Gildia.org jest otwartą platformą do wspólnych rozgrywek polskiej sceny DCS - zapraszamy wszystkich pilotów (niezależnie od poziomu doświadczenia), a także wszystkie zorganizowane grupy oraz eskadry.

Zarejestruj się i dołącz do naszej społeczności, latamy na DCS World 2.5 Open Beta oraz nie stawiamy kryteriów rekrutacyjnych (REKRUTACJA), wszyscy chętni do wspólnego latania online znajdą u nas swoje miejsca na naszym fragmencie wirtualnego nieba.

Jeśli jeszcze jesteś niezdecydowany, zapraszamy na nasz serwer TeamSpeak (konfiguracja viewtopic.php?f=11&t=4 ) lub nasz kanał YouTube https://www.youtube.com/channel/UCLTBtk ... 0tyQ7lnWpg.

Image Note for non-polish speaking pilots: during account registration, please put all the details about why would you like to join our community or short note that you are registering an account for the Join Ops use into the "Interested in" field .

If you are interested in Join Ops operations please get in contact with us via contactadmin , the account creation is not required .

[2019-02-10 20:00] Carrier Ops Case I with LSO

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 50 (124hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Commanding Officer

2019-02-01 17:44

Trening procedur Case I ale tym razem ze skryptem Alerax AI LSO w roli ATC i LSO. Każde lądowanie jest obiektywnie ocenione i wszyscy będziemy mogli się przekonać, że samo złapanie liny nie jest wyzwaniem - wyzwaniem jest posadzenie samolotu bezpiecznie.

WAŻNE: Każdy uczestnik misji musi mieć doświadczenie praktyczne w użyciu skryptu LSO. Można je zdobyć ćwicząc na Gildiańskim Range'u albo offline na załączonej misji. Pełen opis jego działania znajduje się w topicu na forum ED.
Szczególnie ważna jest umiejętność kręcenia prawidłowych okręgów w holdingu ("stacku"). Wąskim gardłem w sprowadzaniu wszystkich na lotniskowiec są samoloty będące w holdingu na 2000 ft. Jeżeli te nie "rysują" odpowiednio dobrego okręgu skrypt LSO nie przepuści ich dalej. Należy wcześniej przećwiczyć lot ze skryptem LSO a nie uczyć się tego na tym wydarzeniu.

Procedury Case I. Należy je znać na pamięć: https://docs.google.com/document/d/1MSJ ... sp=sharing

Jeżeli są pytania to chętnie na nie odpowiem, można mnie znaleźć na TeamSpeaku.

Na pewno przyda się w czasie lotu umiejętność ustawiania na HSI CRSu na TACAN'ie zgodnego z podanym kursem lotniskowca oraz odczytywanie odległości do radialu w prawym dolnym rogu HSI.

Przydział maszyn
Na potrzeby tej misji zmieniamy swój callsign w DCSie (w liście serwerów po prawej stronie na górze) tak, żeby uwzględniał numer konkretnej maszyny, którą będziemy lecieć. Przydział numerów jest tu: gildia/event?mid=301
Przykładowo Mal i Psycho mają zająć samoloty 405 i 406 a w DCSie muszą zmienić xywki na
  • 405 | Mal
    lub sam numer
  • 406
Zajmując swój slot upewniamy się, że wzięliśmy samolot z dobrym numerem. W przypadku jakichś komplikacji (pomyliliśmy samolot, zajęliśmy rezerwowy, nie ten itd) w komunikacji z ATC należy używać numeru bocznego maszyny (nie z callsignu w DCSie) bo ten numer jest "widziany" przez skrypt. Ponadto zmiana numeru bocznego w loadout screenie ni wpływa na numer boczny "widziany" przez skrypt LSO.


Plan startów i przydział częstotliwości wewnątrz flightów
Fala 1:
  • TBA
  • TBA
Piloci z Fali 2 siedzą na "Spectators" i wchodzą do kokpitów dopiero na mój wyraźny sygnał. Ma to na celu uniknięcie problemów ze spawnowaniem się na kimś.

Fala 2:
  • TBA
  • TBA

Piloci startują parami (sekcjami) i trzymają się blisko parami podczas lotu.

