Brevity

Forum "o wszystkim" - forum publicznie dostępne oraz otwarte dla wszystkich


Image

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Kiler wrote: 2022-02-03 04:29A jak ktoś kocha amerykańskie BRIEVITY -to nic nie stoi na przeszkodzie mieć swojego AWACSA i nawalać korespondencję ile wlezie.
Zdecydowana większość pilotów na Gildii i zdecydowana większość slotów na HRP to sloty amerykańskie. Ty masz "aż" jeden lot HRP na Ołówku i stwierdzasz, że Ci nie pasuje, że amerykańskie loty gadają po swojemu i chcesz przestawiać całą Gildię pod siebie? Ja tak odbieram Twoje wypowiedzi.




Co do uwagi na temat mojego lotu przemilczę tę nieuprzejmość, być może masz taki sposób obrony - Ja chcę Gildię przestawiać pod siebie?? Czy BRIEVITY jest wewnętrznym kodem USA??? Cały świat lata na konwencji - jest ona używana do współdziałania. To kto waląc mi tu wewnętrzne BRIEVITY danego kraju ustawia Gildię pod siebie?? A może macie tu tylko USA? przy współdziałaniu używamy ICAO, jak nie ma Syryjczyków, Żydów, Turków, jak to napisałeś to ja NIE WYMAGAM znajomości ich slangu - TY NATOMIAST WYMAGASZ ODE MNIE SLANGU USA.....to kto tu gna pod siebie??? Natomiast pięknie odwróciłeś sytuację. GRATULUJĘ

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 12:56 Dodam jeszcze, że - oczywiśćie - większość z nas nie jest aktywnym personelem lotniczym polskich sił powietrznych. Jednak wedle naszej najlepszej wiedzy i dostępnych dokumentów staramy się odtwarzać co się da. Rozumiem, że Twoje doświadczenia z działań w Iraku czy nad Litwą są inne. Jasne, tam wystarczy intercept, fly heading i cleared to land. Ale znów - słuchająć nagrań z takiego green flaga jakoś inne nacje współpracująć z amerykanami nie mają problemów używać ichniego / standardowego (tak, jak publikacja wyżej, to standard) słownictwa by skrócić komunikację.
Jeszcze raz - RADAR jest radarem, przy współdziałaniu używa korespondencji ICAO - rónież podczas przechwyceń - to co słyszycie to korespondencja wewnętrzna amerykańska, która może dziać się obok, lub na kanale ogólnym, każde siły powietrzne używają swoich własnych kanałów - jak RADAR koordynuje różne rodzaje sił zbrojnych, używa korespondencji ICAO - również do prowadzenia przechwyceń i wspomagania zadań - wewnętrzne spike, nawet fox, czy pomping nie interesuje RADARU!!! To korespondencja wewnętrzna która nie powinna mieć miejsca na współdziałaniu - Amerykanie są odpowiedzialni za większość strat sił sojuszniczych w Zatoce oraz zwykle za bałagan. Ale może wiecie lepiej....

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Żeby nie było - w latach 80 oraz przy układzie warszawskim było podobnie - ZSRR próbował wprowadzić "swoją" korespondencję radiową, Gdybyście posłuchali ludzi z lotnictwa, to otrzymalibyście 1000 zabawnych sytuacji, kiedy to raz w miesiącu nasze Ludowe WP musiało ćwiczyć loty w BRATNIM języku - powstało z tego WIRAŻUJU W STREFUJU i inne, nie będę się rozpisywał - tAKIE PRAWO MOCARSTW, żeby próbować narzucić. Amerykanom teraz wychodzi nie lepiej, chociaż tragiczniej. Poczytaj o ZATOCE. Konwencja pokrywa wszystkie manewry które są potrzebne RADAROWI do prowadzenia cię, przechwycenia. RESZTA - czy ty masz kogoś na dupie, czy strzelasz, potrzebne jest twoim kolegom i skrzydłowemu. RADAR nie pomoże ci jak kogoś masz na dupie - CHCESZ pomocy sojuszniczego statku - mówisz do radaru - request assistance - i on ci znajdzie jednostkę w pobliżu i zapyta jej czy mogą. i będzie odpowiedź NEGATIVE albo AFFIRM, give me intercept heading....Tyle

