemów ze spawnowaniem się na kimś.

Fala 2:
Hot: 110, 111, 115, 117 | 121.6 MHz
Cold: 101, 102, 105, 107 | 121.8 MHZ

Część samolotów zaczyna na lotnisku Senaki:
201, 204 | 122.2 MHz
310, 311 | 122.4 MHz
403, 404, 405, 406 | 122.6 MHz

Obrazek

Piloci startują pojedynczo z 30 sekundowymi odstępami, rejoinują się w sekcje w ustalonym przez siebie wcześniej punkcie RV i trzymają się blisko parami podczas lotu do momentu wyznaczenia marshall holding pointu. Przed startem należy uzyskać zgodę od ludzkiego ATC.

Po spotkaniu w punkcie RV sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-80 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc 50 nm lub dalej od łódki zgłaszają do ludzkiego CATCC chęć lądowania. CATCC zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case III przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu. Jeżeli po wylądowaniu ktoś chciałby zrobić kolejną rundkę to zgłasza to do wieży.

Jeżeli ktoś po wylądowaniu nie chce lecieć drugi raz tylko zaparkować i oglądać co się dzieje to zgłasza to do wieży, żeby ta wskazała miejsce do parkowania.

Obrazek

METAR
TBA

Komunikacja:
Zaleca się by samoloty znajdujące się w promieniu 100 nm od lotniskowca miały ustawioną jego częstotliwość. Na drugim radiu zaleca się ustawienie częstotliwości wewnątrz flightowej (podane wyżej).

Lotniskowiec:
USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 127.5 Marshal & LSO | ICLS 1
LSO:
W misji wgrany jest skrypt Alerax AI LSO. Zaleca się korzystanie z opcji "Request Straight In " na ostatniej prostej, żeby uzyskać szczegółową ocenę lądowania.

Lotniska zapasowe:
Batumi | 16X BTM | 131.0
Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
Kobuleti | 67X KBL | 133.0

Tankowce:
Shell 1 | 40Y SHE | 251.0 | KC-130 (nadaje tylko kierunek)
Arco 1 | 41Y ARC | 251.0 | S-3 (nadaje tylko kierunek)
Texaco 1 | 50Y TEX | 251.0 | KC-130

CTD i crashe:
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).

Dwie ściągawki na Kneeboard dostępne tu. Wrzucamy je do D:\Users\Qba\Saved Games\DCS\Kneeboard\FA-18C_hornet

Awatar użytkownika
Qba
Rejestracja: 2018-09-06 19:06

Gildia Pilot

313 Pilot

2019-01-13 00:54

Case III recovery, schematy i komunikacja w pigułce:
https://i.imgur.com/zgjQrFI.png
źródło: https://www.reddit.com/r/hoggit/comment ... ach_chart/

Awatar użytkownika
Qba
Rejestracja: 2018-09-06 19:06

Gildia Pilot

313 Pilot

2019-01-13 19:50

Meteo
Temp. -2C / Some clouds 3000ft / wind SE 2-5 kts / QNH 2983 / visibility unlimited

Tankowce:

Arco 1 | 41Y AR7 | 251.0 | S-3 (nadaje tylko kierunek) | Overhead Mother angels 7
Texaco 5 | 42Y TX8 | 251.0 | S-3 (nadaje tylko kierunek) | Overhead Mother angels 8
Shell 1 | 43Y SH9 | 251.0 | S-3 (nadaje tylko kierunek) | Overhead Mother angels 9
Texaco 1 | 50Y TEX |251.0 | KC-130

ODPOWIEDZ