Po starcie sekcje odchodzą na wybrany przez siebie kierunek na odległość około 60-80 nm od lotniskowca następnie zawracają i będąc na około 30-40 nm od łódki zgłaszają chęć lądowania do skryptu LSO "Request Marshal Sectional" (lub "Request Marshal Single" pojedynczy samolot) . Skrypt zarządza ruchem i sprowadza wszystkich na łódkę w oparciu o procedury Case I przedstawione w powyższym dokumencie i omówione na briefingu.

WAŻNE: Skrypt się zawiesza gdy na lotniskowcu wyląduje samolot, który nie miał na to zgody. Dlatego na finalu 0.7 nm należy mieć pewność, że LSO powiedział do nas "Call the ball" -> "Roger ball". Jeżeli tak się nie stało nie należy lądować tylko albo odejść na Waveoff Pattern i zrobić dodatkowe kółko w landing patternie albo wybrać w skrypcie opcję 'RESET' i zacząć od nowa.

Po lądowaniu podjeżdżamy do wolnej katapulty nr 1 lub 2, przetankowujamy się, startujemy, odchodzimy zgodnie z procedurą i cały proces się powtarza.

METAR
TBA

Komunikacja:
Zaleca się by samoloty znajdujące się w promieniu 100 nm od lotniskowca miały ustawioną jego częstotliwość. Na drugim radiu zaleca się ustawienie częstotliwości wewnątrz flightowej (podane wyżej).

Lotniskowiec:
  • USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 127.5 Marshal & LSO | ICLS 1
Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
  • TBA
CTD i crashe:
W pobliżu lotniskowca w powietrzu znajduje się grupa "500 F/A-18C Air Reserve", z której można skorzystać jeżeli ktoś był w powietrzu i go wyrzuciło. Należy zapamiętać swój nowy numer boczny 5xx.
Jeżeli ktoś się po prostu rozbił to może wejść w swój poprzedni slot od początku za zgodą CATCC (teamspeak).

Podczas misji będę starał się na bieżąco zapisywać wszystkie oceny i następnego dnia wrzucę jakąś cool tabelkę z wynikami. Tabelka możliwych ocen

VFA-313 Commanding Officer
User avatar
Qba
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 50 (124hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA313 Commanding Officer

2019-02-09 17:39

Uwaga: Przed misją należy zainstalować US Navy Deck Equipment Mod

Plan startów i sugerowane częstotliwości wewnątrz flightów.

Fala 1:
  • Hot: 305, 306 (300.3 MHz)
  • Hot: 410, 412 (301.3 MHz)
  • Cold: 303, 304 (303.3 MHz)
  • Cold: 405, 406 (304.3 MHz)
Piloci z Fali 2 siedzą na "Spectators" i wchodzą do kokpitów dopiero na mój wyraźny sygnał. Ma to na celu uniknięcie problemów ze spawnowaniem się na kimś.

Fala 2:
  • Hot: 307, 310 (310.3 MHz)
  • Hot: 401, 402 (311.3 MHz)
  • Cold: 301, 302 (313.3 MHz)
  • Cold: 407, 404 (314.3 MHz)

METAR
UGSB 26008KT 9999 SCT065 1 Q1007 RMK FBL TURB BLU=
http://www.metarreader.com/


Lotniskowiec:
USS Stennis CVN-74 | 1X STE | 305.0 Marshal | 127.5 LSO + Tower | ICLS 1

Lotniska zapasowe:
  • Batumi | 16X BTM | 131.0
  • Senaki | 31X TSK | 132.0 (będzie ludzkie ATC na podanej częstotliwości)
  • Kobuleti | 67X KBL | 133.0
Tankowce:
  • Arco 1 | S-3 Viking | 51Y | 251.0 | 15k
  • Shell 1 | KC-135MPRS | 52Y | 251.0 | 16k
Bingo:
  • 2500 - przerywamy podejście i odchodzimy do tankowca
  • 1500 - przy tej ilości, jeżeli nie jesteśmy w bezpośredniej bliskości tankowca, odchodzimy na Batumi 16X

VFA-313 Commanding Officer
Post Reply