Kiler
User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

ok, to inaczej. Głęboki wdech. Co konkretnie Ci sie nie podoba? Bo trzymasz się tego żeby używać ICAOwskich komend przy komunikacji z RADAREM (radarem, nie magiciem, awacsem czy kontrolerem JTAC). Najcesneij uzywanymi rzeczami poza icao sa kursy przechwycen albo informacje picture - tego NIE ma w icao. jak po icaowskiemu zapytasz o sily przeciwnika w powietrzu? Format BRAA tez nie jest formatem icaowskim. A jest i bedzie uzywany bo daje obraz sytuacji wszystkim "graczom" w stosunku do bullseye (kolejna rzecz ktorej nie ma w ICAO). ICAO to w ogole przeciez *cywilna* komunikacja. Stad brevity i dokumenty natowskie (nie natopsy jak to piszesze bo to zupelnie cos innego). Napisz konkretnie z ktorymi rzeczami z brevity masz problem, wyjasnimy, pomozemy. Rowniez otwarci na zmiany jestesmy - ale po to systematyzujemy komunikacje by jej uzywac, wlasnie na unicomie, przy kontakcie z awacsem czy tam radarem jak mamy juz kontrole obszaru.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:26 ok, to inaczej. Głęboki wdech. Co konkretnie Ci sie nie podoba? Bo trzymasz się tego żeby używać ICAOwskich komend przy komunikacji z RADAREM (radarem, nie magiciem, awacsem czy kontrolerem JTAC). Najcesneij uzywanymi rzeczami poza icao sa kursy przechwycen albo informacje picture - tego NIE ma w icao. jak po icaowskiemu zapytasz o sily przeciwnika w powietrzu? Format BRAA tez nie jest formatem icaowskim. A jest i bedzie uzywany bo daje obraz sytuacji wszystkim "graczom" w stosunku do bullseye (kolejna rzecz ktorej nie ma w ICAO). ICAO to w ogole przeciez *cywilna* komunikacja. Stad brevity i dokumenty natowskie (nie natopsy jak to piszesze bo to zupelnie cos innego). Napisz konkretnie z ktorymi rzeczami z brevity masz problem, wyjasnimy, pomozemy. Rowniez otwarci na zmiany jestesmy - ale po to systematyzujemy komunikacje by jej uzywac, wlasnie na unicomie, przy kontakcie z awacsem czy tam radarem jak mamy juz kontrole obszaru.
I tu się mylisz.......polecam popytać kolegów z AIR POLICING - gdzie litewski radar koordynuje przechwycenia

Kiler
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Kiler wrote: 2022-02-03 13:12 Jeszcze raz - RADAR jest radarem, przy współdziałaniu używa korespondencji ICAO - rónież podczas przechwyceń - to co słyszycie to korespondencja wewnętrzna amerykańska, która może dziać się obok, lub na kanale ogólnym, każde siły powietrzne używają swoich własnych kanałów - jak RADAR koordynuje różne rodzaje sił zbrojnych, używa korespondencji ICAO - również do prowadzenia przechwyceń i wspomagania zadań - wewnętrzne spike, nawet fox, czy pomping nie interesuje RADARU!!!
Czy można prosić o link do jakiegoś dokumentu źródła, gdzie jest opisana korespondencja ICAO podczas przechwyceń?

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Koordynacja względem BULLSEYE???? Całe lotnictwo tak lata tylko nie jest względem BULLSEYE tylko VOR, NDB - jaki masz z tym problem?? Ja nawet nie mam problemu jak sobie VOR nazwiesz BULLSEYE - to wtedy czego konwencja nie pokrywa???

