Eastern Watch

Plany nadchodzących lotów - forum otwarte dla wszystkich
Post Reply
User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Luty 2008

Przez ostatnie cztery miesiące na terenie Abchaskiej Republiki Ludowej miała miejsce wojna domowa na tle etnicznym. W konflikcie uczestniczyły pośrednio również państwa sąsiadujące - od północy Republika Krasnodaru, od południa Gruzja Zachodnia.

W wyniku zaaranżowanych przez Zachód rozmów pokojowych, podpisano zawieszenie broni. Następnie ONZ uchwaliło rezolucję wyznaczającą strefę zakazu lotów nad częścią Abchazji w celu ochrony lokalnej ludności.

Zakaz lotów zaczyna się formalnie o północy a do jego egzekwowania wyznaczono znajdującą się na Morzu Krasnodarskim amerykańską Carrier Strike Group.
Dodano briefingi dla obu stron.

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Image

User avatar
Qba
Posts: 627
Joined: 2018-09-06 19:06

Flights: 247 (616hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Instruktor

VFA-313 Commanding Officer

Światło będącego w pełni księżyca wpadało do środka przez niewielkie okno z boku kadłuba i nieśmiało odbijało się w hełmie siedzącego wewnątrz operatora. Ten zasypiał nad ekranem potężnego radaru, na którym tej nocy nic ciekawego się nie działo. Przed chwilą para F-16 zgłosiła check-out i kierowała się na południe gdzieś do swojej bazy w Turcji, ostatnie dwa rejsy pasażerskie do Batumi wlokły się nad morzem a jakieś krasnodarskie śmigłowce kręciły się przy Galendzhiku jakby bez celu.

I jeszcze ten spóźnialski. Planowo miał być tu dwie godziny temu. Oficer spojrzał na wykaz lotów - C-130, chyba belgijski, jakaś pomoc medyczna dla Abchazji.

Hawkeye doleciał do końca tracku i zaczął powolny skręt, żeby ustawić się na przeciwny leg. Księżyc odbijał się teraz bezpośrednio w ekranie ale tylko przez chwilę - turbośmigłowa maszyna wyprostowała lot a NFO zobaczył na swojej konsoli z powrotem cały obrazek. Przy symbolu Herculesa migał na czerwono numer - 7700. Na konsoli zapaliła się niewielka lampka przy napisie “Guard” a z szumu w słuchawkach po kilku sekundach udało się zrozumieć pojedyncze przerywane słowa.

“Mayday! Mayday! Mayday!, this …. flight medecin85, we have hydra… fa…. not able…. posit… west of…Mayday! Mayday!”

Przez jakiś czas ikona transportowca pojawiała się jeszcze i znikała między górami ale ostatecznie zniknęła z ekranu bezpowrotnie.

User avatar
Gildu
Posts: 636
Joined: 2019-01-24 12:55

Flights: 344 (874hs)
Specialized in: F/A-18C



Gildia Pilot

VFA-203 Executive Officer

3ACS Executive Officer

Kilka spraw po misji:

1. Za dużo fligtów było w to zaangażowanych, był chaos na częstotliwości plus flighty na tej czestotliwości praktycznie nie mogli wiele zrozumieć co mówi AWACS, biedna pani survival była na pewno skołowana tyloma flightami plus swiecidełkami na niebie.
2. Za trudne zadanie, to ze sie udalo znalezc kobitke w ciemna noc, w ciemnym lesie na duzym obszarze, w gorach to byl prawie cud, moglismy tak latac jeszcze z godzine. W realu przypuszczam ze taki ocalały jakby mogl chodzic, wszedl by na gore coby bylo widac, swiecic komorka jesli by działała, co kowiek, w DCS-ie jest to slabe rozwiazanie.
3. Ladowania na tloniskowcu, nitk nie widzial chyba co do paternu, bo byl podany LSO/Marshall ktorego nie bylo, ludzie nie wiedzieli czy na tej marsahla czy na tower sie zglaszac, niektorzy robili i na tej i na tej. Nie bylo wiadomo jak robic stack, czy wg niebylego LSO bo byla czestotliwosc, czy wg pytana sie ktory ostatni, czy wg ATC lotniskowca. Ostatecznie nie wiem jak inni ale ja nie patrzac na innych zrobilem ladowanie od wysokosci i odleglosci i czasu commencing jaki dostalem od ATC lotniskowca, ale on czesto potrafi tez gadac bzdury jak wrzucenie nagle na 6 tysiecy kogos z poza kolejki. Ogolnie chaos przy ladowaniach, nie doszlo to jakichs groznych sytuacji chyba tylko dlatego ze na szczescie w misji wzieli udzial doswiadczeni piloci ktorzy jakos sobie sami z tym poradziali.

Na przyszlosc, wg mnie, po co była ta czestotliwosc LSO? nic na niej nie bylo, tylko zrobila zamieszania nic wiecej.
Te komunikat na poczatku na lotniskowcu, wg mnie nie potzrebny, nie wiem jak jest w realu, nie bylem na lotniskowcu, ale jak jestem w kokpicie, odpalam silniki, mam zmknieta owiewke to chyba bym nie slyszal z zewnatrz przy jeszcze wiecznej pogodzie. W radiu raczej tez takie czego nie mowia. Wiec wg mnie nie daje to nic poza tym ze koeljna rzecz ktora sie odpala i moze powodowac jakies lagi.

Przy tych poszukiwaniach nie bylo pomocy AWACSA chocby na jkich wysokosciach latac, mysmy wszyscy sobie blisko latali, w nocy i kazdy sobie, niebezpieczesntwo kolizji bylo ogromnne, takze z glowa w szybie albo w TGP i na podobnych wysokosciach. Moglismy wpasc na siebie nawet o tym nie wiedziac.

Wg mnie mimo HRP mialo to malo wpsolnego z realnym lataniem.

User avatar
Viper
Posts: 492
Joined: 2018-10-18 00:46

Flights: 476 (1245hs)
Specialized in: UH-1H Pilot



Gildia Pilot

1st AC Executive Officer

VF-31 Executive Officer

492nd vFS Pilot

Image

Image

Post Reply