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Qba wrote: 2022-02-03 13:40
Kiler wrote: 2022-02-03 13:12 Jeszcze raz - RADAR jest radarem, przy współdziałaniu używa korespondencji ICAO - rónież podczas przechwyceń - to co słyszycie to korespondencja wewnętrzna amerykańska, która może dziać się obok, lub na kanale ogólnym, każde siły powietrzne używają swoich własnych kanałów - jak RADAR koordynuje różne rodzaje sił zbrojnych, używa korespondencji ICAO - również do prowadzenia przechwyceń i wspomagania zadań - wewnętrzne spike, nawet fox, czy pomping nie interesuje RADARU!!!
Czy można prosić o link do jakiegoś dokumentu źródła, gdzie jest opisana korespondencja ICAO podczas przechwyceń?
ależ oczywiście są tam też procedury, ustalenia, operacje statków powietrznych, słowem - WSZYSTKO, mało tego w różnych językach : https://www.icao.int/publications/pages/doc-series.aspx

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Co do samego przechwycenia, radar mówi tylko: CONTACT 20miles ahead heading 200 speed 300

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

OT i cala korespondencja: bo panowie piloci to PILOT jest odpowiedzialny teraz żeby przechwycić - jak chce vector - prosi tylko request intercept vector

Kiler
User avatar
Avantar
Posts: 1125
Joined: 2018-06-19 09:26

Flights: 281 (754hs)
Specialized in: F-16C



Gildia Rentier

Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.

Avantar
My rig: MSI MPG Z490 GAMING EDGE WIFI; HyperX Fury RGB 64GB (4x16GB) 3200MHz DDR4 CL16; Intel Core i9-10900KA; Zotac RTX 3090; HOTAS Warthog; HOTAS Cougar; WinWing F16EX Throttle, MFD Cougar; Track IR 5; Thrustmaster TPR
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

TYLE - RADAR, jak cel zmienia te parametry które podałem wyżej, sam komunikuje do zainteresowanego SP - tak działa całe AIR POLICING - Jedna komenda od radaru. Oczywiście jest wewnętrzna korespondencja - ALE TO JUŻ BRIEVITY - gdzie oba przechwytujące statki się komunikują

Kiler
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Kiler wrote: 2022-02-03 13:45
Qba wrote: 2022-02-03 13:40 Czy można prosić o link do jakiegoś dokumentu źródła, gdzie jest opisana korespondencja ICAO podczas przechwyceń?
ależ oczywiście są tam też procedury, ustalenia, operacje statków powietrznych, słowem - WSZYSTKO, mało tego w różnych językach : https://www.icao.int/publications/pages/doc-series.aspx
Wow tam jest kilkadziesiąt różnych pozycji. Próbowałem na szybko wyszukać po "communication", "radio" ale zero wyników. Wiesz, który to konkretnie dokument?

User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Avantar wrote: 2022-02-03 13:48 Glownei to tuaj https://caisatech.net/uploads/XXI_1.1_O ... 2_1990.pdf -> ale inne jest rozumienie interception w odniesnieniu do cywilnych operacji (czyli: zlokalizuj, eskortuj, odporowadz na lotnisko) a czym innym przechwycenie na ostro i walka powietrzna. tego w ICAO nie ma. ICAO reguluje uzycie przestrzeni powietrznej w warunkach pokoju a nie konfliktu.
Bo nie musi BYC - to pokrywa właśnie wasze BRIEVITY - ale na pewno nie RADAR KOORDYNUJĄCY?? Co jest tu takie trudne do zrozumienia??

Kiler
User avatar
Kiler
Posts: 98
Joined: 2020-05-28 13:35

Flights: 8 (98hs)
Specialized in: L-39



Gildia Rentier

Qba wrote: 2022-02-03 13:51
Kiler wrote: 2022-02-03 13:45
Qba wrote: 2022-02-03 13:40 Czy można prosić o link do jakiegoś dokumentu źródła, gdzie jest opisana korespondencja ICAO podczas przechwyceń?
ależ oczywiście są tam też procedury, ustalenia, operacje statków powietrznych, słowem - WSZYSTKO, mało tego w różnych językach : https://www.icao.int/publications/pages/doc-series.aspx
Wow tam jest kilkadziesiąt różnych pozycji. Próbowałem na szybko wyszukać po "communication", "radio" ale zero wyników. Wiesz, który to konkretnie dokument?
Częściowo ANNEX 10, częściowo DOCI - proponuję znaleźć lepiej wydawnictwo JEPPESENNA (amerykanskie) które to streszcza:)))

Kiler
Locked